Της Νατάσας Φραγκούλη
Πλήρως ανελαστικές έχουν καταστεί οι δαπάνες των επιχειρήσεων στην ψηφιακή τεχνολογία, με τις τεχνολογικές επενδύσεις να είναι μονόδρομος για το μέλλον των εταιρειών. Εν μέσω πανδημικής κρίσης, πολέμου και εκτίναξης του πληθωρισμού, οι επιχειρήσεις, παγκοσμίως, δηλώνουν αποφασισμένες να αυξήσουν ή στη χειρότερη περίπτωση να διατηρήσουν ανέπαφες τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία την επόμενη διετία.
Το 78% των CFOs θα αυξήσει ή θα διατηρήσει ανέπαφες τις ψηφιακές επενδύσεις έως το 2023, ακόμη και αν ο πληθωρισμός επιμείνει
Για την ακρίβεια 8 στους 10 οικονομικούς διευθυντές (το 78%) απαντούν ότι θα αυξήσουν ή θα διατηρήσουν στα σημερινά επίπεδα της ψηφιακές επενδύσεις τους έως το 2023, ακόμη και στην περίπτωση που ο πληθωρισμός επιμείνει. Οι CFOs κάθε άλλο παρά προτίθενται να χαλαρώσουν τις τεχνολογικές επενδύσεις των εταιρειών τους, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι θεωρούν την τεχνολογία “κλειδί” για την μέλλον τους.
Όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Gartner, σχεδόν μια στις δυο επιχειρήσεις (το 46%) σκοπεύει να διευρύνει τα ψηφιακά της σχέδια, ενώ το 32% απάντησε ότι θα τα διατηρήσει στα σημερινά επίπεδα. Η εκτίναξη του πληθωρισμού δεν ακυρώνει αυτά τα σχέδια.
Μάλιστα, ο πληθωρισμός λειτουργεί ως καταλύτης, που οδηγεί τους CFOs να αυξήσουν τις ψηφιακές επενδύσεις, με στόχο τη μείωση του κόστους της επιχειρηματικής δραστηριότητας και τον εντοπισμό νέων πηγών κερδοφορίας. Αντίθετα, οι επιχειρήσεις εμφανίζονται αποφασισμένες να προχωρήσουν σε μειώσεις κόστους σε τομείς της επιχείρησης, εάν ο πληθωρισμός συνεχίσει την ανοδική του πορεία.
Οι ψηφιακές επενδύσεις αυξάνουν τα έσοδα
Η επιμονή των εταιρειών ανά τον πλανήτη στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, κάθε άλλο παρά ανεξήγητη είναι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η Gartner, οι εταιρείες που υλοποιούν τις κατάλληλες ψηφιακές επενδύσεις έχουν 2,7 φορές υψηλότερα ποσοστά διατήρησης πελατών, 1,6 φορές υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης πελατών και 1,9 φορές υψηλότερη μέση αξία παραγγελιών.
Οι κορυφαίες ψηφιακές εταιρείες έχουν, επίσης, 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν αύξηση εσόδων και περιθωρίου κέρδους πάνω από τον κλάδο. Την ίδια στιγμή, οι ίδιοι οι καταναλωτές απαντούν ότι, παρά τη δυσμενή συγκυρία, είναι διατεθειμένοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να απολαύσουν μια πιο ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία: το 67% των καταναλωτών απαντά ότι είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για μια εξαιρετική ψηφιακή εμπειρία.
Η αυξανόμενη εστίαση των οικονομικών διευθυντών στον αυτοματισμό ως στρατηγική μετριασμού του πληθωρισμού ευθυγραμμίζεται με τα ευρήματα της έρευνας Finance Technology Innovations Survey της Gartner, η οποία ρώτησε τους χρηματοοικονομικούς ηγέτες σχετικά με τα επενδυτικά σχέδια τους για συγκεκριμένες χρηματοοικονομικές τεχνολογίες τα επόμενα δύο χρόνια.
Τα δεδομένα έδειξαν προγραμματισμένη αύξηση των επενδύσεων σε ρομποτική αυτοματοποίηση διεργασιών (RPA), αυτοματοποίηση αναφορών και εξόρυξη διεργασιών, τεχνολογίες κρίσιμες για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών ρουτίνας και την απελευθέρωση του προσωπικού, ώστε να επικεντρωθεί σε δραστηριότητες υψηλότερης αξίας και αυξημένη παραγωγικότητα.
Πηγή: sepe.gr