Του ΓΙΑΝΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ
Πριν προλάβει ακόμη να πάρει ψήφο εμπιστοσύνης η νέα κυβέρνηση Ζάεφ στα Σκόπια (η ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε τα μεσάνυχτα), πρόσκληση στον νέο ομόλογό του της πΓΔΜ Ντάβορ Ίβο Στίερ,προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι για να ενταθεί η συνεργασία με την Ελλάδα, απηύθυνε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, ευχόμενος να μπορέσουν να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα «δημιουργικά και μέσα στην κουλτούρα της δημοκρατικής συναίνεσης»
Ανέφερε ότι έχει μιλήσει αρκετές φορές με τον νέο πρωθυπουργό της πΓΔΜ, Ζόραν Ζαάεφ, και πως του ανακοίνωσε την πρόθεση του να προσκαλέσει τον υπουργό του των Εξωτερικών, μόλις πάρει ψήφο εμπιστοσύνης στο κοινοβούλιο η νέα κυβέρνηση.
Μέλημα της Ελλάδας για την πΓΔΜ είναι η ενότητα, η ακεραιότητα και η σταθερότητα της για την ίδια και το μέλλον της, σημείωσε και πρόσθεσε ότι «η λύση του ονοματολογικού με τρόπο δημιουργικό και δημοκρατικό θα συμβάλλει και θα διευκολύνει την μελλοντική πορεία των Σκοπίων».
Εξέφρασε την ελπίδα ότι «θα μπορέσουμε να λύσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, να αναπτύξουμε τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) που πολλαπλασιάζονται χάρη στην εξαιρετική δουλειά που κάνουν οι διπλωμάτες μας, και να βρούμε και να αναπτύξουμε κι άλλα πεδία συνεργασίας. Θέλουμε τη σταθερότητα αυτής της χώρας, και όπως πειραχτικά λέω στα αγγλικά, αυτή η χώρα είναι δώρο των θεών αλλά δεν επέλεξαν καλό νονό».
Αξίζει να επισημανθεί ότι εδώ και σχεδόν 8 μήνες έχει σταματήσει κάθε ουσιαστική ενέργεια εξεύρεσης λύσης αφότου τα Σκόπια μπήκαν σε μια καταστροφική πολιτικής αντιπαράθεση, με κατηγορίες για σκάνδαλα εκατομμυρίων ευρώ να βαραίνουν την κυβέρνηση των εθνικιστών του VRO-DMPNE και προσωπικά τον πρωθυπουργό Νικόλα Γκρούεφσκι.
Μοναδική συνάντηση, πριν λίγους μήνες, που πραγματοποιήθηκε για θέματα που αφορούν τις δυο χώρες, έγινε στην Αθήνα, μεταξύ διευθυντών υπουργείων Εξωτερικών κι εκτός της διαδικασίας των Ηνωμένων Εθνών.
Πηγή : ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Πριν προλάβει ακόμη να πάρει ψήφο εμπιστοσύνης η νέα κυβέρνηση Ζάεφ στα Σκόπια (η ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε τα μεσάνυχτα), πρόσκληση στον νέο ομόλογό του της πΓΔΜ Ντάβορ Ίβο Στίερ,προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι για να ενταθεί η συνεργασία με την Ελλάδα, απηύθυνε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, ευχόμενος να μπορέσουν να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα «δημιουργικά και μέσα στην κουλτούρα της δημοκρατικής συναίνεσης»
Ανέφερε ότι έχει μιλήσει αρκετές φορές με τον νέο πρωθυπουργό της πΓΔΜ, Ζόραν Ζαάεφ, και πως του ανακοίνωσε την πρόθεση του να προσκαλέσει τον υπουργό του των Εξωτερικών, μόλις πάρει ψήφο εμπιστοσύνης στο κοινοβούλιο η νέα κυβέρνηση.
Μέλημα της Ελλάδας για την πΓΔΜ είναι η ενότητα, η ακεραιότητα και η σταθερότητα της για την ίδια και το μέλλον της, σημείωσε και πρόσθεσε ότι «η λύση του ονοματολογικού με τρόπο δημιουργικό και δημοκρατικό θα συμβάλλει και θα διευκολύνει την μελλοντική πορεία των Σκοπίων».
Εξέφρασε την ελπίδα ότι «θα μπορέσουμε να λύσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, να αναπτύξουμε τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) που πολλαπλασιάζονται χάρη στην εξαιρετική δουλειά που κάνουν οι διπλωμάτες μας, και να βρούμε και να αναπτύξουμε κι άλλα πεδία συνεργασίας. Θέλουμε τη σταθερότητα αυτής της χώρας, και όπως πειραχτικά λέω στα αγγλικά, αυτή η χώρα είναι δώρο των θεών αλλά δεν επέλεξαν καλό νονό».
Αξίζει να επισημανθεί ότι εδώ και σχεδόν 8 μήνες έχει σταματήσει κάθε ουσιαστική ενέργεια εξεύρεσης λύσης αφότου τα Σκόπια μπήκαν σε μια καταστροφική πολιτικής αντιπαράθεση, με κατηγορίες για σκάνδαλα εκατομμυρίων ευρώ να βαραίνουν την κυβέρνηση των εθνικιστών του VRO-DMPNE και προσωπικά τον πρωθυπουργό Νικόλα Γκρούεφσκι.
Μοναδική συνάντηση, πριν λίγους μήνες, που πραγματοποιήθηκε για θέματα που αφορούν τις δυο χώρες, έγινε στην Αθήνα, μεταξύ διευθυντών υπουργείων Εξωτερικών κι εκτός της διαδικασίας των Ηνωμένων Εθνών.
Πηγή : ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ


