Ποιος θα πουλήσει και ποιος θα απολύσει

76
Ποιος θα πουλήσει και ποιος θα απολύσειΤου Γιώργου Κράλογλου 
Ευτυχώς που τον αγώνα δρόμου τον οργανώνουν οι δανειστές. Διάδρομοι μόνο δύο. Το “νήμα” με μορφή μνημονίου. Έπαθλο τα μικρότερα πλεονάσματα.
Οι δανειστές μπορεί να μην χολόσκανε (όσο δείχνουν) για τα λεφτά τους, αλλά δεν θα μας αφήσουν σε χλωρό κλαρί αν δεν “κάψουν” όλο το λίπος των πελατειακών σχέσεων στο τρίγωνο κράτος-διαπλοκή-κόμματα.
Η απάντησή τους στα κυβερνητικά πυροτεχνήματα “βγαίνουμε από τα μνημόνια το 2018”, “μειώνουμε φόρους”, “μοιράζουμε κέρδη από πλεονάσματα” είναι ο “αγώνας δρόμου” που οργανώνουν για τον Τσίπρα και τον Μητσοτάκη με τρία συγκεκριμένα μηνύματα-στόχους.
Μήνυμα πρώτο: Πείτε όπως θέλετε την αξιολόγηση στον κομματικό σας στρατό κατοχής στο κράτος. Πείτε όπως θέλετε τις απολύσεις. Αλλά θα μειώσετε το κράτος στο επίπεδο που έχουμε συμφωνήσει μέχρι σήμερα με τρία μνημόνια. Κερδίζει όποιος απολύσει τους περισσότερους.
Μήνυμα δεύτερο: Δώστε ό,τι πολιτικό χρώμα και όποια ονομασία σας βολεύει στην αποκρατικοποίηση. Ονομάστε όπως σας αρέσει τις ιδιωτικοποιήσεις. Αλλά θα πουλήσετε κράτος ανεξάρτητα από το πολιτικό κόστος που έχετε. Κερδίζει όποιος πουλήσει ή σχεδιάσει να πουληθούν τα περισσότερα με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο.
Μήνυμα τρίτο: Αποφεύγετε υποσχέσεις για μειώσεις φόρων, μείωση χρέους και μικρότερα πλεονάσματα σε αντικατάσταση του 3,5% που θα υποχρεωθείτε να επιτύχετε μέχρι και το 2022. Το “έπαθλο” θα κερδίσει όποιος δείξει σύνεση και σοβαρότητα. Και θα είναι συζήτηση για το χρέος και κουβέντα για μικρότερα πλεονάσματα. Διαφορετικά θα έχουμε τέταρτο μνημόνιο και αποφασίστε ποιος θα τα εφαρμόσει.
Ο αγώνας ξεκίνησε ήδη αλλά βγάζει γέλιο. Πολύ γέλιο. Γιατί και ο Τσίπρας και ο Μητσοτάκης κατέβηκαν με γνωστές παλιές “εμφανίσεις” (σε ό,τι αφορά το κράτος)  και έβαλαν τα παλαιομοδίτικα παπούτσια της μεταπολίτευσης…
“Θέλουμε κράτος λιτό και αποτελεσματικό. Θέλουμε να απελευθερώσουμε τις αστείρευτες δυνάμεις της κοινωνίας από τα δεσμά του κρατισμού. Μόνο εμείς μπορούμε να υλοποιήσουμε την απαραίτητη μεταρρύθμιση του κράτους” διαμήνυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ.
Και πως θα αποδείξει η Νέα Δημοκρατία ότι το σημερινό κράτος δεν είναι λιτό και αποτελεσματικό; Ποια είναι τα κριτήρια για το λιτό και ιδίως για το αποτελεσματικό κράτος;

Δηλαδή τι; Ο Κώστας Καραμανλής και ο Προκόπης Παυλόπουλος δεν επανίδρυσαν το κράτος από το 2005 μέχρι το 2009; Και οι 100.000 που μπήκαν από τα παράθυρα με τις μονιμοποιήσεις Παυλόπουλου, στις 1.000 και 1 νύχτες εξουσίας της Νέας Δημοκρατίας τι ήταν. Παραμύθια της Χαλιμάς ήταν;
Και ενώ εδώ, ( στον πρώτο γύρο του αγώνα) δόθηκε ευκαιρία στον Τσίπρα να πάρει κεφάλι ξεκίνησε η κωμωδία και τα πρώτα τρανταχτά γέλια, μετά την χθεσινή παρέμβαση της συντρόφισσας υπουργού Όλγας Γεροβασίλη.
Τι έκανε η συντρόφισσα. Στηρίζοντας την τροπολογία της κυβέρνησης για τον κομματικό στρατό κατοχής, είπε μεταξύ άλλων δυσνόητων “…είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτό (σ.σ. η τροπολογία) εξορθολογίζει τα προβλήματα του Δημοσίου και δημιουργεί ένα ασφαλές επαγγελματικό περιβάλλον για τους δημοσίους υπαλλήλους. Σε αυτή την προσπάθεια οι εργαζόμενοι θα είναι συμμέτοχοι διότι το κύρος του δημοσίου υπαλλήλου πρέπει να αποκατασταθεί”.
Βγάλτε άκρη εσείς τι θα γίνει. Και κυρίως ποιος είναι ο παραλήπτης των εξαγγελιών. Οι δανειστές, ο κομματικός στρατός ή οι εργατοπατέρες που θέλουν να ξηλώσουν τα πάντα;
Και ενώ από τον “πρώτο γύρο” του “αγωνίσματος” βγαίνει ήδη πολύ γέλιο ξεκίνησε και ο δεύτερος γύρος, για άνοιγμα της σημερινής σοβιετικής οικονομίας της Ελλάδας στον ιδιωτικό τομέα με απελευθέρωση των δυνάμεών της.
Προς ώρας παίρνει κεφάλι ο Μητσοτάκης που δηλώνει (ομιλία στην ΔΕΘ) “Δεσμεύομαι για δραστική απλοποίηση φορολογικής νοµοθεσίας µε εγγύηση ότι ο νέος φορολογικός νόµος δεν θα αλλάξει για τουλάχιστον µια 5ετία. Πιστεύουμε στη δύναμη της ιδιωτικής οικονομίας. Θα απελευθερώσουμε τις αστείρευτες δυνάμεις της κοινωνίας από τα δεσμά του κρατισμού. Δύσκολο να επιτευχθούν τα πλεονάσματα αλλά μπορούμε να αλλάξουμε το μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής. Θα πετύχω να πείσω τους εταίρους ότι είναι και προς το δικό τους συμφέρον”.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί δεν έχουμε επιχειρήματα (πειστικά) να αμφισβητήσουμε τις προθέσεις Μητσοτάκη (από σήμερα) για άνοιγμα της ασφυκτικά κρατικής μας οικονομίας. Και γιατί ο Τσίπρας (ως κυβέρνηση) είναι (επί της ουσίας) από ανεπαρκής έως ανύπαρκτος στην ιδιωτική οικονομία και στις ιδιωτικές επενδύσεις, όσο τον κάνουν ό,τι θέλουν κάποιος κρατικός δασολόγος, ένας κρατικός αρχαιολόγος και ο οποιοσδήποτε απατεώνας οικοπεδοφάγος παριστάνει τον οικολόγο.
george.kraloglou@capital.gr 
Πηγή : capital.gr