Στην επανάκτηση της πρώτης θέσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προσβλέπει η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία μετά την απόκτηση της «Μαρινόπουλος» από τις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» βρέθηκε δεύτερη, σε μια αγορά της οποίας ο ετήσιος κύκλος εργασιών, προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.Μια αγορά εξάλλου στην οποιαν οι ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια είναι ισχυρές και σαφώς έχουν διαρθρωτικό χαρακτήρα.
Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό,ο όμιλος Α-Β, ο οποίος εσχάτως υπήρξε και αντικείμενο περίεργων ψιθύρων ως προς την οικονομική του υγεια,ως φαίνεται περνά στην αντεπίθεση με πράξεις.
Σύμφωνα με το νέο διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας Βασίλη Σταύρου, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον περασμένο Οκτώβριο, το νέο επενδυτικό σχέδιο της «ΑΒ» περιλαμβάνει σειρά ενεργειών,δράσεων και καινοτόμων πρωτοβουλιών,που θα ξαναφέρουν τον όμιλο στην πρώτη θέση του λιανεμπορικού κλάδου.Απο την άποψη αυτή έτσι,στόχος είναι προφανώς τζίρος πάνω από 3δις.ευρω το χρόνο.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για έναν πολύ φιλόδοξο στόχο, καθώς σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, ο κύκλος εργασιών της «ΑΒ» το 2018 κινήθηκε στα επίπεδα των 2,1 δισ. ευρώ, ενώ για τις«Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» στα περίπου 3 δισ. ευρώ.
Στις κινήσεις της «ΑΒ» για την επανάκτηση της πρωτιάς, περιλαμβάνεται η διεύρυνση του αριθμού των καταστημάτων η καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτικού κοινού, μέσω μεθόδων δημιουργίας καλύτερης αγοραστικής εμπειρίας και παροχής εξατομικευμένων παροχών, η καινοτομία, η επιμονή στην ποιότητα.Ακομα,η διοίκηση της εταιρίας θα δώσει βάρος και στις διαδικτυακές αγορές,πουσημερα βρίσκονται στα σπαργανα στην Ελλάδα.Πλην όμως στην περίπτωση των Α-Β αναπτύσσονται με ρυθμό 25% το χρόνο,γεγονός που κρίνεται πολύ θετικό.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταύρου, για φέτος,η αλυσίδα θα υλοποιήσει επενδυτικό πλάνο ύψους 60 εκατ. ευρώ, (ανάλογο με αυτό του 2018) το οποίο προβλέπει τη δημιουργία 46 – 50 νέων καταστημάτων εκ των οποίων τα 35 θα είναι franchise.
Αναφορικά με τα σημεία που θα τοποθετηθούν τα νέα καταστήματα, γνωστοποίησε ότι θα είναι στην Αττική, όπου διαπιστώνεται πως υπάρχει ο σχετικός χώρος,αλλά και η βόρεια Ελλάδα στην οποία η παρουσία της αλυσίδας δεν είναι αρκετά ισχυρη.Παραλληλα ειδική προσοχη θα δοθεί και στα νησιά.οπου λόγω τουριστικής ανόδου,η αγορά τους έχει θετικές προοπτικές.
Ωστόσο, ο κ. Σταύρου δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο της διεύρυνσης το δικτύου και μέσω εξαγορών, σημειώνοντας ότι παρότι το πλάνο ανάπτυξης έχει βασισθεί στην οργανική ανάπτυξη, αν υπάρξει λόγος, δηλαδή μια ευκαιρία, «δεν θα λέγαμε όχι. Πάντως δεν είναι αυτοσκοπός».
Μάλιστα ο ίδιος προέβη στην εκτίμηση ότι η συγκέντρωση του κλάδου θα συνεχιστεί. «Υπάρχουν 46 – 47 παίκτες στην αγορά με τζίρο κάτω των 100 εκατ. ευρώ, ενώ μόλις 9 είναι αυτοί όπου ο τζίρος τους είναι μεγαλύτερος. Οι μικρές αλυσίδες πιέζονται και ως εκ τούτου, περιμένω έναν νέο γύρο συγκέντρωσης» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Οριακή αύξηση τζίρου
Ο διευθύνων σύμβουλος της «ΑΒ» εκτίμησε ότι η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου θα διευρυνθεί το τρέχον έτος με ρυθμούς της τάξεως 1,5% έως 2%, αναφέροντας ότι αυτή είναι η πρόβλεψη αύξησης του τζίρου και για την αλυσίδα.
Πέραν όμως των άμεσων επενδύσεων, ο κ. Σταύρου, μίλησε και για τις έμμεσες, οι οποίες και φέτος προσδιορίζονται στα 200 εκατ. ευρώ. Δηλαδή για αυτές που εντάσσονται στο πλαίσιο προσέλκυσης πελατών, όπως οι προσφορές, οι προωθητικές ενέργειες και επιβράβευση όσων κατέχουν «κάρτες πιστότητας».
Μάλιστα για τις τελευταίες, στο επόμενο διάστημα θα υπάρξει εξατομικευμένη προσέγγιση, ούτως ώστε οι κάτοχοί τους να έχουν καλύτερη αγοραστική εμπειρία. Δηλαδή με βάση τις προσωπικές αγορές – προτιμήσεις των καταναλωτών, θα παρέχονται ειδικά «μπόνους».
Στους στόχους της νέας διοίκησης, είναι και η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας με ράφια έτοιμου φαγητού, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, θα πραγματοποιηθεί στο επόμενο διάστημα.
Τέλος,πρέπει να επισημάνουμε ότι σημαντικό ατού για τα επενδυτικά σχέδια της εταιρίας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της,το οποίο όχι μονον αυξήθηκε τα χρόνια της κρίσης ,αλλά διατήρησε και τα μισθολογικά επίπεδα που είχε.