7 στους 10 Έλληνες αναζητούν online επαγγελματίες για το σπίτι

266

Ψηφιακή υπόθεση γίνεται σταδιακά στην Ελλάδα – και – η εύρεση επαγγελματιών για τεχνικές και οικοδομικές εργασίες για το σπίτι. Μάλιστα, η επίδραση του lockdown, που επιβλήθηκε στη χώρα για τον περιορισμό της περαιτέρω μετάδοσης του COVID-19, δείχνει να έπαιξε καταλυτικό ρόλο, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διαδικτυακές πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών για εργασίες που αφορούν στο σπίτι.

Ήδη, τα δύο τρίτα των Ελλήνων απαντούν ότι έχουν κάνει χρήση ψηφιακής πλατφόρμας εύρεσης ενός επαγγελματία για το σπίτι. Περαιτέρω, οι επτά στους δέκα (66%) απαντούν ότι εμπιστεύονται το Διαδίκτυο, για να βρουν επαγγελματία για το σπίτι τους.

Οι Έλληνες δείχνουν να εξοικειώνονται σταδιακά με την ιδέα της online αναζήτησης επαγγελματία για το σπίτι. Συγκριτικά με πέρυσι, ένας στους τρεις απαντά ότι χρησιμοποιεί περισσότερο, πλέον, το Ίντερνετ ως πηγή εύρεσης επαγγελματιών για το σπίτι.

Ως προς τη χρήση κάποιας πλατφόρμας εύρεσης επαγγελματιών, η έρευνα δείχνει ότι το 68% έκανε χρήση τον τελευταίο χρόνο, με τέσσερις στους δέκα να δηλώνουν μεγαλύτερη χρήση μετά την περίοδο καραντίνας.

Στο μεταξύ, περισσότεροι από τους μισούς (53%) απαντούν ότι θεωρούν, πλέον, εύκολη υπόθεση την εύρεση επαγγελματία για εργασίες που αφορούν το σπίτι μέσω του Διαδικτύου.

Ως προς τις πηγές εύρεσης επαγγελματιών για το σπίτι, οι καταναλωτές ψάχνουν πρωτίστως σε on line μηχανές αναζήτησης. Ακολουθούν οι εξειδικευμένες πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών, με την πλατφόρμα Douleutaras.gr να αναδεικνύεται πρώτη επιλογή με σημαντική διαφορά. Ως τρίτη πηγή εύρεσης του κατάλληλου επαγγελματία για το σπίτι, έρχονται οι συστάσεις συγγενών και φίλων.

Πλεονεκτήματα

Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα που τους παρέχει μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, στις πρώτες θέσεις, αναδείχθηκαν η άμεση ανταπόκριση του επαγγελματία, η σιγουριά ως προς την ποιότητα της εργασίας και η πληθώρα επιλογών. Για να εμπιστευτούν μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, οκτώ στους δέκα καταναλωτές επηρεάζονται, κυρίως, από τον βαθμό ικανοποιημένων πελατών, την ευκολία στην πλοήγηση (77%), καθώς και τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών (75%).

“Οι επαγγελματίες τεχνικών και οικοδομικών εργασιών για το σπίτι αποτελούν έναν παραδοσιακό κλάδο, που τους τελευταίους μήνες εμφανίζει έντονα σημάδια ψηφιοποίησης. Ειδικά μετά την περίοδο καραντίνας και την παραμονή του κόσμου στο σπίτι”, αναφέρει έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN).

Η έρευνα

Η έρευνα διεξήχθη τον Αύγουστο 2020 με τη χρήση online ερωτηματολογίου σε άνδρες και γυναίκες, σε συνολικό δείγμα 398 ατόμων. Κύριος στόχος ήταν να διερευνήσει την επίδραση της καραντίνας στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διαδικτυακές πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών για εργασίες που αφορούν στο σπίτι.

Πηγή: sepe.gr