Οι μεγαλύτερες γενιές αντιμετωπίζουν συχνά με φόβο ή – αν μη τι άλλο – με καχυποψία τις αλλαγές, που φέρνει η τεχνολογία και η αυτοματοποίηση στην αγορά εργασίας. Δεν συμβαίνει, ωστόσο, το ίδιο με τους νεότερους σε ηλικία πολίτες.
Το 74% των εκπροσώπων της Gen Z αισθάνεται “αισιόδοξο” για την επίδραση που θα έχει η αυτοματοποίηση στο εργασιακό μέλλον
Για παράδειγμα, οι νέοι ηλικίας 16-25 ετών, η λεγόμενη Generation Z, δηλώνουν αισιόδοξοι για την επίδραση της τεχνολογίας στο επαγγελματικό τους μέλλον. Σχεδόν οι 8 στους 10, το 74%, απαντούν ότι αισθάνονται “αισιόδοξοι” για την επίδραση, που θα έχει η αυτοματοποίηση στις επαγγελματικές προοπτικές τους.
Συνολικά, τα μέλη της Gen Z δείχνουν εμπιστοσύνη στην τεχνολογία και την αυτοματοποίηση. Ανεξάρτητα από το πόσο έτοιμοι νιώθουν για τον εργασιακό κόσμο του αύριο, το 85% της Gen Z δηλώνει ότι έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητές του, όσον αφορά τη χρήση της τεχνολογίας.
Γενικά, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ σε περισσότερους από 6.000 νέους ηλικίας 16-25 ετών, οι συμμετέχοντες πιστεύουν ότι τάσεις, όπως η αυτοματοποίηση της εργασίας, η παγκοσμιοποίηση και οι μεταβαλλόμενες εργασιακές συνήθειες θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην εργασιακή τους εμπειρία.
Σύμφωνα με την έρευνα, που διεξήχθη σε συνεργασία με το JA Worldwide, το 82% νέων αισθάνεται αισιόδοξο ότι θα καταφέρει να βρει ουσιαστική εργασία και να επιλύσει σειρά προκλήσεων το 2030, παρά το γεγονός ότι βιώνει μια παγκόσμια πανδημία και είναι αντιμέτωπο με μια πιθανή οικονομική ύφεση.
“Κλειδί” οι δεξιότητες του μέλλοντος
Περισσότεροι από ένας στους δύο νέους (54%) θεωρούν ότι η εκπαίδευση, που έχουν λάβει, τους έχει προετοιμάσει επαρκώς για να είναι επιτυχημένοι το 2030. Συγκεκριμένα, δηλώνουν ότι θέλουν να επενδύσουν περισσότερο χρόνο, τόσο σε εκπαιδευτικά αντικείμενα, όσο και σε μεθοδολογίες, που θα τους προετοιμάσουν αποτελεσματικότερα για τη μελλοντική τους καριέρα.
Όταν τους ζητήθηκε να ιεραρχήσουν τα σχολικά μαθήματα κατά σειρά εκπαιδευτικής αξίας, η πλειοψηφία (77%) ανέδειξε τον περιβαλλοντικό αλφαβητισμό και τον επαγγελματικό προσανατολισμό ανάμεσα στα τρία σημαντικότερα. Ο χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός, η αντίληψη του ενεργού πολίτη του κόσμου, ο ψηφιακός αλφαβητισμός και η επιχειρηματικότητα λαμβάνουν εξίσου υψηλές βαθμολογίες.
Όσον αφορά τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα, το 59% της Gen Z δηλώνει ότι θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση σε εμπειρίες που σχετίζονται με τον χώρο εργασίας, και το 57% στην καθοδήγηση και την παροχή συμβουλών από επαγγελματίες.
Μια γενιά επιχειρηματιών
Όταν ρωτήθηκαν για τα σχέδια τους για το μέλλον, το 53% δήλωσε ότι ελπίζει να διοικεί τη δική του επιχείρηση σε 10 χρόνια. Αυτό το ποσοστό αυξάνεται για όσους συμμετέχοντες αποτελούν σήμερα μέρος του εργατικού δυναμικού, με 65% να εμφανίζεται αισιόδοξο ότι θα έχει τη δική του επιχείρηση το 2030.
Στο μεταξύ, το 60% των νέων αντιλαμβάνεται το εκπαιδευτικό σύστημα ως τον σημαντικότερο θεσμό που μπορεί να προετοιμάσει για το μέλλον. Ένα εξίσου υψηλό ποσοστό, το 53%, δηλώνει ότι αναμένει από τις πολυεθνικές και τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις να τους προετοιμάσουν για τις αναδυόμενες τάσεις, όπως η αυτοματοποίηση, η παγκοσμιοποίηση και οι νέες εργασιακές συνήθειες.
Πηγή: sepe.gr