Μπισκότα Παπαδοπούλου: Το ρεκόρ του Caprice, οι νέες επενδύσεις, τα μερίδια και τα 100 χρόνια… Της Ξανθής Γούναρη

270

Της Ξανθής Γούναρη

«Γλυκό» αποδείχθηκε και το 2021 για την Ε. Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε., τα γνωστά σε όλους Μπισκότα Παπαδοπούλου, που εφέτος συμπληρώνει 100 χρόνια από την ίδρυσή της.

Παράδειγμα ανθεκτικότητας και δημιουργίας αξίας, η βιομηχανία μπισκότων και ειδών διατροφής το 2021 αύξησε τις πωλήσεις κατά 3,5% στα 185,04 εκατ. ευρώ έναντι 178,85 εκατ. ευρώ το 2020 και 173,83 εκατ. ευρώ το 2019.

Διαβάστε ακόμα: Οι αγορές του εξωτερικού «γλύκαναν» την ΙΟΝ

Θετικό πρόσημο εμφάνισαν και τα καθαρά κέρδη προ φόρων στη χρήση 2021, τα οποία ανήλθαν σε 15,83 εκατ. ευρώ έναντι 14,92 κα το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,2%. Μάλιστα ξεπέρασαν και τα κέρδη του 2019 κατά σχεδόν 2 εκατ. ευρώ.

Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στη χρήση 2021 τα οποία ανήλθαν σε 12,81 εκατ. ευρώ έναντι 11,59 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,6%.

Ανοδικά κινήθηκε επίσης και ο αριθμός του απασχολουμένου προσωπικού της εταιρείας, καθώς αυξήθηκε κατά 5,12% στα 1.538 άτομα από 1.463 το 2020.

Πώς διαμορφώθηκε η καταναλωτική συμπεριφορά

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις, το 2021 ήταν το δεύτερο έτος κατά το οποίο οι επιπτώσεις της πανδημίας και οι αντιδράσεις του καταναλωτικού κοινού στις συνθήκες που αυτή δημιούργησε ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας διαμόρφωσης της καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Στις αρχές του έτους, η συνολική κατανάλωση ήταν αισθητά χαμηλότερη από την αντίστοιχη περσινή καθώς δεν υπήρχε η μεγάλη αποθεματοποίηση από τα νοικοκυριά που είχε παρατηρηθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown του προηγουμένου έτους και που είχε αντισταθμίσει τις επιπτώσεις από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.

Επιπροσθέτως, η ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης ήταν μεν σημαντική το 2021, ωστόσο καθυστέρησε να ξεκινήσει, πιέζοντας την συνολική ζήτηση, ιδιαίτερα στους πρώτους μήνες του έτους.

Παρόλα αυτά, επισημαίνεται πως οι στοχευμένες προωθητικές ενέργειες της εταιρείας, η συνεχιζόμενη ανάπτυξη νέων προϊόντων και η βελτίωση του μεριδίου αγοράς είχαν ως αποτέλεσμα τη διατήρηση και επέκταση του επιπέδου των εργασιών της σε ικανοποιητικά επίπεδα σε σχέση όχι μόνο με το προηγούμενο έτος αλλά και με την προ πανδημίας εποχή.

Τα brands

Αναφορικά με την πορεία των brands της εταιρείας, στο Caprice επιτεύχθηκε η υψηλότερη επίδοση της μάρκας διαχρονικά με την προσθήκη και του κωδικού με 30% μειωμένη ζάχαρη

Επεκτατική πορεία σημείωσαν επίσης τα choco coated, τα Βρώμης, τα Cream Crackers και οι νέοι κωδικοί μπισκότων «Χωρίς/Λιγότερη Ζάχαρη».

Τα Digestive Bars συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, παρά το έντονο ανταγωνιστικό τους περιβάλλον.

Στο ψωμί ενισχύθηκε η σειρά προϊόντων «χωρίς γλουτένη» και συνέχισε η αναπτυξιακή πορεία του Γερμανικού Ψωμιού.

Στα αρτοσκευάσματα ήταν σημαντική η ανάπτυξη στην χωριάτικη φρυγανιά καθώς και στα Κριτσίνια και Krispies λόγω των 2 νέων κωδικών με χαρούπι.

Διεθνείς αγορές

Στις διεθνείς αγορές και παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες λόγω της πανδημίας, συνεχίστηκε η εφαρμογή των περισσότερων πτυχών της μακροχρόνιας στρατηγικής, με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει παρουσία σήμερα σε 61 χώρες και με σημαντικά αυξημένη δραστηριότητα.

Τέλος, το 2021 το τμήμα International Travel Retail (ITR) άρχισε να ανακάμπτει, ανακτώντας ένα μέρος της απώλειας που είχε υποστεί λόγω των περιορισμών και παρενεργειών του Covid.

Η νέα κρίση

«Παρότι άρχισαν πλέον να υποχωρούν οι δυσκολίες και δυσλειτουργίες που είχε προκαλέσει τα τελευταία δύο χρόνια η πανδημία, η εταιρεία βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με τις νέες οξύτατες προκλήσεις που επιφέρουν οι εκρηκτικές αυξήσεις στις παγκόσμιες τιμές πρώτων υλών, υλικών συσκευασίας και ενέργειας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, η διοίκηση της Ε. Ι. Παπαδόπουλος διαβεβαιώνει ότι καταβάλλει κάθε προσπάθεια να περιορίσει τις συνέπειες των ανατιμήσεων αυτών στις τελικές τιμές που θα επιβαρύνουν τον καταναλωτή, έχοντας πλήρη επίγνωση των συνεπειών μιας ανεξέλεγκτης κούρσας αυξήσεων τιμών.

Ωστόσο τονίζει πως αποκλείει την οποιαδήποτε χαλάρωση στις αυστηρές ποιοτικές προδιαγραφές που πάντοτε εφαρμόζει για τα υλικά που χρησιμοποιεί στην παραγωγή των προϊόντων της.

Το επενδυτικό πλάνο

Στις προσπάθειες αυτές εντάσσονται και οι νέες σημαντικές επενδύσεις της εταιρείας που αποσκοπούν στην βελτιστοποίηση του κόστους παραγωγής και την αύξηση της παραγωγικότητας.

Ειδικότερα, η εταιρεία έχει υποβάλει επενδυτικά πλάνα στον Ν.4399/2016 συνολικού ύψους την 31/12/2021 46.267.099 ευρώ (31/12/2020  11.086.902 ευρώ) εκ του οποίου 11.000.118 ευρώ θα επιδοτηθεί με τη χρήση αφορολόγητων αποθεματικών του εν λόγω Νόμου.

Από το ανωτέρω επενδυτικό πρόγραμμα η εταιρεία έχει υλοποιήσει στις 31 Δεκεμβρίου 2021 το ποσό των 18.533.130 ευρώ (31/12/2020 7.286.224 ευρώ).

Επίσης έχει ολοκληρώσει το επενδυτικό πρόγραμμα 27,4 εκατ. ευρώ το οποίο είχε υπαχθεί στις διατάξεις του Αναπτυξιακού νόμου του 2004.

Η βιομηχανία μπισκότων διατηρεί τέσσερα εργοστάσια σε Ταύρο, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Οινόφυτα και τρία κέντρα διανομής σε Ασπρόπυργο, Θεσσαλονίκη και Βόλο.

Αισιοδοξία για το 2022

Την ώρα που μια νέα γενιά της οικογένειας Παπαδοπούλου, η τέταρτη (σήμερα η Ιωάννα Παπαδοπούλου κατέχει τη θέση της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου και ο γιος της, ο Eυάγγελος Aργυρόπουλος- Παπαδόπουλος, αυτή του αντιπροέδρου και αναπληρωτή διευθυνούσης συμβούλου), ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία της διοίκησης, η στρατηγική της επιχείρησης παραμένει ίδια.

Ειδικότερα, η εταιρία συνεχίζει να δίνει έμφαση στην ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων και τον χαμηλό δανεισμό. Άλλωστε, την τελευταία διετία η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια ανήλθε σε 0,06 και 0,08 το 2021 και 2020, ενώ η σχέση βραχυπρόθεσμων δανείων προς ίδια κεφάλαια διατηρήθηκε σταθερή σε 0,02 κατά την εν λόγω διετία.

Για εφέτος, «παρά το ασταθές αυτό περιβάλλον με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπη», η εταιρεία εκτιμά ότι θα διατηρήσει ικανοποιητική δραστηριότητα και επικεντρώνει την προσοχή της στην ανάπτυξη των μεριδίων της τόσο στη εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά.

Πηγή: ot.gr