Τα μιλήσανε, τα συμφωνήσανε… Του Πάσχου Μανδραβέλη

270

Του Πάσχου Μανδραβέλη

Χίλιες επτακόσιες λέξεις χρειάστηκε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) για να απαντήσει στην Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» (8.2.2023). Το κείμενο πιθανότατα είναι μεγαλύτερο από την υπουργική απόφαση καθαυτή, παρά το γεγονός ότι οι πολιτικοί δεν φείδονται λέξεων σε ό,τι αφορά νόμους, διατάγματα, αποφάσεις και (φυσικά) προεκλογικές υποσχέσεις.

Η απάντηση της ΔΟΕ είναι η κλασική: «Απαντάμε με 24ωρη απεργία, απεργία-αποχή, στάσεις εργασίας και πολύμορφες δράσεις». Απ’ ό,τι βλέπουμε, οι «πολύμορφες δράσεις» είναι η έκδοση μιας αφίσας από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ. Αν και δεν αναφέρεται στο κείμενο, μπορούμε εύκολα να εικάσουμε ότι καμιά διακοσαριά θα κλείσουν το κέντρο της Αθήνας ταλαιπωρώντας εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες τους.

Η αποχή με το κυκλοφοριακό έμφραγμα θα γίνει την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου και το ερώτημα είναι: για ποιον λόγο τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου θα γίνει στην Αθήνα η ολομέλεια των προέδρων των τοπικών συλλόγων, αφού όλα έχουν αποφασιστεί; Μήπως χρειάζονται βαστάζους των πανό στην κινητοποίηση που θα γίνει στο υπουργείο Παιδείας, δύο μέρες πριν από την άλλη κινητοποίηση; Γι’ αυτό τη Δευτέρα, το Δ.Σ. προχωράει «σε κήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην κινητοποίηση», πριν την κινητοποίηση. Οργάνωση, όχι αστεία…

Ενδιαφέρον έχει το σημείο της ανακοίνωσης που λέει ότι «οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την “αξιολόγηση”, δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να “ξεβολευτούμε” όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια αλλά γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Αλλωστε, κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος».

Δεν γνωρίζουμε αν αυτή η διαδικασία έγινε παρόντος του «Καπετανάκη, που ‘χει ντούγκλα στο μουστάκι», αλλά το γεγονός ότι αυτοί τα βρήκανε και τα συμφωνήσανε δεν λέει τίποτε για εμάς που τους πληρώνουμε, ούτε για τους γονείς που έχουν εκεί τα παιδιά τους. Εκτός αν βγάλουν κάποια πρακτικά από την κριτική και αυτοκριτική της δουλειάς τους. Ή μήπως είναι κι αυτά κρατικά απόρρητα;

Πηγή: kathimerini.gr