Συνέντευξη Γεραπετρίτη: Η επικοινωνιακή στόχευση και τα αναπάντητα ερωτήματα

458

Του Γιώργου Παπανικολάου

Σε πολλά ανέτοιμος να δώσει πλήρεις απαντήσεις, παρότι ήταν πρόδηλο ότι κατέβαλε κάθε προσπάθεια να ενημερωθεί σε διάστημα ελάχιστων ημερών, εμφανίστηκε σήμερα ο υπουργός Επικρατείας -αρμόδιος πλέον και για το θέμα της τραγωδίας στα Τέμπη– Γιώργος Γεραπετρίτης. Γεγονός που καταδεικνύει ότι ο κύριος στόχος της συνέντευξης, σε τόσο σύντομο χρόνο από την ανάληψη των καθηκόντων του, ήταν πολιτικά επικοινωνιακός και όχι ουσιαστικός:

Η εμφάνιση ενός διαφορετικού κυβερνητικού προσώπου, που ζητά συγγνώμη “live” και αναλαμβάνει τις ευθύνες της, έστω και με “light” τρόπο, αποφεύγοντας σε μεγάλο βαθμό τις ευθείες κομματικές αντιπαραθέσεις.

Χαρακτηριστικά, η λέξη «ενδεχομένως» συνόδευε συχνά τις αναφορές του υπουργού σε κυβερνητικές ευθύνες, ενώ παρουσίασε αναλυτικά τις προσπάθειες «που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει η κυβέρνηση».
Ερωτώμενος συγκεκριμένα πάντως, ανέφερε ότι υπήρξε πλήρης ανάληψη της πολιτικής ευθύνης με την παραίτηση του υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή (που όμως θα είναι ξανά υποψήφιος βουλευτής σε ελάχιστο διάστημα) και της ηγεσίας ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ως ένα βαθμό, η προσπάθεια του κ. Γεραπετρίτη ίσως πέτυχε τους στόχους της, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους ψηφοφόρους του κόμματος. Το κλίμα στην κοινή γνώμη είναι πολύ τεταμένο για να βγουν εύκολα συμπεράσματα.

Κρατώντας χαμηλούς τόνους και με απολογητικό ύφος, ο υπουργός απέφυγε στο μεγαλύτερο μέρος της συνέντευξης την ευθεία απόδοση ευθυνών στους «προηγούμενους», ωστόσο φάνηκε να μη γνωρίζει βασικές πτυχές της υπόθεσης. Όπως οι διαφορές ανάμεσα στο MοU της σημερινής κυβέρνησης με τη Hellenic Train και τη συμφωνία που ακολούθησε, διαφορές που προκαλούν βαριά ερωτήματα και πρέπει να απαντηθούν. Κι αυτό διότι ενώ το MοU προέβλεπε υποχρέωση του κράτους να παραδώσει τα ηλεκτρονικά έργα ασφάλειας σε συγκεκριμένες προθεσμίες, αλλά και υποχρεωτικό επενδυτικό πρόγραμμα των Ιταλών, ύψους 650-750 εκατ. ευρώ, στη σύμβαση, η υποχρέωση αυτή του δημοσίου… εξαφανίστηκε, με το υποχρεωτικό επενδυτικό πρόγραμμα των Ιταλών να μειώνεται κατά περισσότερα από 500 εκατομμύρια!

Επιπλέον, η απάντησή του «τίποτα δεν αγνοήθηκε» σε ερώτηση γιατί αγνοήθηκαν οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων στα τρένα, με εξώδικα και ανακοινώσεις, μήνες αλλά και εβδομάδες πριν την τραγωδία (κάτι που αβίαστα προκύπτει από το τραγικό αποτέλεσμα), μάλλον προκάλεσε απορία στο δημοσιογραφικό ακροατήριο.

Αλλά ούτε και στο σκέλος του περαιτέρω σχεδιασμού, ακόμη και σε ό,τι αφορά την επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων, μπόρεσε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις, πέρα από το ότι θα γίνει προσπάθεια να ξεκινήσει με μειωμένα δρομολόγια ως το τέλος του μήνα, υπό ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας σε ανθρώπινο δυναμικό, έως ότου λειτουργήσουν τα συστήματα που έπρεπε να λειτουργούν εδώ και χρόνια.

Αίσθηση προκάλεσε επίσης και η προσπάθεια του κ. Γεραπετρίτη να αποφύγει απαντήσεις σε ό,τι αφορά γενικότερα την αξιολόγηση του ρόλου της Hellenic Train πριν και μετά το τραγικό δυστύχημα, ενώ σε μια από τις απαντήσεις του σημείωσε για την ιταλική εταιρεία ότι «έχει την κατανόηση πως δεν θα υποβάλει αγωγές αποζημίωσης κατά του δημοσίου» και ότι συνεργάζεται για την επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων.

Η εντύπωση που δημιούργησε είναι πως η κυβέρνηση είναι «δεμένη χειροπόδαρα» με την ιταλική εταιρεία, η οποία, λειτουργώντας τους συρμούς, ασφαλώς γνώριζε από πρώτο χέρι τα κενά ασφαλείας. Κάτι που προκύπτει και από το MοU που είχε υπογράψει αρχικά, προβλέποντας υποχρέωση της κυβέρνησης να εκσυγχρονίσει τις υποδομές σε συγκεκριμένες προθεσμίες, εν συνεχεία όμως επέλεξε ή δέχτηκε τη διαγραφή αυτής της υποχρέωσης, με εικαζόμενο αντάλλαγμα τη μείωση του επενδυτικού της προγράμματος.

Κι έμεινε να διαφημίζει «ταξίδια με ασφάλεια»…

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

Πηγή: euro2day.gr