Την ανοικοδόμηση της εμβληματικής εταιρείας αυτοκινήτων με το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα επεξεργάζεται ο Davide Grasso, Διευθύνων Σύμβουλος της Maserati, επισημαίνοντας πως «υπάρχει μια εξωτική μοναδικότητα» στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.
«Δεν είναι για όλους. Αλλά σε αυτούς που τους αρέσει; Αυτοί το δείχνουν πραγματικά, πολύ», επισημαίνει στο Forbes.
Ο Grasso, πρώην Chief Marketing Officer (CMO) της Nike, είναι ο βασικός «αρχιτέκτονας» πίσω από την πρόσφατη ανανέωση της εμβληματικής ιταλικής εταιρείας αυτοκινήτων πολυτελείας. «Το 2019, υπήρξε μια αποσύνδεση μεταξύ της μνήμης που είχε ο πελάτης σχετικά με αυτήν την αξιοσέβαστη μάρκα και της ποιότητας που παράγεται. Ήταν κάτι το άνισο, θα έλεγα».
Και έτσι η ομάδα του Grasso έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά, εστιάζοντας στην ποιότητα. «Δεν κάναμε κανέναν συμβιβασμό – θέλαμε να φέρουμε τη μάρκα πίσω εκεί που ανήκει, στην πολυτέλεια». Για να ολοκληρώσουν αυτό το έργο, επέστρεψαν στις ρίζες τους και ταυτόχρονα έκαναν ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός λανσάροντας το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα της Maserati, το GranTurismo Folgore.
Όπως επισημαίνεται, το GranTurismo Folgore θα είναι ικανό να επιταχύνει στα 60 mph σε 2,7 δευτερόλεπτα (αν δεν είστε γνώστης, απλά να ξέρετε ότι είναι πολύ γρήγορο) και οι τρεις ηλεκτροκινητήρες του συνδυάζονται για να αποδώσουν 818 ίππους (και πάλι είναι πολύ).
Στη συνέντευξή του ο Grasso περιέγραψε αναλυτικά την προσέγγισή του στην εκτέλεση της λεπτής εξισορροπητικής πράξης του να αναζωογονεί την «καρδιά» ενός brand με σημαντικές καινοτομίες, διατηρώντας παράλληλα αυτό που έκανε τους ανθρώπους να το αγαπήσουν από την αρχή.
Δεν πρόκειται για κληρονομιά
«Αυτή η θρυλική μάρκα έχει μια απίστευτη ιστορία όσον αφορά την καινοτομία, την πολυτέλεια και τις επιδόσεις στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία σχεδόν 110 χρόνια παγκοσμίως. Έτσι για εμάς, το επίκεντρο ήταν πάντα αυτό: δεν πρόκειται για την κληρονομιά, αλλά για την παροχή πολυτέλειας και ασύγκριτης απόδοσης στους πελάτες. Η ηλεκτροκίνηση έχει υιοθετηθεί στον δυτικό κόσμο και την Κίνα, επομένως ήταν μια φυσική επιλογή για εμάς να αντικαταστήσουμε έναν υπερσύγχρονο κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ. Η σταθερά είναι κορυφαία απόδοση».
Η εμφάνιση ακολουθεί τη λειτουργία
«Ενώ το στυλ και η κομψότητα της Maserati δεν χάνονται, η εμφάνιση ακολουθεί πάντα τη λειτουργία. Υπάρχει ένα λειτουργικό στοιχείο σε όλα τα σχέδια, όπως η μακριά μάσκα του αυτοκινήτου που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να τοποθετείται στον μπροστινό άξονα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Ο σχεδιασμός και η λειτουργία αποτελούν την επιτομή της ιταλικής πολυτέλειας. Σκεφτείτε τις ιταλικές πόλεις. Μια πλατεία είναι πολύ όμορφη και εξυπηρετεί έναν απλό σκοπό. Έχει να κάνει με τη συγκέντρωση των ανθρώπων με φυσικό τρόπο».
Λεπτές διαφοροποιήσεις σε μια παγκόσμια αγορά
«Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο πελάτης της Maserati θέλει αριστεία απόδοσης και πολυτέλεια, αλλά υπάρχουν πολύ λεπτές διαφορές στο τι εκτιμούν περισσότερο οι άνθρωποι από διαφορετικούς πολιτισμούς. Για παράδειγμα, στην Κίνα, η εργονομία των πίσω καθισμάτων είναι πολύ σημαντική. Στη Βόρεια Αμερική, οι πελάτες σκέφτονται πραγματικά το δίπτυχο ροπή και ισχύς. Στην Ευρώπη, το φινίρισμα του εσωτερικού είναι πολύ σημαντικό για τους οδηγούς. Είναι όλα σημαντικά για όλους, αυτές είναι αποχρώσεις για τις οποίες μιλάω. Αλλά δεν αλλάζουμε τίποτα — έχουμε μία σειρά προϊόντων για ολόκληρο τον κόσμο».
Μόνο luxury
«Ήμουν στη Nike για 25 χρόνια και από τα πολλά πράγματα που έμαθα είναι ότι πρέπει να γνωρίζεις τον βασικό πελάτη σου. Στη Nike, ήταν οι αθλητές. Στη Maserati, είναι ο σύγχρονος luxury καταναλωτής. Και πρέπει να καταλάβεις ότι μια επωνυμία δεν μπορεί να προσφέρει τα πάντα για όλους. Πρέπει πραγματικά να σκεφτείς τι πραγματικά προσθέτει στην εμπειρία κάποιου. Για τους πελάτες μας, ο χρόνος είναι χρήμα. Επομένως, κάνουμε τη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο απλή. Αυτό σημαίνει ότι δεν προσφέρουμε απλό και μεσαίο επίπεδο Maserati. Αυτό απλώς αυξάνει την πολυπλοκότητα. Αφιερώνουμε την ενέργειά μας για να προσφέρουμε τις υψηλότερες προσαρμοσμένες εκδόσεις των οχημάτων μας, όχι φθηνότερες εκδόσεις που μειώνουν την εμπειρία».
Πηγή: ot.gr