Τα είδη τεχνολογίας πρωταγωνιστούν στις αγορές του Black Friday… Της Νατάσας Φραγκούλη

97

Της Νατάσας Φραγκούλη

Πρωταγωνιστές των αγορών της εκπτωτικής περιόδου της Black Friday αναδεικνύονται – σταθερά – τα είδη τεχνολογίας. Πρώτες στις προτιμήσεις των καταναλωτών έρχονται οι τηλεοράσεις, ακολουθούν τα smartphones και την τριάδα κλείνουν τα phone accessories.

Σύμφωνα με στοιχεία, που δημοσιοποίησε η αλυσίδα Public σχετικά με το προφίλ των αγοραστών της Black Friday και το 2023, γυναίκες και άνδρες ψώνισαν εξίσου κατά τη συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδο. Σταθερά και πέρσι, οι γυναίκες αποτέλεσαν το 52% του πληθυσμού που ψώνισε, ενώ το 48% ήταν άνδρες, διατηρώντας τα ποσοστά στο ίδιο επίπεδο με το 2022.

Πρώτες στις προτιμήσεις τους έρχονται οι τηλεοράσεις, ακολουθούν τα smartphones και την τριάδα κλείνουν τα phone accessories

Όσον αφορά τα ηλικιακά κοινά, που αγοράζουν κατά την εκπτωτική περίοδο της Black Friday, οι περσινοί πρωταθλητές “Black Friday Shoppers” ήταν οι αγοραστές στις ηλικίες μεταξύ 45-54 χρονών. Η πλειοψηφία των αγοραστών στην περσινή Black Friday ήταν ηλικίας 45-54 (40,1%), ενώ στις νεότερες ηλικίες, όπως 18-24, το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, μόλις στο 6,1%.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η Αθήνα ήταν πρώτη στις αγορές της Black Friday. Και κατά την περσινή Black Friday, οι περισσότερες αγορές πραγματοποιήθηκαν από την Αθήνα. Αν και βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση κάθε χρόνο, πέρσι είχε ποσοστό 63%, ελαφρώς χαμηλότερο σε σχέση με πέρσι, που ήταν στο 75%. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη (με 21%), η Πάτρα (με 4%) και τέλος, η Κέρκυρα (με 3%).

black_friday

Αγορές από το κινητό

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το κινητό είναι ο πιο δημοφιλής τρόπος αγορών κατά την εκπτωτική περίοδο. Οι κινητές συσκευές ήταν – και πέρσι – το κύριο μέσο για αγορές στη Black Friday: Είναι εντυπωσιακό πως το 80% των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κάποιας mobile συσκευής, σε αντίθεση με μόλις 33% το 2022.

Παράλληλα, οι αγορές μέσω σταθερού υπολογιστή (desktop) μειώθηκαν στο 17% από 34% το 2022, ενώ μόλις το 3% των καταναλωτών χρησιμοποίησε κάποια συσκευή tablet για τις αγορές του.

Στο μεταξύ, όσον αφορά τις δαπάνες, ο μέσος όρος δαπάνης ανά αγορά ήταν υψηλότερος στις μεγαλύτερες ηλικίες. Κατά την περσινή Black Friday, οι καταναλωτές ηλικίας 65+ κατέγραψαν τον υψηλότερο μέσο όρο δαπάνης, με €285 ανά αγορά, ενώ ακολούθησαν οι ηλικίες 25-34 με μέση δαπάνη €248. Στον αντίποδα, οι ηλικίες 18-24 πραγματοποίησαν τις χαμηλότερες δαπάνες, με μέσο όρο €134 ανά αγορά.

Το peak των αγορών!

Παρ’ ότι οι προσφορές και τα ειδικά deals είχαν ξεκινήσει από νωρίς, η κύρια αγοραστική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε την ίδια την ημέρα της Black Friday, επιβεβαιώνοντας πως το κοινό αναμένει τη συγκεκριμένη ημέρα για τη χαμηλότερες τιμές. Ενώ οι περισσότερες αγορές σημειώθηκαν το διάστημα 23:00 – 00:00 και 22:00 – 22:30.

Τέλος, το σύστημα click-and-collect αναδείχθηκε star της περσινής Black Friday, καθώς το 61% των αγοραστών επέλεξε να παραλάβει τις παραγγελίες του από κατάστημα. Το 32% προτίμησε την κατ’ οίκον παραλαβή, ενώ μόλις το 7% επέλεξε να παραλάβει από θυρίδες.

Πηγή: sepe.gr