Συνέντευξη του Αχιλλέα Αγγελόπουλου
O μετασχηματισμός και η καινοτομία είναι τα κλειδιά για την ανάπτυξη μιας ιστορικής εταιρείας όπως η ΚΥΚΝΟΣ, τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλός της Αχιλλέας Αγγελόπουλος. Ακόμα, εξηγεί πώς η εταιρεία απαντά στις προκλήσεις της αγοράς, ποια τα σχέδιά της, πώς ανταποκρίνεται στα κριτήρια ESG και ποιοι οι άμεσοι στόχοι της.
Σε έναν κλάδο με έντονο ανταγωνισμό και διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, πώς καταφέρνετε να διατηρείτε την ακεραιότητα και την επιτυχία μιας αμιγώς ελληνικής οικογενειακής επιχείρησης;
Με όραμα, δημιουργικότητα, με επιμονή και υπομονή για μετασχηματισμό και με ακούραστη φροντίδα για τους καταναλωτές, τους ανθρώπους και τους παραγωγούς της τομάτας μας. Κατά συνέπεια, από την πρώτη μέρα παρουσίας μου στην ΚΥΚΝΟΣ, μου ήταν πολύ ξεκάθαρο ότι η εταιρεία πρέπει και μπορεί να μετασχηματιστεί όχι μόνο από μια εταιρεία τοματικών προϊόντων σε μια εταιρεία τροφίμων, αλλά σε μια εταιρεία-πρότυπο.
Ξεκινώντας από τη διατύπωση του οράματός μας, που περιλαμβάνει την ηθική και βιώσιμη ανάπτυξη στην καρδιά του, ξεκίνησε μια σειρά αλλαγών και βελτιώσεων σε όλα τα επίπεδα, κρατώντας όμως απαράλλαχτη την ποιότητα των προϊόντων μας και τη φροντίδα για τους ανθρώπους μας. Με βάση τα παραπάνω, δόθηκε εστίαση στα συστήματα παρακολούθησης της απόδοσης κύριων δεικτών που αφορούν την παραγωγή, την οικονομική απόδοση, τα συστήματα πρόβλεψης, την πορεία μας στο ESG.
Παράλληλα, εμπιστεύθηκα ανθρώπους που υπήρχαν στην εταιρεία και στους οποίους δόθηκαν ευκαιρίες εκπαίδευσης και αυξημένες αρμοδιότητες, ενώ εμπλουτίστηκε το ανθρώπινο δυναμικό μας με εργαζόμενους που έφεραν ένα αέρα ανανέωσης και γνώσης που έλειπαν. Τέλος, ξεκίνησε ένα στοχευμένο πρόγραμμα επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών μας εγκαταστάσεων και η προσθήκη φωτοβολταϊκών πάνελ για τη μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος
Πώς αξιολογείτε την τρέχουσα κατάσταση στην ελληνική αγορά, με τις πιέσεις από τον πληθωρισμό, τις αυξήσεις τιμών και τις μεταβολές στη ζήτηση; Πώς επηρεάζουν αυτές οι δυναμικές τη στρατηγική της ΚΥΚΝΟΣ για το μέλλον;
Είναι αποδεδειγμένο ότι σε εποχές όπου υπάρχει κοινωνική ανησυχία, επηρεάζεται η κατανάλωση. Στην ΚΥΚΝΟΣ φυσικά προσαρμοζόμαστε στις υπάρχουσες συνθήκες και συμμετέχουμε πολύ ενεργά στη συγκράτηση των τιμών για τους καταναλωτές μέσω όλων των πρωτοβουλιών που έχουν ανακοινωθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης, ακόμα κι αν αυτό πιέζει τα οικονομικά μας μεγέθη. Για εμάς οι ενέργειες αυτή είναι μέρος της ηθικής μας δέσμευσης ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να μεγαλώνουν και να ευημερούν αν δεν ευημερούν και οι πολίτες.
Είναι σημαντικό, όμως, να τονιστεί ότι ο ρόλος της βιομηχανίας τροφίμων είναι να μπορεί να παρέχει απρόσκοπτα προϊόντα υψηλής ποιότητας και ταυτόχρονα να επενδύει για το μέλλον. Οι συνεχείς κρατικές παρεμβάσεις, που ξεπερνούν έναν λογικό ορίζοντα και χάνουν τη σύνδεση με τον αρχικό σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν, πρέπει σταδιακά να αποσυρθούν και να αντικατασταθούν από ένα ξεκάθαρο σύνολο σταθερών κανόνων, πάνω στους οποίους θα μπορεί κάθε εταιρεία να κάνει τον στρατηγικό σχεδιασμό της.
Τα τελευταία χρόνια έχετε εισέλθει σε νέες κατηγορίες προϊόντων. Ποιο είναι το αποτύπωμά σας σε αυτές; Σκοπεύετε να διευρύνετε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό σας και, αν ναι, πού στρέφετε το ενδιαφέρον σας;
Η ΚΥΚΝΟΣ συμπληρώνει φέτος 110 χρόνια επιχειρηματικής ζωής. Είναι μία από τις ιστορικότερες εταιρείες της Ελλάδας, με καθολική αναγνωρισιμότητα, διείσδυση σε 8 από τα 10 ελληνικά νοικοκυριά και ξεκάθαρη ηγετική θέση στα μερίδια αγοράς.
Η καρδιά της ΚΥΚΝΟΣ είναι τα προϊόντα τομάτας και είναι μία κατηγορία όπου δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε, να καινοτομούμε και να αναπτύσσουμε. Τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε διπλασιάσει τον τζίρο μας, από τα 20 στα 40 εκατ. ευρώ και ο στόχος μας είναι να γίνουμε μια εταιρεία τροφίμων με τζίρο 100 εκατ. ευρώ.
Αυτό φυσικά περιλαμβάνει νέες κατηγορίες προϊόντων και γι’ αυτό τον λόγο έχουν γίνει εκτενείς καταναλωτικές έρευνες, που είναι η βάση του πλάνου καινοτομίας που υπάρχει και εμπλουτίζεται. Κατηγορίες στις οποίες εστιάζουμε αυτή την περίοδο είναι οι έτοιμες σάλτσες και τα dressings, η οποίες έχουν μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης τόσο στο λιανεμπόριο, όσο και στο κανάλι του HORECA.
Να τονίσω ότι ο στόχος των 100 εκατ. βασίζεται πάντα στο όραμά μας να προσφέρουμε φυσικά, φυτικά και γευστικά προϊόντα και η ανάπτυξή μας να είναι ηθική και βιώσιμη. Η ΚΥΚΝΟΣ θα συνεχίσει την ανάπτυξη σε οικονομικά μεγέθη αλλά και στον μετασχηματισμό της σε εταιρεία πρότυπο.
Πώς η ΚΥΚΝΟΣ αντιμετωπίζει την κλιματική κρίση και μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα; Και ποιες είναι οι δεσμεύσεις σας για την αειφορία και την κυκλική οικονομία;
Είμαστε από τις ελάχιστες εταιρείες που η ηθική και βιώσιμη ανάπτυξη είναι μέρος του οράματός μας. Εφαρμόζουμε με μεγάλη συνέπεια τις αρχές του ESG και τις αντιμετωπίζουμε σαν οδηγό συνεχούς βελτίωσης και όχι σαν ακόμα μία υποχρέωση αναφοράς κάποιων στοιχείων. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια σειρά από ενέργειες μείωσης του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, από την αντικατάσταση των λαμπτήρων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης με περισσότερο αποδοτικά ενεργειακά μέχρι την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στη στέγη του εργοστασίου μας στην Ηλεία, ισχύος 2 MW.
Στο επενδυτικό μας πρόγραμμα των επόμενων δύο ετών περιλαμβάνεται ο εκσυγχρονισμός στα συστήματα παραγωγής ατμού. Επίσης, στοχεύουμε συνεχώς στη μείωση της κατανάλωσης νερού κατά την παραλαβή και επεξεργασίας της τομάτας, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, ιδίως τον τελευταίο χρόνο.
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού. Αντιμετωπίζετε και εσείς αυτό το πρόβλημα; Πώς προσελκύετε και διατηρείτε ταλαντούχο προσωπικό;
Για την ΚΥΚΝΟΣ, που είμαστε σε ένα ταξίδι καινοτομίας και μετασχηματισμού λειτουργώντας σαν startup, η συμβολή του κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού είναι κομβικής σημασίας. Θέλουμε ταλαντούχους ανθρώπους που να είναι ηθικοί, δημιουργικοί, να θέλουν να μάθουν και να αναπτυχθούν, με την αισιοδοξία ότι τα εμπόδια είναι ταυτόχρονα και ευκαιρίες. Να θέλουν να συνεισφέρουν στην περαιτέρω επιτυχία μιας start up 110 ετών.
Από την πλευρά μας έχουμε υποχρέωση να αναγνωρίζουμε τη συμβολή τους, να τους εκπαιδεύουμε, να τους αναδεικνύουμε και, φυσικά, να τους ανταμείβουμε σωστά. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, η ένταση του προβλήματος για την ΚΥΚΝΟΣ είναι μικρότερη σε σχέση με της υπόλοιπης αγοράς.
Πηγή: euro2day.gr