Ακίνητα: Αναθεωρείται ο χάρτης της Αττικής- Οι αναδυόμενες περιοχές

319

Τα έργα ανάπλασης, αξιοποίησης και ανάδειξης της πολιτισμικής κληρονομίας, τα έργα υποδομών και συγκοινωνιών με την ταυτόχρονη αξιοποίηση χώρων πρασίνου καθώς και ιδιωτικών επενδύσεων επιδρούν θετικά στην μετεξέλιξη της εκάστοτε γειτονιάς αλλά και στο σύνολο των όμορων περιοχών. Αυξάνονται έτσι οι εμπορικές αξίες και ανεβαίνει το επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο εγχώριων, όσο και αλλοδαπών επενδυτών. Κάπως έτσι δημιουργούνται νέα δεδομένα και αλλάζει ο… χάρτης στην κτηματαγορά της Αττικής.

Ο Θεμιστοκλής Μπάκας, Πρόεδρος του Πανελλαδικού Δίκτυου Κτηματομεσιτών E-Real Estates, αναλύει στο Reporter.gr τα νέα δεδομένα και τις περιοχές που αναδεικνύονται ως “νέες, ανερχόμενες δυνάμεις” στην κτηματαγορά της μεγαλύτερης περιφέρειας της χώρας.

Αρκεί βέβαια τα έργα ανάπλασης να υλοποιούνται στους χρόνους που έχουν οριστεί, γεγονός που θα πείσει τους επενδυτές πως υπάρχει αξιοπιστία για να βάλουν τα χρήματά τους. Με βάση λοιπόν τις επίσημες ανακοινώσεις οι περιοχές της Αττικής που αναμένεται να αναβαθμιστούν τα επόμενα χρόνια είναι οι ακόλουθες:

Ακαδημία Πλάτωνος

Η περιοχή που οφείλει την ονομασία της στον ήρωα Ακάδημο, και τη φιλοσοφική σχολή – την Ακαδημία που ίδρυσε ο Πλάτων το 387 π.Χ., για πολλά χρόνια χαρακτηριζόταν «υποβαθμισμένη». Λίγοι γνωρίζουν ότι στην Ακαδημία Πλάτωνος υπάρχει κρυμμένη όαση πρασίνου 135 στρεμμάτων – το αρχαιολογικό άλσος . Πριν λίγες ημέρες εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η αναβάθμιση του αρχαιολογικού πάρκου και η δημιουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας.

Η διπλή ανάπλαση θα περιλαμβάνει:

• Την ανάπλαση και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Ακαδημίας Πλάτωνος και του άλσους, ώστε να καταστεί ελκυστικός για τον επισκέπτη.

• Την προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την εκπόνηση της μελέτης που θα οδηγήσει στην ανέγερση του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθήνας, στον χώρο όπου έχει χωροθετηθεί από το 2002 και για το οποίο ήδη έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού η κτηριολογική και η μουσειολογική μελέτη.

Γαλάτσι:

Το Αλσος Βεΐκου αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς για το Γαλάτσι. Πρόκειται για έναν από τους λίγους δημοτικούς, πράσινους, ανοιχτούς χώρους της Αθήνας που παραμένει καλοδιατηρημένος και έχει να δώσει κάτι σε όλους: παιδικές χαρές για τους μικρούς επισκέπτες, χώρους άθλησης, καφέ, θερινό σινεμά και βόλτες στον λόφο της Φιλοθέης, στα Τουρκοβούνια, στα άτυπα σύνορα των δύο περιοχών. Παράλληλα, η άμεση εγγύτητα του Γαλατσίου με την Αττική οδό, την Λ.Κηφισίας καθώς και την Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, αποτελούν θετικά χαρακτηριστικά για την περιοχή. Επιπλέον, αξίζει να αναφέρουμε ότι μέσω της περιφερειακής οδού του Γαλατσίου, σε σύντομο χρόνο βρίσκεσαι σχεδόν στο κέντρο της Αθήνας, στην Λ.Αλεξάνδρας.

Το Γαλάτσι τα τελευταία χρόνια ‘’γνωρίζει’’ έντονη ανοικοδόμηση με νέες οικοδομές, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που διαμερίσματα πωλούνται ακόμη και από τα σχέδια, ενώ η έλευση του μετρό με 2 σταθμούς θα συντελέσει καθοριστικά στην μετεξέλιξη του Δήμου. Ο Σταθμός Βεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου.

Ελκίνωνος – Άνω Κυψέλη :

Η συνοικία της Άνω Κυψέλης που γειτνιάζει με το Δήμο Γαλατσίου και η έλευση του μετρό φέρεται να συντελεί καθοριστικά στα επενδυτικά βλέμματα. Τα λιγοστά προς πώληση αυτοτελή κτίρια που έχουν απομείνει στην περιοχή διατίθενται με στόχο την επένδυση στην υπεραξία της νέας στάσης του μετρό. Παράλληλα πλησίον της νέας στάσης του μετρό, έχουν αρχίσει να ανεγείρονται νέες πολυκατοικίες μετά την κατεδάφιση παλαιών μονοκατοικιών. Ο Σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος.

Κυψέλη:

Η αστική περιοχή που κατά τις δεκαετίες 1920-1970 αποτελούσε, μαζί με το Κολωνάκι, τη Βικτώρια και την περιοχή Ανακτόρων, τον αστικό πυρήνα της Αθήνας. Από τη δεκαετία του 80, όταν το νέφος είχε φτάσει σε αφόρητα επίπεδα, άρχισε η τάση της φυγής από το κέντρο. Πολλοί ήθελαν να φύγουν, αλλά εκείνοι που μπορούσαν να το κάνουν ήταν οι κάτοικοι των πιο εύπορων κεντρικών περιοχών. Ποιες ήταν αυτές; Οι τέσσερις που προαναφέρθηκαν. Από αυτές, το Κολωνάκι και η περιοχή του Προεδρικού Μεγάρου ευτυχώς ουδέποτε κινδύνευσαν, λόγω εγγύτητος στο κυβερνητικό κέντρο. Οι άλλες δύο, Κυψέλη και ακόμη περισσότερο η Βικτώρια, άδειασαν σε μεγάλο ποσοστό από τους παλαιούς τους κατοίκους και κατοικήθηκαν από μετανάστες. Η Κυψέλη τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να αλλάξει, από το 2015 άρχισε να καταγράφεται επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από Έλληνες, όσο και από αλλοδαπούς επενδυτές που στόχευαν στην υπεραξία της επένδυσης τους σε συνάρτηση με την γενικότερη αύξηση των τιμών της κτηματαγοράς. Δεν είναι λίγες οι γειτονιές της Κυψέλης που ανοικοδομούνται τα τελευταία 2 χρόνια. Παράλληλα, η κοντινή απόσταση από το κέντρο της Αθήνας, οι προγραμματισμένες αναπλάσεις σε συνάρτηση με την έλευση του μετρό, θα δώσουν άλλη μια ευκαιρία στην «αστική» περιοχή του παρελθόντος. Ο Σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. Ο Σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελεπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.

Εξάρχεια – Πεδίον του Άρεως

Το Πεδίον του Άρεως είναι το μεγαλύτερο δημόσιο άλσος της Αθήνας, γύρω από το οποίο υφίσταται και η ομώνυμη συνοικία της Αθήνας. Το άλσος αυτό έχει έκταση 277 στρεμμάτων μαζί με τον λόφο Φινόπουλου. Η έλευση του μετρό, σε συνάρτηση της γειτνίασης με τα Εξάρχεια που συνεχίζουν δυναμικά να μαγνητίζουν τα επενδυτικά βλέμματα, στο άμεσο μέλλον και εφόσον πραγματοποιηθούν καθοριστικές παρεμβάσεις, θα αποτελέσει μια συνοικία του Δήμου Αθηναίων που διαθέτει όλες τις προδιαγραφές να ανακτήσει την αίγλη του παρελθόντος. Ο Σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας.

Η περιοχή των Εξαρχείων αποτελεί μια περιοχή με άποψη, μια περιοχή ρετρό που έχει δει το φως της δημοσιότητας για πολλούς λόγους όλα αυτά τα χρόνια. Τα τελευταία χρόνια, η περιοχή των Εξαρχείων έχει μπει στο στόχαστρο μεγάλων επενδυτών τόσο εγχώριων όσο και αλλοδαπών. Αγοράστηκαν ακίνητα με στόχο την άμεση ανακατασκευή και ανακαίνιση των ακινήτων και την επανατοποθέτησή τους στην αγορά, είτε ως χώροι φιλοξενίας (π.χ. ξενοδοχεία), είτε ως διαμερίσματα.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι επενδυτές πιστεύουν πολύ στις γειτονιές που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας, όπως για παράδειγμα τα Εξάρχεια και το Πεδίον του Άρεως, όπου σήμερα ανακατασκευάζουν κτίρια με στόχο να προσφέρουν είτε προς πώλησης, είτε προς ενοικίαση διαμερίσματα μικρής επιφάνειας . Στοχεύουν σε ηλικίες αγοραστών μεταξύ 20 και 40 ετών, που αναζητούν ακίνητο στο κέντρο της πόλης με εύκολη μετακίνηση μέσω μετρό και μέσων μαζικής μεταφοράς Ο Σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας.

Γκύζη – Αμπελόκηποι και Βοτανικός

Γκύζη και Αμπελόκηποι δεν αποκλείεται να αποτελέσουν το νέο επίκεντρο της πόλης, ενώ στον Βοτανικό θα συντελεστεί ο πιο σημαντικός όγκος επενδύσεων από τη Διπλή Ανάπλαση το κέντρο της Αθήνας (Βοτανικός & Λ. Αλεξάνδρας) και την γειτνίαση τόσο με το κέντρο του Δήμου Αθηναίων, αλλά και των σταθμών του μετρό στη περιοχή.

Αναλυτικά, η Διπλή Ανάπλαση σε Λεωφόρο Αλεξάνδρας και Βοτανικό αποτελεί αναμφίβολα τη δεύτερη μεγαλύτερη ευκαιρία για το εγχώριο real estate μετά την επένδυση στο παραλιακό μέτωπο, τόσο για την Αττική, όσο και τη χώρα συνολικά.

Το μεγαλόπνοο σχέδιο σε βάθος χρόνου θα αποτελέσει το «Μήλον της Έριδος» για τους επενδυτές προσελκύοντας επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ οι οποίες θα αλλάξουν την εικόνα της πρωτεύουσας.

Οι συνολικές παρεμβάσεις στη Λ. Αλεξάνδρας, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 20 στρέμματα. Θα πραγματοποιηθούν στη καρδιά της Αθήνας και θα απαιτήσουν επενδύσεις ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ. Περιοχές όπως το Γκύζη και οι Αμπελόκηποι, δεν αποκλείεται να αποτελέσουν το νέο επίκεντρο της πόλης, αντίστοιχα με εκείνο που είχε σημειωθεί στο παρελθόν στην περιοχή του Ψυρρή.

Ο Βοτανικός θα δεχθεί τον μεγαλύτερο όγκο επενδύσεων. Οι επενδύσεις που θα γίνουν, θα μετατρέψουν την ζώνη βιομηχανίας-βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου, σε μια περιοχή που θα συμπεριλάβει σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, κοινόχρηστους χώρους, χώρους πρασίνου, καθώς και κτίρια κεντρικών λειτουργιών. Η παρέμβαση αυτή σε μια έκταση περίπου 220 στρεμμάτων θα αλλάξει την σημερινή εικόνα και θα την μετασχηματίσει σε μια περιοχή υψηλού προφίλ και αξίας στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Γουδή – Καισαριανή – Ζωγράφου

Ο χώρος που προορίζεται για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Γουδί αποτελεί μία δημόσια έκταση 965 στρεμμάτων, στα όρια των δήμων Αθηναίων, Ζωγράφου και Παπάγου. Το Πάρκο Γουδή είναι ένας «πνεύμονας» στο κέντρο της πόλης και αποτελεί σίγουρα μια όαση στην πολύβουη Αθήνα. Όσον αφορά το μέρος του χώρου που ανήκει στον Δήμο Ζωγράφου, πρόκειται για έναν κατάφυτο χώρο έκτασης 49 στρεμμάτων, που φιλοξενούσε άλλοτε το Στρατόπεδο «Γουδί», και σήμερα έχει διαμορφωθεί σε οργανωμένο χώρο αναψυχής και αθλοπαιδιών αποτελώντας σημαντική διέξοδο για τους κατοίκους της περιοχής αλλά και υπερτοπικά. Βρίσκεται αρκετά κοντά στο κέντρο της πόλης μεταξύ των λεωφόρων Μεσογείων, Κατεχάκη και Κηφισίας, ενώ ο Σταθμός Γουδή του μετρό χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.

Ο στόχος για μια πιο πράσινη Αθήνα με ποιότητα ζωής σε συνάρτηση με την σύνδεση της περιοχής με την Λεωφόρο Μεσογείων, Κεταχάκη, Κηφισίας και τη νέα στάση του μετρό, θα αναβαθμίζουν συνολικά τόσο την περιοχή Γουδή όσο και τις όμορες περιοχές που γειτνιάζουν .

Ζωγράφου και Καισαριανή μετά την έλευση του μετρό θα καταγράφουν αυξητικές τάσεις στην ζήτηση αγοράς και ενοικίασης κατοικιών . Γενικότερα, οι περιοχές που θα εξυπηρετούνται από τη νέα γραμμή 4 του μετρό, έχουν περιθώρια ανάπτυξης.

Ο Σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.

Ο Σταθμός Ζωγράφου χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου.

Υμηττός – Πυρκάλ

Η μετεγκατάσταση των εννέα υπουργείων μαζί με υπηρεσίες του ευρύτερου δημοσίου τομέα που βρίσκονται διάσπαρτες στο κέντρο της Αθήνας στον Υμηττό, όσον αφορά την κτηματαγορά, προαναγγέλλει ουσιαστικά την αύξηση της ζήτησης στη περιοχή καθώς και στις όμορες περιοχές για οικιστικά ακίνητα τόσο προς μίσθωση, όσο και προς πώληση. Είναι λογικό μέρος των εργαζομένων να θελήσουν να μετακομίσουν στην ευρύτερη περιοχή με στόχο να βρίσκονται πλησίον της εργασίας τους.

Παράλληλα, κατανοούμε όλοι μας ότι πολλές εταιρείες που «στρατηγικά» λόγω των εργασιών τους είχαν επιλέξει τα προηγούμενα χρόνια να είναι εγκατεστημένες πλησίον των αρμοδίων υπουργείων ή/και υπηρεσιών του δημοσίου που συναλλάσσονται καθημερινά, θα προβούν σταδιακά στην αναζήτηση κατάλληλων γραφειακών χώρων στην ευρύτερη περιοχή του Υμηττού καθώς και στις αρχές της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Λεωφόρου Ηλιουπόλεως.

Παράλληλα, η μετατροπή του παλιού εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ σε πάρκο 80 στρεμμάτων, θα αποτελέσει «πνεύμονα» πρασίνου για τους δημότες και θα συντελέσει θετικά στην ποιότητα ζωής των κατοίκων, καθώς και στην αύξηση των αξιών στην ευρύτερη περιοχή.

Ταυτόχρονα σηματοδοτεί και την ανάγκη δημιουργίας τόσο εμπορικών καταστημάτων, όσο και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που θα στοχεύσουν τόσο στην καθημερινή εξυπηρέτηση των υπαλλήλων των άνωθεν υπουργείων και οργανισμών, αλλά και στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών.

Κορυδαλλός

Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το 2019, οι φυλακές που βρίσκονται στον αστικό ιστό και σε απόσταση αναπνοής από σχολεία θα κατεδαφιστούν και στη θέση τους θα δημιουργηθεί πάρκο και πολυχώρος πολιτισμού για τους νέους και τους δημότες της περιοχής, διαχρονικά αίτημα τόσο των κατοίκων του Κορυδαλλού, όσο και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Το πρώτο βήμα έγινε στις 19 Νοεμβρίου του 2020 με την κατεδάφιση κτιρίων στην παλαιά βάση του ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο προκειμένου να τεθούν τα θεμέλια του Δικαστικού Σωφρονιστικού Καταστήματος Αθηνών, το οποίο θα αντικαταστήσει τις φυλακές Κορυδαλλού.

Τα πάρκα και το αστικό πράσινο γενικότερα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία και τη διάθεση των κατοίκων της εκάστοτε περιοχής, ενώ τα οφέλη και οι λειτουργίες της βλάστησης μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης.

Σύμφωνα με μελέτες παρατηρείται μείωση της εγκληματικότητας και της παραβατικότητας, σε περιοχές με αυξημένα ποσοστά πρασίνου. Ακόμα, μια ώρα επαφής με τη φύση, βελτιώνει κατά 20% κατά μέσο όρο την απόδοση της μνήμης και προσοχής.

Αν κάποιος γνωρίζει την ιστορία του άλσους Αιγάλεω τότε θα καταλάβει ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται. Παρόμοια εξέλιξη και λογικά με καλύτερες υποδομές λόγω της εμπειρίας πλέον της πολιτείας και των αρμόδιων φορέων, η οικιστική περιοχή περιμετρικά των φυλακών Κορυδαλλού θα αλλάξει εικόνα προσελκύοντας επενδυτικό ενδιαφέρον όταν αρχίσουν να υλοποιούνται τα πρώτα έργα ανάπλασης , ενώ ραγδαία αύξηση των τιμών στα ακίνητα θα καταγραφεί όταν τα έργα αρχίσουν να αποκτούν τη τελική τους μορφή.

Πειραιάς

Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών, να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάση των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει. Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο στη περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος».
Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς. Ο πύργος φάντασμα – ο κοιμισμένος γίγαντας του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους, αναμένεται να αναγεννηθεί. Τον Ιούνιο του 2020 υπογράφηκε η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2021. Αφορά, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικών παρεμβάσεων με στόχο την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής του Αγίου Διονυσίου. Παράλληλα, θα διαμορφωθεί η πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και για τη δημιουργία δικτύου πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η πεζοδρόμηση ενός εκ των κεντρικότερων αρτηριών του Πειραιά, της Χαριλάου Τρικούπη, προκειμένου να υπάρξει σύνδεση του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης με το λιμάνι.

Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, παραδόθηκαν τον Ιούλιο του 2020 οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να προστεθούν ακόμη τρεις σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές.

Λαύριο – Κερατέα

Η απόφαση επένδυσης της Microsoft να εγκαταστήσει το σύμπλεγμα των τριών data center στη περιοχή και συγκεκριμένα στο πρώην εργοστάσιο της κλωστοϋφαντουργίας «Αιγαίον» που για πολλά χρόνια χαρακτηρίζονταν ως εγκαταστάσεις φάντασμα που θυμίζουν άλλες εποχές και την ξεχωριστή ιστορία της περιοχής, θα λειτουργήσει θετικά για την ευρύτερη περιοχή του Λαυρεωτικού Δήμου.

Η επένδυση αυτή θα λειτουργήσει «διαφημιστικά» για την περιοχή και λογικό είναι στο άμεσο μέλλον να αναμένουμε παρόμοιες ενέργειες και από άλλες εταιρείες, τόσο εγχώριες, όσο και αλλοδαπές που θα θελήσουν να βρεθούν «επαγγελματικά» κοντά στον Αμερικανικό κολοσσό.

Λόγω της μικρής διαθεσιμότητας ακινήτων τόσο προς ενοικίαση, όσο και ως προς πώληση, σίγουρα θα γεννηθούν ανάγκες ανοικοδόμησης – ανέγερσης κατοικιών στη περιοχή για να φιλοξενήσουν τους εργαζόμενους στη Microsoft καθώς και των εταιρειών που ενδεχομένως να ακολουθήσουν την κίνηση του Αμερικανικού κολοσσού.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες η φαρμακευτική εταιρεία ΕΛΠΕΝ ιδρύει νέο εργοστάσιο και παράλληλα θα μεταφέρει μέρος των εγκαταστάσεων παραγωγής της στην ευρύτερη περιοχή της Κερατέας, ενώ αναμένεται και η παραχώρηση του λιμανιού του Λαυρίου για μακροχρόνια μίσθωση εντός του καλοκαιριού μέσω διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ.

Η ανοικοδόμηση στη περιοχή και ταυτόχρονα οι ενδεχόμενες συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, θα συντελέσουν στην αύξηση των αξιών των ακινήτων και στην προσέλκυση ενδιαφερομένων που θα θελήσουν να εγκατασταθούν στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Λαυρεωτικής τόσο διότι θα δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στη περιοχή, όσο και λόγω του καλύτερου επιπέδου διαβίωσης .

Οποιαδήποτε επένδυση με παράλληλες αναπλάσεις – υποδομές σε περιοχές που πολλές απ΄αυτές για πολλά χρόνια παράμεναν ξεχασμένες ενώ βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο του Ν.Αττικής, εύκολα κατανοούμε ότι θα επηρεάσει θετικά την οικιστική ανάπτυξη όλων των όμορων περιοχών.

Ελευσίνα

Η «πολιτιστική πρωτεύουσα Ευρώπης 2021» λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη αναδιοργάνωσης του αστικού χώρου της πρότεινε παρεμβάσεις που αφορούν στη α) δημιουργία ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος, στη β) δημιουργία ολοκληρωμένου, συνεκτικού και συνεχούς δικτύου κίνησης πεζών, γ) σε μονοδρομήσεις και δ) στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου δικτύου κίνησης ποδηλάτου που ενέκρινε το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.

Η μελέτη που έλαβε τη θετική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής αφορά σε παρεμβάσεις σε βασικούς οδικούς άξονες του Δήμου Ελευσίνας, οι οποίοι απορροφούν τους μεγαλύτερους φόρτους της περιοχής.

Η Ελευσίνα εξυπηρετείται από την νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Πατρών, την παλαιά εθνική οδό Αθηνών – Πατρών, η οποία διασχίζει τα διυλιστήρια Ελευσίνας των ΕΛΠΕ, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας και την Αττική Οδό.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται και η παραχώρηση του λιμανιού της Ελευσίνα για μακροχρόνια μίσθωση εντός του καλοκαιριού μέσω διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ.

Σαλαμίνα

Η μόνιμη υποθαλάσσια οδική ζεύξη της νήσου Σαλαμίνας με το Πέραμα θεωρείται το πρώτο νέο μεγάλο έργο με παραχώρηση της τρέχουσας δεκαετίας μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης.

Η οδική ζεύξη, θα αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό την υφιστάμενη πορθμειακή γραμμή, θα προσφέρει μόνιμη οδική ζεύξη της Σαλαμίνας με την Αττική με οδό ταχείας κυκλοφορίας, διευκολύνοντας την κυκλοφορία και μειώνοντας τους χρόνους μετάβασης και επιστροφής στο νησί.

Η οδική ζεύξη θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως την ευρύτερη περιοχή του Περάματος και της Σαλαμίνας, ενώ θα συντελέσει καθοριστικά τόσο στην οικιστική όσο και στην επιχειρηματική ανάπτυξη της περιοχής. Θεωρούμε ότι στο άμεσο μέλλον δεν θα είναι λίγοι οι συμπολίτες μας που θα θελήσουν να μετακομίσουν στο πλησιέστερο νησί του Ν.Αττικής.

Πηγή: Reporter.gr