Του Δημήτρη Τσουκαλά
Ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 65 εκατ. ευρώ για την τριετία 2024 – 2026, εκ των οποίων το 50% περίπου θα αφορά σε πράσινες επενδύσεις αναπτύσσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με στρατηγικό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και εστίαση σε τρεις βασικούς πυλώνες (Περιβάλλον – Κοινωνία – Υπευθυνότητα). Όπως μάλιστα επεσήμανε ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, οι επενδύσεις αυτές ανέρχονται στα 85 εκατ. ευρώ εάν υπολογιστούν και οι κινήσεις που σχεδιάζονται για τα υλικά συσκευασίας των προιόντων.
Ο κ. Δανιηλίδης αναφέρθηκε ακόμη στον στόχο της αύξησης των παραγωγικών δυνατότητων των δυο ζυθοποιείων της εταιρείας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, που, όπως, σημείωσε ήδη καταγράφουν υψηλά επίπεδα παραγωγικότητας χάρη στους ανθρώπους τους. Ακόμη προανήγγειλε την δημιουργία φωτοβολταικού πάρκου στην Πάτρα μέσα στο 2024.
Ελάφρα ανοδική η αγορά μπύρας
Όσον αφορά την πορεία της αγοράς μπίρας το 2023, σημείωσε πως εκτίμηση της Aθηναικής Ζυθοποιίας είναι πως θα κλείσει με μικρή άνοδο σε όγκο σε σχέση με το 2022, γύρω στα 4 εκατ. εκατόλιτρα. Υπογράμμισε, βέβαια, πως δεν υπάρχουν συγκεκριμένα και ακριβή στοιχεία για το κανάλι του HORECA , ενώ τόνισε πως αφενός βαρόμετρο για την αγορά αποτέλεσαν οι καιρικές συνθήκες αφετέρου οι πληθωριστικές πιέσεις δεν δείχνουν να έχουν επηρεάσει ιδιαίτερα τις καταναλωτικές τάσεις στην κατηγορία, δεδομένης και της έντονης προωθητικής δραστηριότητας που καταγράφεται σε αυτή. Όσον αφορά δε την κατηγορία των αλκοολούχων (spirits) , όπου η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί τον επίσημο διανομέα του χαρτοφυλακίου των premium προϊόντων της Bacardi Greece από τον Απρίλιο του 2021, ανέφερε πως κατέγραψε ακόμη καλύτερες επιδόσεις.
Περιορισμένες ανατιμήσεις το 2024
Δέσμευση στην Βιώσιμη Ανάπτυξη
Τα παραπάνω αναφέρθηκαν στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας, που εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος, παρουσίασε η εταιρεία στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης. Συγκεκριμένα, ως προς τον πυλώνα του Περιβάλλοντος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεσμεύεται για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, έχοντας ήδη επιτύχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 20%, με έτος βάσης το 2018. Παράλληλα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών, έχοντας καταφέρει να αξιοποιήσει σε ποσοστό 79,4% ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.
Η εταιρεία συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του όγκου των αποβλήτων, έχοντας επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και την εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας. Σήμερα, το 95% των φιαλών που εμπορεύεται στην αγορά είναι επιστρεφόμενο. Ως προς την ορθολογική χρήση των υδατικών πόρων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό.
Ως προς τον πυλώνα της Κοινωνίας, η εταιρεία κατά τη διετία 2021-2022, εκπόνησε και υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία. Στη Βόρεια Εύβοια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021,η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποκατέστησε χρόνια προβλήματα σε δύο σχολεία της περιοχής και συγχρηματοδότησε τη μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού. Στη Θεσσαλία, όπου υλοποιείται μεγάλο μέρος του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρείας και αποτελεί το πλέον ελλειμματικό υδατικό διαμέρισμα στην ελληνική επικράτεια, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποίησε το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο ανέδειξε λύσεις για την ορθή διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας και τη γενικότερη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη βιώσιμη χρήση του νερού.
Μέσω της πολυεπίπεδης δραστηριότητάς της «από το χωράφι ως το ποτήρι», η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιουργεί ένα θετικό ντόμινο επίδρασης, που ωφελεί την ελληνική κοινωνία, αν αναλογιστεί κανείς ότι η άμεση οικονομική αξία που διανέμεται (στην κοινωνία) ανέρχεται στα 378 εκατ. ευρώ για τα έτη 2021-2022.
Ως προς τον πυλώνα της Υπευθυνότητας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί θεματοφύλακα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στην Ελλάδα με σειρά δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του καταναλωτικού κοινού. Την περίοδο 2021-2022 η εταιρεία δημιούργησε, σε συνεργασία με την Ένωση Bartenders Ελλάδος και την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Νηφάλιοι-στην υγειά μας», την εφαρμογή «ΣΕΡΒΙΡΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ», με στόχο την πληροφόρηση των επαγγελματιών της εστίασης για τη σημασία και την αξία της υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ. Παράλληλα, συνεχίζει να ενισχύει την κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ με συνολικά 5 επιλογές προϊόντων μηδενικού αλκοόλ διαθέσιμες στα σημεία πώλησης.
Στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βρίσκονται οι 809 εργαζόμενοί της. Υπό αυτό το πρίσμα, η εταιρεία εξασφαλίζει ένα εργασιακό περιβάλλον που προτάσσει τη συμπερίληψη και προάγει ίσες ευκαιρίες για όλους, με έμπρακτο σεβασμό στη διαφορετικότητα. Σημειώνεται πως ο αριθμός των γυναικών στην εταιρεία αυξήθηκε κατά 15%, ενώ σε ετήσια βάση αφιερώνονται 20,5 ώρες ανά εργαζόμενο στην εκπαίδευση.
Πηγή: businessnews.gr