Πρό(σ)κληση για κάθε επιτυχημένη ομάδα, είναι ο σεβασμός της διαφορετικής κουλτούρας και των ιδιαιτεροτήτων των αγορών, καθώς και των ποικίλων πολιτισμικών αναφορών που τις επηρεάζουν εκτιμά ο κ. Αναστάσιος Σπανίδης CEO της Generation Y, ο οποίος παράλληλα υπογραμμίζει ότι ένας CEO διατηρεί τεράστια ευθύνη απέναντι στην κοινωνία, καθώς είναι εκείνος που χαράσσει τη στρατηγική και δίνει κατεύθυνση στο σύνολο κάθε οργανισμού, και ο οποίος με τη σειρά του έχει τη δύναμη να επιφέρει ουσιαστική επίδραση στο κοινωνικό σύνολο.
– Οι εταιρείες τεχνολογίας όπως η Generation Y βρίσκονται πλέον στο προσκήνιο, τι αλλάζει για έναν CEO όταν βλέπει ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες που παρέχει η επιχείρηση που διοικεί αυξάνονται ραγδαία σε μικρό χρονικό διάστημα;
Είναι αλήθεια πως η αγορά αναζητά αδιάκοπα λύσεις για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει και για την πρόοδο στην οποία αποσκοπεί και οι CEOs καλούμαστε να έρθουμε με ρηξικέλευθες προτάσεις, καθώς διαρκώς ανακύπτουν νέες συνθήκες (υγειονομικές, γεωπολιτικές, οικονομικές κ.ο.κ.) που χρήζουν άμεσης προσοχής από το επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες τεχνολογίας όπως η Generation Y, είναι σημαντικό να αφουγκραστούμε αυτές τις ανάγκες και με οδηγό τη διευρυμένη τεχνογνωσία, εμπειρία καθώς και την εκπαιδευμένη ματιά μας προς το μέλλον, να επιλέγουμε και να προσφέρουμε τις βέλτιστες λύσεις σε κάθε εξατομικευμένη ανάγκη.
Προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω, απαιτείται πρωτίστως από τον CEO αλλά και όλο το C-Suite, η επιστράτευση δύο δυνάμεων που ήδη αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του DNA της Generation Y. Το πρώτο είναι η εμβάθυνση στην ανάγκη του πελάτη μας, με ειλικρινή διάθεση να συμβάλλουμε στην ευημερία του, βελτιώνοντας την επιχειρηματική του θέση όπου αυτό απαιτείται και μειώνοντας τα λειτουργικά του κόστη. Το δεύτερο έχει να κάνει με την καινοτομία. Να βρισκόμαστε πάντοτε ένα βήμα μπροστά και να είμαστε proactive ακόμη και σε σχέση με την παγκόσμια αγορά. Η καινοτομία είναι τρόπος σκέψης και εμείς την έχουμε ενσωματώσει στη δική μας εταιρική κουλτούρα μέσα από την πεποίθηση πως “όλα γίνονται”.
Δίχως αμφιβολία, η πολυετής εμπειρία μας έχει αποδείξει πως είναι απαραίτητο να λέμε όχι στην αδράνεια και να μην εφησυχάζουμε ποτέ. Την ίδια στιγμή, η συνείδησή μας αλλά και οι πραγματικές συνθήκες της αγοράς μας καλούν να βρισκόμαστε διαρκώς σε μία παραγωγική επαγρύπνηση, με στόχο να αναγνωρίζουμε τις ευκαιρίες για τον πελάτη μας και να ξεπερνάμε γρήγορα την όποια τροχοπέδη. Αυτό έρχεται μέσα από την προσαρμοστικότητα, με όχημα την οποία αντιδρούμε σε κάθε πρόκληση. Η διαρκής ενημέρωση για τα τεκταινόμενα, με γνήσιο ενδιαφέρον για τις κοινωνικές, επιχειρηματικές και οικονομικές εξελίξεις που μας επηρεάζουν σε διεθνές επίπεδο, είναι αναπόσπαστο μέρος της εξίσωσης, μέσω της οποίας προκύπτουν δράσεις και λύσεις οι οποίες είναι επίκαιρες και οδηγούν τους πελάτες μας μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Όντας ο έμπιστος σύμβουλος χιλιάδων επιχειρήσεων παγκοσμίως, στην Generation Y αναγνωρίζουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν καταλυτικά τη διεθνή αγορά αλλά και τις τοπικές αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, προσφέροντας ουσιαστικές λύσεις με πυξίδα μας την πρόληψη. Αυτή η βαθιά γνώση της αγοράς μας επιτρέπει να δρούμε προληπτικά για τη διασφάλιση της κερδοφορίας του πελατολογίου μας.
Ειδικότερα, είμαστε σε θέση να προσαρμόζουμε τις υπηρεσίες μας βάσει του προσανατολισμού της διεθνούς αγοράς, ενώ παράλληλα δημιουργούμε και εισάγουμε νέες υπηρεσίες και λύσεις βασισμένοι στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα. Χάρις τις παραπάνω δεξιότητες δυνάμεθα να καθοδηγούμε τους πελάτες μας και να τους βοηθάμε να φτάσουν άμεσα στον επιχειρηματικό τους στόχο, όποιος και αν είναι αυτός.
– Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει κάποιος ως CEO μιας εταιρείας, η οποία με έδρα την Αθήνα έχει παρουσία και συνεργασίες σε πόλεις ανά τον κόσμο;
Η Generation Υ με τα 22 χρόνια εμπειρίας της, τις 24 χώρες εξαγωγικής δραστηριότητας, τα 10 γραφεία παγκοσμίως και τους 350 κορυφαίους εξειδικευμένους επαγγελματίες της, προσφέρει καινοτόμες, απόλυτα μετρήσιμες ψηφιακές λύσεις μέσα από τα 8 business units της (Market Research, Creative, Software Development, Mobile, Branding, Performance Marketing, Business Consultancy, Data Analysis & Reporting). Την ίδια στιγμή, μετεξελίσσεται σ’ έναν όμιλο εταιρειών εισάγοντας στο εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών της, μία ακόμα πιο πλούσια και αναγκαία φαρέτρα ολιστικών επιχειρηματικών λύσεων. Ο τρόπος που επιτυγχάνεται αυτή μας η μετεξέλιξη, είναι μέσα από εξαγορές και στρατηγικές επενδύσεις. Ήδη έχει προστεθεί ο πυλώνας ESG μετά την προσθήκη της Global Sustain στον όμιλό μας, μιας ηγέτιδας εταιρίας με εμπειρία 17 ετών στον κλάδο του Sustainability, της The Jones στον χώρο του Creative Advertising, της ROI MAT στην ψηφιακή συμβουλευτική και το μάρκετινγκ και άλλες συνεργασίες, οι οποίες βρίσκονται υπό διαμόρφωση.
Αυτό που έχουμε ήδη αποκομίσει ως απόσταγμα της πολύχρονης εμπειρίας μας και αποτελεί πρό(σ)κληση για κάθε επιτυχημένη ομάδα, είναι ο σεβασμός της διαφορετικής κουλτούρας και των ιδιαιτεροτήτων των αγορών, καθώς και των ποικίλων πολιτισμικών αναφορών που τις επηρεάζουν. Με αποκλειστικό οδηγό τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας, μπορούμε πραγματικά να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας της εκάστοτε αγοράς και να προσαρμοστούμε απόλυτα στις ανάγκες της.
Κάθε CEO έχει χρέος να εμφυσήσει την κουλτούρα της κατανόησης και της αποδοχής της διαφορετικότητας στον οργανισμό του, καθώς δεν είναι δεδομένο πως υφίσταται ήδη ως αντίληψη. Εφόσον ένας οργανισμός επιθυμεί να πρωταγωνιστήσει σε διεθνές επίπεδο, η κατανόησή της κρίνεται αναγκαία, καθώς βελτιώνει σημαντικά τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας και προωθεί την αλληλοεκτίμηση μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων σε μία συνεργασία μερών, ώστε να υπερτερεί σ’ αυτή το ίδιο το επιχείρημα και όχι ο τίτλος ή ο ρόλος του κάθε μέρους.
– Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;
Οι δείκτες ESG συνδέονται πλέον άρρηκτα με τις χρηματοοικονομικές αποδόσεις των επιχειρήσεων, αλλά και με τους κινδύνους που σχετίζονται με τη λειτουργική τους βιωσιμότητα. Είναι πλέον ευδιάκριτο πως οι επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται με τις αρχές του ESG, θα έχουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας στη λήψη χρηματοδότησης.
Η Generation Y είχε ανέκαθεν σε υψηλή προτεραιότητα τα κριτήρια ESG, καθώς αυτά αποτελούν οδηγό για δράσεις και αποφάσεις και παράλληλα συντελούν στη διαρκή βελτίωση της αποδοτικότητας και της λειτουργίας μας. Η πίστη της ομάδας μας στο όραμα για ένα πιο πράσινο και λειτουργικό επιχειρηματικό μέλλον, αποδεικνύεται και έμπρακτα με τη στρατηγική εξαγορά της Global Sustain, ηγέτιδας ελληνικής εταιρείας, όπως προαναφέρθηκε, με 17 έτη εμπειρίας στον κλάδο της βιωσιμότητας και της πράσινης ανάπτυξης. Το βάθος και εύρος της γνώσης και της εξειδίκευσής της στις αρχές ESG είναι το ουσιαστικότερο και μεγαλύτερο στην ελληνική αγορά. Επιπρόσθετα, η αποτελεσματικότητά της στο να καταστήσει απλό και κατανοητό το ESG στους σύγχρονους οργανισμούς είναι τέτοια, ώστε στο δίκτυο της αυτή τη στιγμή να συμμετέχουν περισσότερες από 80 κορυφαίες επιχειρήσεις της ελληνικής και όχι μόνο αγοράς, ενώ συνεχώς επεκτείνεται. Στο ίδιο ακριβώς πνεύμα, η ομάδα της Generation Y επιλέγει να πραγματοποιεί δράσεις που πάντα συμπεριλαμβάνουν υπόψιν, τους εργαζόμενους και τους πελάτες της, το περιβάλλον αλλά και την κοινωνία.
– Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;
Ένας CEO διατηρεί τεράστια ευθύνη απέναντι στην κοινωνία, καθώς είναι εκείνος που χαράσσει τη στρατηγική και δίνει κατεύθυνση στο σύνολο κάθε οργανισμού, και ο οποίος με τη σειρά του έχει τη δύναμη να επιφέρει ουσιαστική επίδραση στο κοινωνικό σύνολο. Ειδικότερα, χρέος ενός CEO αποτελεί το να επιδεικνύει την απαραίτητη ευαισθητοποίηση για τα θέματα που έχουν αντίκτυπο στην κοινωνία, ενώ παράλληλα ο ίδιος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φήμης που συνοδεύει το αποτύπωμα του brand που αντιπροσωπεύει. Επομένως, δρώντας με γνώμονα το κοινό όφελος, επιστρέφει αξία στην κοινωνία και από “αφεντικό” ή προϊστάμενος, ανάγεται σε ηγέτη.
Είναι αυτονόητο, πως όταν παρέχεις στους ανθρώπους ίσες ευκαιρίες, αλλά και τον χώρο για να τις αξιοποιήσουν και να ακμάσουν, συντελείς καταλυτικά στην ανάπτυξη νέων υγιών κυττάρων που θα προσδώσουν αξία στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Στην Generation Y πιστεύουμε στη νέα γενιά και αγαπάμε το επιχειρείν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η υποστήριξή μας μέσω του ΚΕΦΙΜ στην Οικονομική Ολυμπιάδα, ενός πανελλαδικού διαγωνισμού, ο οποίος αναλαμβάνει την εκπαίδευση παιδιών λυκείου, αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της οικονομίας μας. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η προσωπική μου συμμετοχή ως μέντορα σε θέσεις που βοηθούν το οικοσύστημα των start ups στην Ελλάδα. Ως εκ τούτου, αποδεικνύουμε έμπρακτα πως οι δράσεις μας συντελούν στην εκκόλαψη νέων επιχειρηματιών, τους οποίους εκπαιδεύουμε και υποστηρίζουμε ώστε να παράγουν και να προσφέρουν τη δική τους αξία μέσα από την ανέλιξή τους στην ίδια την κοινωνία.
– Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;
Για εμάς που δραστηριοποιούμαστε σε μία χώρα που μέσα σε λίγα χρόνια έχει περάσει και από οικονομική και από υγειονομική και από γεωπολιτική κρίση, καταλαβαίνετε ότι ο όρος “crisis”, δεν έχει πλέον την ίδια βαρύτητα όπως παλιότερα. Η ευμεταβλητότητα του περιβάλλοντος και η δική μας προσαρμοστικότητα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε στον τεχνολογικό τομέα ο οποίος αλλάζει επίσης ραγδαία, μας έχει σφυρηλατήσει ώστε να διακρίνουμε την αλλαγή ως ευκαιρία. Πλέον τις συνεχείς αλλαγές που έχουμε επιτυχώς αντιμετωπίσει για τους πελάτες μας αλλά και για εμάς, τις αποδεχόμαστε ως κανονικότητα και τολμώ να πω ότι αποτελούν μέρος του DNA και του mindset μας. Έχουμε λοιπόν δημιουργήσει τα αντανακλαστικά, τα οποία μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε την κάθε πρόκληση ως ευκαιρία για να δημιουργούμε και να προτείνουμε νέες λύσεις.
Ταυτόχρονα, διαχειριζόμενοι ένα πλήθος από αγορές, τομείς και εταιρίες καθώς και μέσα από τις διαφορετικές λύσεις που προσφέρουμε, έχουμε την πολυτέλεια μιας πιο διευρυμένης ματιάς και αντίληψης του τι συμβαίνει στον πλανήτη μας, με αποτέλεσμα να μπορούμε να προσφέρουμε στον συνεργάτη μας την πλέον στοχευμένη καθοδήγηση έγκαιρα και γρήγορα, τα αποτελέσματα της οποίας δρέπει στη συνέχεια.
– Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;
Καταρχάς, θεωρώ απολαυστικό να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που η φιλοδοξία στρέφει το βλέμμα τους προς την κορυφή, και σίγουρα αναγνωρίζω ως κομμάτι της ευθύνης μας να υποστηρίζουμε τέτοιες φιλοδοξίες.
Σίγουρα, όλα γίνονται. Αν κάτι το θέλεις ειλικρινά πολύ, θα γίνει, γιατί θα τοποθετήσεις τις δυνάμεις σου με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτευχθεί.
Αυτό που, ωστόσο, θα έδινα σε κάποιον ως συμβουλή, είναι να κάνει διαρκώς reinvent τον εαυτό του, ώστε να μπορεί να διευρύνει αδιάλειπτα το αντιληπτικό του πεδίο. Να έχει τα αυτιά και τα μάτια του ανοιχτά, για να μπορεί όχι μόνο να επεξεργάζεται και να αξιοποιεί κάθε νέα πληροφορία, αλλά και την επιστρέφει σε αξία για τους συνεργάτες του. Ένας CEO είναι ένα “σφουγγάρι” πληροφορίας και ταυτόχρονα πομπός ηγεσίας και ενέργειας.
Για να μπορέσεις να επιτύχεις ως CEO, χρειάζεται να αναπτύξεις ταυτόχρονα πολλαπλές ικανότητες.
Αν θα μπορούσα να τις συνοψίσω σε τρεις, θα επέλεγα τις ακόλουθες:
– Συνεχής ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων
– Αποφασιστικότητα
– Δικαιοσύνη.
Και όπως είχε πει ο George Bernard Shaw: “η ζωή δεν έχει να κάνει με το να ανακαλύπτεις τον εαυτό σου. Έχει να κάνει με το να δημιουργείς τον εαυτό σου”. Ξανά και ξανά.
Πηγή: capital.gr