Της Νατάσας Φραγκούλη
Την επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης βιώνει και η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι πωλήσεις υπολογιστών με δυνατότητες AI (AI-capable PCs) σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση, καθώς πλέον αντιπροσωπεύουν το 20% όλων των αποστολών υπολογιστών (το 3ο τρίμηνο του 2024), σύμφωνα με στοιχεία της Canalys. Σε απόλυτους αριθμούς, στην παγκόσμια αγορά διατέθηκαν – μόνο το 3ο τρίμηνο του 2024 – 13,3 εκατ. AI-capable PCs.
Αυτοί οι υπολογιστές, εξοπλισμένοι με τσιπ που επιταχύνουν τις διεργασίες τεχνητής νοημοσύνης, όπως το NPU, εξυπηρετούν αυξανόμενες ανάγκες στην επεξεργασία AI εφαρμογών. Η υιοθέτησή τους ενισχύθηκε κατά 49% από τρίμηνο σε τρίμηνο, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας των Copilot+ PCs με τσιπ Snapdragon X από τη Microsoft και νέων συσκευών από AMD και Intel.
Η αγορά υπολογιστών με δυνατότητες AI πλέον αντιπροσωπεύει το 20% όλων των αποστολών υπολογιστών
Ωστόσο, η πρόκληση της αγοράς παραμένει: η πλειονότητα των καταναλωτών και των καναλιών πωλήσεων παραμένει διστακτική για τις AI-capable εκδόσεις, καθώς πολλές επιχειρήσεις δεν σκοπεύουν να εισάγουν τα Copilot+ PCs στο χαρτοφυλάκιό τους το 2025, ειδικά στις premium εκδόσεις.
Διστακτικότητα
Έρευνα του Νοεμβρίου κατέδειξε ότι περίπου το 31% των καναλιών πωλήσεων δεν προτίθεται να διαθέσει Copilot+ PCs το 2025, ενώ το 34% αναμένει να αποτελέσουν κάτω από το 10% των πωλήσεων τους.
Πάντως, όπως εκτιμούν οι αναλυτές, η κατάργηση της υποστήριξης των Windows 10 τον επόμενο χρόνο αναμένεται να δώσει ώθηση στις αναβαθμίσεις σε AI-capable PCs, καθώς πολλές εταιρείες και καταναλωτές στρέφονται προς αυτά για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Τα σχέδια των κατασκευαστών
Αναλυτές της Canalys επισημαίνουν ότι, ενώ οι μεγάλες εταιρείες που παράγουν AI-capable PCs καταγράφουν αυξημένες πωλήσεις, η διαφοροποίηση μεταξύ των προϊόντων τους θα είναι κρίσιμη για την περαιτέρω επιτυχία. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Canalys, η HP, με τη διοργάνωση της εκδήλωσης “Imagine AI”, ανακοίνωσε συνεργασίες με εταιρείες λογισμικού για εμπλουτισμένες AI εμπειρίες στα προϊόντα της.
Αντίστοιχα, η Lenovo εισάγει προσαρμοσμένες εφαρμογές, όπως το “Creator Zone” και το “AI Now”, που βοηθούν τους χρήστες να αξιοποιήσουν τις AI δυνατότητες για δημιουργικές και μαθησιακές δραστηριότητες.
Η Apple, από την πλευρά της, υιοθετεί μια διαφορετική στρατηγική, ενισχύοντας το κάθετα ολοκληρωμένο οικοσύστημά της, ώστε να παρέχει μοναδικές εμπειρίες τεχνητής νοημοσύνης, επικεντρωμένη στα hardware και OS χαρακτηριστικά, προσφέροντας έτσι μια εναλλακτική απέναντι στα Windows OEMs.
“Οι προοπτικές για το AI–capable PC είναι τεράστιες, καθώς ενσωματώνουν την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινή εργασία και ψυχαγωγία. Οι καταναλωτές καλούνται, πλέον, να επενδύσουν σε μια νέα γενιά έξυπνων υπολογιστών, που προσαρμόζονται στις ανάγκες του σύγχρονου επαγγελματικού και προσωπικού χώρου”, αναφέρει η Canalys.
Πηγή: sepe.gr