Η Ελλάδα κάνει βήματα προόδου για την Ψηφιακή Δεκαετία

124

Σημαντική πρόοδο για τη σύγκλιση της με την Ευρώπη στον ψηφιακό τομέα κάνει η Ελλάδα. Η χώρα μας, αν και συνεχίζει να παρουσιάζει υστέρηση σε πολλούς ψηφιακούς δείκτες, έχει κάνει σημαντικά βήματα.

Για παράδειγμα, στην ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών η Ελλάδα σημείωσε πρόοδο το 2023, ενώ συγχρόνως κατέγραψε και τη μεγαλύτερη βελτίωση στον τομέα αυτόν, με ποσοστό της τάξεως του 16% την τελευταία τετραετία. Συνολικά, μέσα σε δύο χρόνια, η Ελλάδα έχει προσεγγίσει και σε πολλές περιπτώσεις ξεπεράσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπως δείχνει η ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία (δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας – DESI).

Σε ποιους τομείς έχει κάνει βήματα η Ελλάδα και σε ποιους συνεχίζει να υστερεί

Άνοδο σημείωσε η Ελλάδα και στην ανάπτυξη υποδομών συνδεσιμότητας οπτικών ινών στις εγκαταστάσεις (FTTP). Αν και εξακολουθεί να υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου, που είναι 63,99% με αύξηση 7,63 ποσοστιαίων μονάδων, η χώρα μας σημείωσε αύξηση 10,56 ποσοστιαίων μονάδων φτάνοντας στο 38,41%.

Πρόοδο, επίσης, κατέγραψε η Ελλάδα και  στην  κάλυψη του 5G, που ανέρχεται στο 98%, σημειώνοντας άνοδο 14,5 ποσοστιαίων μονάδων, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώθηκε στο 89,3% καταγράφοντας αύξηση 9,8 ποσοστιαίων μονάδων.

Η ψηφιακή εικόνα της Ελλάδας

Πιο συγκεκριμένα, στον δείκτη “Χρήστες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης”, η χώρα μας έχει καταφέρει να φτάσει το 79,66% σε χρήστες υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που παρέχονται από το κράτος, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σταθερά από το 2023. “Αυτό αποδεικνύει την αποδοχή και αποτελεσματικότητα του gov.gr, που έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών”, αναφέρει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στον δείκτη “Προσυμπληρωμένα έντυπα”, η Ελλάδα αξιολογήθηκε με ποσοστό της τάξης του 79%, υπερβαίνοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 70,8%. Πρόκειται για μια αύξηση 24,6 ποσοστιαίων μονάδων, την ώρα που ο ρυθμός αύξησης του ευρωπαϊκού μέσου όρου ήταν 3,26 μονάδες. “Τα υψηλά ποσοστά προόδου, που πέτυχε η χώρα μας στον τομέα αυτόν, αποδεικνύουν τη βελτίωση της διοικητικής αποτελεσματικότητας προς όφελος των πολιτών”, τονίζει το Υπουργείο.

e-Government

Στις ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες για πολίτες, η Ελλάδα σημειώνει πρόοδο σε ποσοστό 75,9%, προσεγγίζοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 79,4%, καταγράφοντας αύξηση 11,3 ποσοστιαίων μονάδων. Πρόκειται για πολλαπλάσια πρόοδο σε σχέση με τις 2,41 ποσοστιαίες μονάδες, που είναι ο μέσος ρυθμός αύξησης στην Ευρώπη.

Όσον αφορά τις ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες για επιχειρήσεις, η Ελλάδα καταγράφει ποσοστό 86,2%, υπερβαίνοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 85,4%.

Στο μεταξύ, η χώρα μας πλησιάζει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 86,4%, με επίδοση 85,1% και αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων στον δείκτη “Υποστήριξη Χρηστών”. Πρόκειται για πρόοδο σημαντικά μεγαλύτερη από την αντίστοιχη ευρωπαϊκή, που είναι της τάξης των 2,85 ποσοστιαίων μονάδων.

Πάντως, η σχετική έκθεση δείχνει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις σε άλλους τομείς. Η έλλειψη επαγγελματιών ΤΠΕ στην αγορά εργασίας αποτελεί ένα παράδειγμα, όπως και η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών από τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας τους.

Πηγή: sepe.gr