Η Ψηφιακή Προσαρμογή Μονόδρομος για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις… Του Τρύφωνα Παχή

313

Του Τρύφωνα Παχή*

Είναι σαφές πως η αγορά βιώνει μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα από αυτή που μέχρι πρόσφατα γνώριζε και με βάση την οποία είχε μάθει να λειτουργεί για πολλές δεκαετίες! Η παγκοσμιοποίηση, η επέλαση των μεγάλων και ισχυρών, οι νέες καταναλωτικές συνήθειες, αλλά και η παρατεταμένη οικονομική κρίση και η συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με την πανδημία, δημιουργούν ασφυκτικές πιέσεις ειδικά στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Να θυμηθούμε εδώ πως ο ορισμός μιας επιχείρησης ως «μικρομεσαίας» είναι χαοτικά διαφορετικός στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και αυτή η χαοτική διαφορά έχει να κάνει με τα οικονομικά μεγέθη, τον αριθμό απασχολουμένων και πολλούς ακόμη σημαντικούς παράγοντες, που καθιστούν το μέλλον εξαιρετικά δυσοίωνο για τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Ωστόσο στη χώρα μας ο αριθμός αυτός των επιχειρήσεων είναι εντυπωσιακά μεγάλος και αριθμητικά αλλά και ως ποσοστό επί του συνόλου της επιχειρηματικής δραστηριότητας, σε σχέση με άλλες χώρες της Ένωσης. Και αυτό είναι ένας παράγοντας που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Ο  Έλληνας θέλει το «μαγαζάκι του» και κατά την άποψη μου αυτό δεν είναι κακό, εξάλλου η ελεύθερη οικονομία της αγοράς αν δεν ενσαρκώνει «το δικαίωμα του καθενός στο όνειρο», τι σοι ελεύθερη οικονομία της αγοράς είναι; Μόνο για τους μεγάλους και ισχυρούς;; Να αντικαταστήσουμε δηλαδή τα κρατικά (αποτυχημένα) μονοπώλια με αντίστοιχα ιδιωτικά;; Και έτσι θα προστατεύσουμε καλύτερα τον καταναλωτή και θα πυροδοτήσουμε την ανάπτυξη;; Να με συμπαθάτε, αλλά κάτι «δεν μου κάθεται καλά» σε αυτό το σενάριο!!! Αυτό όμως είναι αντικείμενο μιας άλλης κουβέντας πολύ πιο μεγάλης, που κάποια στιγμή πρέπει να γίνει..

Ας γυρίσουμε όμως στην ελληνική μας μικρομεσαία επιχείρηση, που χρόνια τώρα ασφυκτιά κάτω από το βάρος της υψηλότατης φορολογίας, των χρεών που οι συνθήκες (και όχι η πραγματική αξιοσύνη της επιχείρησης στις περισσότερες περιπτώσεις) δημιούργησαν και πολλών ακόμη αρνητικών παραγόντων, άσχετων με την επιχείρηση αυτή καθ’ εαυτή. Σε αυτό το περιβάλλον, κάτω από τέτοιες συνθήκες, μια προοπτική υπάρχει για αυτή, να κάνει ότι είναι δυνατόν για να αυξήσει τη δυναμική της και τις πωλήσεις της, να διευρύνει πελατολόγιο και ορίζοντες, ώστε να διασφαλίσει την επιβίωση της. Και αυτό πρέπει να γίνει με το μικρότερο δυνατό κόστος, μια και οι συνθήκες δεν επιτρέπουν κάτι άλλο. Και εδώ είναι που μπαίνει στο κάδρο η ψηφιακή τεχνολογία, με αιχμή του δόρατος το διαδίκτυο και τις δυνατότητες που αυτό προσφέρει σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις. Με σύγχρονα εργαλεία τα οποία με σχετικά χαμηλό κόστος (there are no free lunches μας έλεγαν στο πανεπιστήμιο), μπορούν να φέρουν εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά καταστήματα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μηχανές αναζήτησης, προσφέρουν σήμερα εντυπωσιακές δυνατότητες και στην πιο μικρή επιχείρηση να ενισχύσει εκπληκτικά το «οπλοστάσιο της», στο δύσκολο αγώνα που έχει μπροστά της. Να προσεγγίσει περισσότερο κόσμο και να μιλήσει για τη δουλειά της εύκολα, γρήγορα, οικονομικά και με μετρήσιμο αποτέλεσμα. Εργαλεία δυναμικά και σύγχρονα, που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες, σε όλες τις κατηγορίες και παντού. Φτάνει να είναι «στημένα» καλά και η διαχείριση τους να διακρίνεται από σχέδιο, στρατηγική και επαγγελματισμό! Γιατί η διαρκής δημόσια έκθεση που επιφέρουν αυτά τα εργαλεία εγκυμονεί και κινδύνους, αν δεν αξιοποιούνται σωστά και όπως πρέπει, όχι όπως νομίζει ο καθένας ότι πρέπει..

Το βέβαιο είναι πως η νέα ψηφιακή πραγματικότητα που έχει ήδη δημιουργήσει η σύγχρονη τεχνολογία, προσφέρει ευκαιρίες και δυνατότητες για όλους, ανεξάρτητα από μέγεθος ή πεδίο δραστηριοποίησης. Το πώς τις αξιοποιεί ο καθένας είναι προσωπική επιλογή, η οποία όμως στους καιρούς μας μπορεί να αποβεί και μοιραία, μια και τα περιθώρια λάθους ολοένα και στενεύουν!!!

*Ο Τρύφωνας Παχής είναι Σύμβουλος Επικοινωνίας και Marketing και στο παρελθόν έχει διατελέσει επί σειρά ετών αιρετός σε διάφορα θεσμικά όργανα (Νομαρχία Αχαΐας,  Δήμος Πατρέων, Επιμελητήριο Αχαΐας) 

Πηγή: tempo24.news