Σε προηγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες η εφοδιαστική αλυσίδα δημιουργεί σημαντική προστιθέμενη αξία και αύξηση των θέσεων εργασίας.
Στην Ολλανδία:
55 δισ. ευρώ ετήσια προστιθέμενη αξία
813.000 θέσεις εργασίας
Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα:
- Το πλήγμα από την πανδημία στις ελληνικές εφοδιαστικές αλυσίδες υπήρξε βίαιο και σημαντικό.
- Το 58% της βιομηχανίας τροφίμων και το 22% των προϊόντων μεταποίησης καταναλώνονται σε ετήσια βάση από τον τουριστικό κλάδο, που πλήγηκε σημαντικά από την πανδημία.
- Όσον αφορά τις αστικές και εθνικές ροές, οι εμπλεκόμενοι κράτησαν με υπευθυνότητα και σοβαρότητα εξυπηρετώντας τη διακίνηση και διατηρώντας τα ράφια των καταναλωτικών αγαθών γεμάτα.
- Η εικόνα μεταξύ επάρκειας και ελλείψεων υπήρξε θετική για το 2020 και όποια προβλήματα παρουσιάστηκαν πέρασαν ανώδυνα.
Θαλάσσιες μεταφορές
Σημειώθηκε σημαντική μείωση δρομολογίων από και προς την Κίνα,
δημιουργώντας πτώση διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μεγαλύτερη
των 151 χιλ. TEU.
Στην ακτοπλοΐα σημειώθηκαν απώλειες της τάξης των 300 εκατ. ευρώ,
σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Αεροπορικές μεταφορές
Όλες οι εταιρείες αεροπορικών μεταφορών (εκτός διεθνών couriers)
σημείωσαν κάθετη πτώση της τάξης του 90% το 2020.
Οδικές μεταφορές
Για το 2020 ο μέσος σταθμικός όρος δείχνει μια πτώση της τάξης του
20%-25%, με εξαίρεση κλάδους όπως εταιρείες που διέθεταν στόλους
οχημάτων ψυχόμενου ή ειδικού φορτίου.
Αποθήκευση και διανομή (Logistics)
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε μείωση
14,6% σε σύγκριση με το 2019.
Το 2021, για τις 3rd Party Logistics εταιρείες δείχνει μια στασιμότητα με
σημαντικές όμως προοπτικές που αποτυπώνονται στην αύξηση των τιμών
του real estate και την είσοδο επενδυτικών funds και ομίλων. |