Καθώς οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς τεχνολογικές λύσεις που ενσωματώνουν χαρακτηριστικά Τεχνητής Νοημοσύνης, τα παγκόσμια έσοδα από τις υπηρεσίες Conversational AI θα αυξηθούν από $14,6 δισεκατομμύρια το 2025 σε πάνω από $23 δισεκατομμύρια μέχρι το 2027, όπως αποκαλύπτει νέα μελέτη της Juniper Research.
Το νέο αυτό πεδίο ονομάζεται agentic AI και αποτελεί υποσύνολο της AI. Βασικό του πλεονέκτημα ότι επιτρέπει στις λύσεις να ενεργούν ανεξάρτητα για την επίτευξη ενός προκαθορισμένου στόχου, ενώ παράλληλα διδάσκονται από προηγούμενες αλληλεπιδράσεις. Συγκεκριμένα, το agentic AI επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αυτοματοποιούν εργασίες, όπως ερωτήματα υπηρεσιών και προγραμματισμό ραντεβού, μέσω καναλιών διαλόγου, μειώνοντας την εξάρτηση από την ανθρώπινη παρέμβαση.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ…
Η Agentic AI είναι συνδυασμός διαφορετικών προσεγγίσεων, τεχνικών και μοντέλων AI που δημιουργούν μια νέα σειρά αυτόνομων agents για την ανάλυση δεδομένων, τον καθορισμό στόχων και τη δημιουργία σχεδίων δράσης για την επίτευξή τους. Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης που απλώς εκτελούν προκαθορισμένες προτροπές ή εργασίες, η agentic AI μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις και να σχεδιάζει ενέργειες από μόνη της και μπορεί ακόμη και να μάθει από τις εμπειρίες του για να εκπληρώσει τους στόχους που έχουν θέσει οι χρήστες του. Χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνικές Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως αλγόριθμους ML και LLM, για να μαθαίνει συνεχώς και να βελτιώνεται με κάθε αλληλεπίδραση.
Για παράδειγμα, τα LLM που αξιοποιούνται από το ChatGPT του OpenAI, βοηθούν στο να επιτρέπουν σε αυτόνομα συστήματα να αναλύουν, να κατανοούν και να ανταποκρίνονται σε εντολές NL (φυσική γλώσσα). Αυτά τα συστήματα μπορούν, επίσης, να αναλύσουν δεδομένα και να προσδιορίσουν μοτίβα μεταξύ διαφορετικών συνόλων δεδομένων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να μάθουν από τις ενέργειές τους και να βελτιώσουν τις ικανότητές τους στη λήψη αποφάσεων.
Ωστόσο δεν πρόκειται μόνο για αυτοματοποίηση. Πρόκειται για την αναβάθμιση των μηχανών, ώστε να γίνουν συνεργάτες ανθρώπων στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων, να υποστηρίζουν επιχειρήσεις με ικανότητες κριτικής σκέψης και λήψης αποφάσεων.
… ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ
Η έκθεση παροτρύνει τους παρόχους λύσεων Conversational AI να ενσωματώσουν την agentic AI στις τεχνολογίες επικοινωνιών τους, δημιουργώντας επιχειρηματικές λύσεις που αυτοματοποιούν τις αλληλεπιδράσεις πελατών σε όλα τα κανάλια μηνυμάτων. Την ίδια στιγμή, όμως, η μελέτη προειδοποιεί ότι το επίπεδο αυτονομίας που δίνεται στην agentic AI πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά, με την ανθρώπινη επίβλεψη των ενεργειών να αποτελεί αναγκαιότητα κατά τη διάρκεια των πρώιμων σταδίων υλοποίησης.