Επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης
– Για πρώτη φορά στη χώρα, προχωρήσαμε σε 4.500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, με συνέπεια και σεβασμό στον καίριο ρόλο που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί μας για την ευαίσθητη αυτή μαθητική ομάδα.
– Προχωράμε τώρα το καλοκαίρι σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην γενική εκπαίδευση, τους πρώτους μετά από 12 χρόνια, καλύπτοντας βασικές ανάγκες των σχολείων μας σε στελέχωση.
– Υλοποιούμε οριζόντια προγράμματα επιμόρφωσης, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σε νέα γνωστικά αντικείμενα και νέες δεξιότητες, με ρεκόρ συμμετοχών: για παράδειγμα, περισσότεροι από 80.000 εκπαιδευτικοί ενεγράφησαν για την επιμόρφωση σε ψηφιακά εργαλεία.
– Δείχνουμε έμπρακτη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, δίνοντάς τους μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, μέσω της εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου, της μεγαλύτερης ευελιξίας στον τρόπο διεξαγωγής των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (ομαδική/ατομική εργασία, μέθοδοι ανεστραμμένης τάξης, αντί για ωριαίο διαγώνισμα), αλλά και της δυνατότητας δημιουργίας ομίλων, μεταξύ άλλων.
– Εισάγουμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με την πεποίθηση ότι κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν πρώτα δεν καταγραφούν τα θετικά του σημεία και οι αδυναμίες του, με στόχο τη συνεχή βελτίωση των εκπαιδευτικών μας.
Τα Πανεπιστήμιά μας διευρύνουν τους ορίζοντές τους, καινοτομούν, εξελίσσονται. Στόχος μας, να τους παρέχουμε τα απαραίτητα θεσμικά εργαλεία που θα τους εξασφαλίσουν μεγαλύτερους βαθμούς αυτονομίας, αναβαθμισμένο ακαδημαϊκό περιβάλλον, αξιοκρατία και ευνοϊκές συνθήκες ανάπτυξης. Μεταξύ άλλων, πετύχαμε:
– χρηματοδότηση ΑΕΙ μέσω αντικειμενικών κριτηρίων και ποιοτικών δεικτών,
– σύσταση της ανεξάρτητης Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, για την πιστοποίηση και αξιολόγηση πανεπιστημιακών τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών και τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη,
– θέσπιση όρων για την εισαγωγή και φοίτηση στα ΑΕΙ, όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και το ανώτατο χρονικό όριο φοίτησης,
– προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, με κατάργηση του ασύλου ανομίας, ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ και σύσταση Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων,
– απελευθέρωση των μεταπτυχιακών και ερευνητικών προγραμμάτων από κανονιστικά και γραφειοκρατικά εμπόδια,
– ενίσχυση της εξωστρέφειας, δημιουργία πλαισίου συνεργασιών με ξένα Πανεπιστήμια (Ευρωπαϊκά, Αμερικανικά, Βρετανικά, Κινεζικά κ.ά.), προώθηση των νεοσύστατων ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.
|
Μαζί με τα μέλη της εκπαιδευτικής μας κοινότητας, μετατρέψαμε την πρόκληση της πανδημίας σε καταλύτη που επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Ο διττός μας στόχος, να διαφυλάξουμε την ατομική και δημόσια υγεία και παράλληλα να διασφαλίσουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία θα συνεχιστεί, επετεύχθη μέσω της μεταφοράς ολόκληρης της μαθησιακής καθημερινότητας από τη δια ζώσης στην εξ αποστάσεως μορφή της. Χάρη στις εντατικές προσπάθειες και την προσαρμοστικότητα εκπαιδευτικών, μαθητών, οικογενειών, στελεχών εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε ένα πραγματικό άλμα στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων και την αναβάθμιση δομών και διαδικασιών, παρά τις δυσκολίες του πρωτόγνωρου αυτού εγχειρήματος. Η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη. Πλέον, όμως, έχουμε ένα σημαντικό κεκτημένο να αξιοποιήσουμε. Πώς;
– Χτίζουμε δεξιότητες.
– Εισάγουμε τις ψηφιακές δεξιότητες μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων από το νηπιαγωγείο.
– Αυξήσαμε τις ώρες πληροφορικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
– Επιμορφώνουμε τους εκπαιδευτικούς μας στα ψηφιακά εργαλεία.
– Οικοδομώντας στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, εξασφαλίσαμε πρόγραμμα 112 εκατ. ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για 560.000 μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές μέσω συστήματος επιταγών (voucher).
– Οι χρήστες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ξεπέρασαν το 1,4 εκ. (10/2020), όταν το Σεπτέμβριο του 2019 ανέρχονταν μόλις σε 95.000.
– Βελτιώνουμε υποδομές.
– Εξασφαλίσαμε 150 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για διαδραστικούς πίνακες & προβολείς στις σχολικές αίθουσες.
– Αναβαθμίσαμε τις διαδικτυακές συνδέσεις των σχολείων, ενώ προωθούνται περαιτέρω βελτιώσεις μέσω ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ.
– Εξοπλίσαμε τα σχολεία με φορητές συσκευές, ξεπερνώντας τις 90.000, ενώ παραλάβαμε μόλις 4.500.
– Ψηφιοποιούμε διαδικασίες.
– Όπως, για παράδειγμα: ηλεκτρονικές εγγραφές στο σχολείο, ηλεκτρονικά απολυτήρια, αποτελέσματα πανελλαδικών με sms, ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας και τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, νέο σύστημα επικοινωνίας γονέων-σχολείου.
|
|