Νταβός 2024: Το πετυχημένο networking έχει τη δική του συνταγή

364

Για τους χιλιάδες διευθύνοντες συμβούλους, δισεκατομμυριούχους, διανοούμενους και παγκόσμιους ηγέτες που δίνουν το «παρών» στο Νταβός κάθε χρόνο, το σκηνικό του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ φαντάζει απαράμιλλο – είναι η μοναδική ευκαιρία της χρονιάς που μπορεί να πυροδοτήσει σχέσεις, συμφωνίες και μεγάλες ιδέες για την επόμενη.

Κι αυτό γιατί υπάρχουν λίγα άλλα μέρη στον κόσμο όπου μπορεί κανείς να συναντήσει τον Αλ Γκορ στο μπαρ του ξενοδοχείου ή να περιμένει  δίπλα στον Μπιλ Γκέιτς για να περάσει από τους ανιχνευτές μετάλλων. Η μεγιστοποίηση όλης αυτής της ισχυρής εγγύτητας και η μετατροπή της σε πραγματικές συνδέσεις απαιτεί δεξιότητα… αλλά και τσαμπουκά. Και η ελίτ ξέρει τι πρέπει να κάνει ακριβώς.

Σε έχω δει, κάπου σε ξέρω

Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Salesforce Marc Benioff, ο τρόπος που μπορεί να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις επαφές του με τις ισχυρές προσωπικότητες συχνά περνά από μια συγκεκριμένη τοποθεσία – την κορυφή μιας σκάλας ή έναν παρακείμενο διάδρομο στο συνεδριακό κέντρο του Νταβός.

Ο τακτικός θαμώνας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ εξήγησε στη Wall Street Journal πώς μέσα σε μία μόνο ώρα – εν μέσω ενός γεμάτου προγράμματος συναντήσεων, γευμάτων εργασίας και άλλων τυπικών υποχρεώσεων – έχει τη δυνατότητα να δει 100 ανθρώπους που διαφορετικά δεν θα συναντούσε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ο Benioff, ο οποίος παρακολουθεί το φόρουμ εδώ και δύο δεκαετίες και διοργανώνει πάρτι και συγκεντρώσεις που οι άνθρωποι ανταγωνίζονται όλη την εβδομάδα για να αποκτήσουν πρόσβαση, εστιάζει το ενδιαφέρον του στις κοινωνικές επαφές που προκύπτουν σε κάθε ετήσια συνάντηση, ακόμη και εάν δυσκολεύεται πολλές φορές να συγκρατήσει τα ονόματά

τους. 

Δώστε σημασία

Καθώς κάθονταν δίπλα σε έναν άγνωστο καλεσμένο σε ένα δείπνο ή γεύμα, αρκετοί CEOs δήλωσαν ότι πολύ συχνά επιχειρούν κάτω από το τραπέζι να γκουγκλάρουν, διαβάζοντας κρυφά για το δείπνο τους στο Νταβός, τους συνδαιτημόνες τους και άλλες λεπτομέρειες που θα τους βοηθούσαν να κάνουν καλύτερη συζήτηση ή για να καταλάβουν τι ακριβώς -πρέπει να- κάνουν.

Οι αληθινοί ειδικοί του Νταβός ξέρουν πώς να ξεφύγουν από μια μακρά ή βαρετή συζήτηση ή να προσπερνούν συνεργάτες και γνωστούς -το περίφημο Windexing (καθάρισμα γυάλινων επιφανειών με το φερώνυμο προϊόν, αυτολεξεί)- προκειμένου να πετύχουν αυτό που θέλουν. Αποκαλυπτική είναι η στρατηγική του Antony Scaramuci που προσπαθεί να είναι παντού και πάντα με τη μεγαλύτερη διακριτικότητα.

Ο οικονομολόγος, ιδρυτής της επενδυτικής εταιρείας hedge-fund SkyBridge Capital και διευθυντής επικοινωνίας για μόλις 10 ημέρες της κυβέρνησης Τραμπ το 2017, άρχισε να πηγαίνει στο Νταβός το 2007. Φιλοξενεί εκεί κάθε χρόνο μια δημοφιλή βραδιά οινογωσίας. Με την πάροδο του χρόνου, έμαθε μια τακτική για να μπαίνει σε κάθε πάρτι που πρέπει να παρακολουθήσει κανείς, ακόμη και όταν δεν είναι προσκεκλημένος. «Μπαίνω σε κάθε πάρτι που μπορώ να μπω», εξομολογήθηκε ο Scaramucci. 

Ο συγχρονισμός

Σε κονκλάβια όπως είναι αυτό του Νταβός, ο Scaramucci, ο Benioff και άλλοι ισχυροί επισημαίνουν ότι το πιο σημαντικό είναι να συνειδητοποιήσουν οι προσκελκλημένοι ότι δεν μπορουν να τα κάνουν όλα. Η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων είναι το κλειδί για το επιτυχημένο networking που θα έχει διάρκεια και αποτελεσματικότητα.

Όλο το σύστημα εξάλλου εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση με κάθε τρόπο. Η Denelle Dixon, η οποία διευθύνει το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα Stellar Development Foundation, δήλωσε στη Wall Street Journal πως η θεματολογία που επέλεξαν για τη φετινή διοργάνωση, είχε ως στόχο να κάνουν τα στελέχη συναντήσεις με κυβερνητικούς αξιωματούχους και όσους περισσότερους μπορούν γύρω από αυτήν: το ρόλο του blockchain στην επέκταση της πρόσβασης στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Το σωστό timing αφορά και την ικανότητα του να λέει κανεί «όχι». Ο Benioff της Salesforce και η ομάδα του συνήθως συναντιούνται με περίπου τους μισούς από τους 600 διευθύνοντες συμβούλους που συμμετέχουν στο Νταβός. Αλλά ένα αίτημα για πέντε ή 15 λεπτά από το χρόνο του είναι πιθανό να αποτύχει αν το πρόσωπο που το έχει ζητήσει, δεν είναι ένας κρίσιμος πελάτης ή κάποιος που γνωρίζει ήδη καλά. «Άλλο το networking και άλλο η συμφωνία. Δεν πρόκειται να πάρει μέρος του χρόνου μου τόσο εύκολα».

Πηγή: ot.gr