Η εφημερίδα που ίδρυσε το 1922 ο Δημήτριος Λαμπράκης και η οποία έπαιζε σπουδαίο ρόλο στην από τότε διαχρονική πορεία της χώρας, σήμερα υπό νέα ιδιοκτησία, επιχειρεί να παραμείνει ηγετική σε μια εποχή ριζικών και πολύπλοκων μετασχηματισμών, τόσο στην πολιτική όσο και στην πνευματική ζωή ανθρώπων και θεσμών.
Του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου
Άλλη μια ελληνική εφημερίδα μπαίνει και αυτή στον δεύτερο αιώνα της κυκλοφορίας της και σε μια εποχή όπου οι ανατροπές στον έντυπο λόγο είναι ραγδαίες, ταχύτατες και ριζικές ως προς το υπόβαθρό τους.
Μέσα λοιπόν σε αυτό το ανατρεπτικό για τα μέσα επικοινωνίας περιβάλλον, μια ιστορική ελληνική εφημερίδα, το Βήμα, αποφάσισε να γίνει καλύτερη, πράγμα που δεν συμβαίνει για πρώτη φορά στη μακροχρόνια ιστορία της
Πρώτο παιδί με έτος γεννήσεως το 1922, το Βήμα είναι δημιούργημα του Δημήτριου Λαμπράκη, ενός προοδευτικού εκδότη της εποχής του, που έδωσε το όνομά του στον μετέπειτα ομώνυμο Δημοσιογραφικό Οργανισμό, που για την Ελλάδα υπήρξε κορυφαία σχολή δημοσιογραφίας αλλά και προόδου σε όλα τα επίπεδα με πρώτο το πνευματικό.
Στον Οργανισμό αυτό, που σήμερα είναι ιδιοκτησία του εφοπλιστή κ.Ευάγγελου Μαρινάκη, το Βήμα, επί 100 χρόνια υπήρξε η ναυαρχίδα του. Και αυτή η τελευταία σήμερα καλείται να αναμετρηθεί με το μέλλον, πατώντας στην ιστορία της.
Όπως γράφει στο «Βήμα της Κυριακής» της 12ης Νοεμβρίου ο Γιάννης Πρετεντέρης, εκδότης σήμερα της εφημερίδας και έγκριτος συνάδελφος, «…….τα πρώτα χρόνια της ζωής του, το Βήμα τα βίωσε στην πρώτη γραμμή των αγώνων του έθνους. Αγώνων πολιτών, κοινωνικών, ιδεολογικών και πνευματικών.
Ήταν πάντα μία ανυποχώρητη δημοκρατική έπαλξη, ένα πεδίο πλουραλισμού και ανοιχτού διαλόγου, ένας αρωγός αλλά και ενεργός πρωταγωνιστής στην πρόοδο και στον ευρωπαϊκό εκσυγχρονισμό της ελληνικής κοινωνίας, ένας παράγων παιδείας.
Δεν υπήρξε απλώς μια εφημερίδα με την τυπική έννοια του όρου αλλά κάτι περισσότερο.
Ένας φάρος πολιτισμού που φιλοξένησε στην αγκαλιά του εκπαίδευσε, εξέφρασε και προβλημάτισε ολόκληρες γενιές Ελλήνων. Αυτό φιλοδοξεί να παραμείνει θέτοντας στη διάθεση των αναγνωστών όλα τα μέσα και τα ερεθίσματα της σύγχροvης εποχής.
Έναν νέο σχεδιασμό της ύλης, μία ανανεωμένη αισθητική, μια διεύρυνση των ενδιαφερόντων του, μια πιο πλουραλιστική προσέγγιση.
Μαζί με ένα νέο και πλούσιο οικονομικό ένθετο, τον ΟΤ ή «Οικονομικό Ταχυδρόμο», που παραπέμπει σε ένα εμβληματικό και πρωτοποριακό έντυπο του Οργανισμού Λαμπράκη.
Με μια ολόκληρη νέα εφημερίδα, το Β2, η οποία θα συγκεντρώνει εφεξής τις Νέες Εποχές, τις Ιδέες, τα Βιβλία, τις Επιστήμες και τις Τέχνες.
Ταυτοχρόνως «Το Βήμα» επεκτείνεται στον ψηφιακό κόσμο με δύο ιστότοπους, το tovima.gr και τον ot.gr.
Την έκδοση της Κυριακής θα συνοδεύουν νέα ή ανανεωμένα περιοδικά όπως το «Harper’s Bazaar», το «Vita» (με το vita.gr), η «Ελληνική Κουζίνα» και οι μηνιαίες «Διακοπές».
Και φυσικά κάθε εβδομάδα μαζί με την εφημερίδα θα κυκλοφορεί και το BHMAgazino.
Στο αμέσως προσεχές διάστημα και επειδή «Το Βήμα» πάντα υπήρξε «ένα παράθυρο ανοιχτό στον κόσμο» θα ακολουθήσει μια αγγλόφωνη διεθνής έκδοσή του τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή μορφή……..».
Ο υπογράφων, ο οποίος ξεκίνησε την δημοσιογραφική του καριέρα πριν 60 χρόνια ακριβώς ως συντάκτης του «Οικονομικού Ταχυδρόμου» και των οικονομιών σελίδων του Βήματος της εποχής, εύχεται κάθε επιτυχία στο νέο επιτελείο της ιστορικής εφημερίδας, η οποία είχε πάντα την έφεση να προσφέρει στο αναγνωριστικό της κοινό το καινούργιο. Γνωρίζοντας, όπως επισημαίνει και ο Γ. Πρετεντέρης, ότι το πραγματικό κεφάλαιο μιας εφημερίδας, είναι η εμπιστοσύνη και η αγάπη των αναγνωστών της. Αυτή εξάλλου της επιτρέπει σήμερα να ανοίγει με αισιοδοξία την πόρτα του δεύτερου αιώνα της ιστορίας της.