Ο manager και η πρόληψη των συγκρούσεων

270
Οι συγκρούσεις μέσα σε μία επιχείρηση, αλλά και στον περίγυρό της, δεν είναι αναπόφευκτες. Θα πρέπει έτσι να τονιστεί ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με τις διαφωνίες/συγκρούσεις είναι ότι ξεκινάμε άκαμπτα, με οριστικές θέσεις και απόψεις για το αποτέλεσμα και έτοιμες λύσεις.

Αν ξεκινήσουμε με ξεκάθαρες επιθυμίες, οι δρόμοι για πολλές λύσεις και αποφυγή της σύγκρουσης είναι πιθανόν ανοιχτοί.

Η πρόβλεψη είναι πάντα προτιμότερη από την αντιμετώπιση.

Γι αυτό και οι συμβουλές οι οποίες ακολουθούν και είναι αποστάγματα εμπειρίας, ίσως σάς χρησιμεύσουν μια μέρα.

Για να αποφευχθεί, λοιπόν, μία σύγκρουση:

-Μην αποφασίζετε για την δουλειά των άλλων χωρίς να τους συμβουλεύεστε

-Μην επιτίθεστε πίσω από την πλάτη κανενός και μην αφήνετε να δημιουργούνται κλίκες

-Ενισχύστε το κλίμα της ομάδας και μην σπρώχνετε σε ανταγωνισμό (μακριά από ευνοιοκρατίες, ενοχοποιήσεις, προσβολές)

-Μην στριμώχνετε τους άλλους σε αδιέξοδα. Ο «περικυκλωμένος» από παντού άνθρωπος στην απελπισία του προκαλεί μεγάλες ζημιές

-Δώστε οι ίδιοι το παράδειγμα επιλύσεως διαφορών χωρίς κανένας να φεύγει «τσαλακωμένος»

-Επενδύστε χρόνο γνωριμίας με το προσωπικό σας

-Μάθετε, επιτέλους, να ακούτε προσεκτικά τους άλλους

-Να έχετε πάντα κατά νουν ότι πολλά από αυτά που ξέρουμε τα οφείλουμε σε αυτούς που διαφώνησαν μαζί μας

-Ανταμείψτε όποιον βοηθά και στηρίζει τους άλλους

-Μην κάνετε κριτική για την δουλειά τους, κάντε υποδείξεις

-Μάθετε από τις προηγούμενες εμπειρίες σας σχετικές με συγκρούσεις: πώς τελείωσαν, τί κέρδος προέκυψε κλπ

-Υιοθετήστε θετική συμπεριφορά. Στην ζωή αυτή δεν υπάρχει μόνον επιθετική ή υποχωρητική συμπεριφορά

Πρόληψη και πάλι πρόληψη. Επιτέλους, μένει χρόνος να ασχοληθούμε με την δουλειά μας με αίσθημα αυτο-αποδοχής και αισιοδοξίας.

Πηγή: euro2day.gr