Οι «κενωτικοί» της αντιπολιτεύσεως… Του Βασιλείου Γεωργίου Γρηγ. Παπαδάκη

446

Του Βασιλείου Γεωργίου Γρηγ. Παπαδάκη

Το 2023, οι εκλογείς με την ψήφο τους θα «κενώσουν» (λέξη δισήμαντη) τους κυνικούς και αναίσχυντους όλων των παρατάξεων.

Όταν ο άνθρωπος είναι αναισχυντότερος του δέοντος η πολιτεία καλείται να εφαρμόσει «γραφή ασέβειας» για τους αναιδείς, αισχρολόγους (με αναρτήσεις λέξεων που δεν γράφονται) οι οποίοι κατέχουν αξιώματα εντός και εκτός κοινοβουλίου. Οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν καθιερώσει «γραφή ασέβειας» ήτοι, παραπομπή σε δίκη για έλλειψη σεβασμού προς τα δημόσια ήθη και τους Νόμους. Παραβάτες θεωρούνταν όλοι όσο έδειχναν περιφρόνηση σε θρησκευτικούς, κοινωνικούς και πολιτικούς θεσμούς. Σε αυτές τις περιπτώσεις προβλεπόταν βαρυτάτη τιμωρία όπως κατάσχεση περιουσίας, εξορία ακόμα και θάνατος.

Στην Ελλάδα του 2021, η ασέβεια (πολυσήμαντη λέξη) κυριαρχεί όχι μόνο στο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον αλλά και στον πολιτικό χώρο, όπου το άλας που συντηρεί το πολίτευμα κινδυνεύει να μωρανθεί από όσα ακούγονται εντός κοινοβουλίου από ορισμένους εκπροσώπους οι οποίοι διακατέχονται από φθόνο και μισαλλοδοξία. Γενεσιουργικές αιτίες πολλών συμφορών που κατατρύχουν την ανθρωπότητα. Ο δογματικός δεν έχει κρίση, δεν καλλιεργεί τις πνευματικές δυνάμεις, γίνεται δεισιδαίμων, οπισθοδρομικός και σκοπίμως παραπλανητικός. Ο αναιδής – αναίσχυντος διακρίνεται για το θράσος και τις παράλογες απαιτήσεις.

Στο σημείο αυτό ο Πλάτων (427-347 Π.χ.) παρατηρεί ότι όλα τα δεινά γεννιούνται από την ασέβεια και την αγραμματοσύνη. Όσοι σέβονται και τιμούν τους Νόμους, τους θεσμούς και τους εαυτούς ας γίνουν παράδειγμα για μικρούς και μεγάλους. Έτσι θα εξαλειφθεί η ασέβεια η οποία είναι βλαβερότερη και από τους εκατοντάδες θανατηφόρους ιούς, συν τον ιό της μώρανσης. Με τον «νόμο περί ασέβειας» διώχθηκαν εξέχοντες άνδρες: Σωκράτης, Αριστοτέλης, Αναξαγόρας. Ας εφαρμοστεί ο ίδιος νόμος για τις σημερινές μετριότητες του πνεύματος.

Επίλογος
«Ω καιροί, Ω ήθη», ως έλεγε στον πρώτο κατά Καταλίνα λόγον του ο Κικέρων, Ρωμαίος ρήτωρ (106-43 π.χ.).