Οι start-ups του ελληνικού τουρισμού που γίνονται παγκόσμιες

342

Ο τουρισμός τροφοδοτεί και την καινοτομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας αλλά και τις προοπτικές για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την ψηφιακή μετεξέλιξη του κλάδου. Και στην Ελλάδα, είναι πολλά τα παραδείγματα των start-ups που δημιουργήθηκαν από μια ιδέα που είχαν οι εμπνευστές τους (κυρίως νέοι άνθρωποι) και τελικά γιγαντώθηκαν σε επιχειρήσεις με σημαντική εξωστρέφεια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην έκθεση ITB που ξεκινά στο Βερολίνο την ερχόμενη εβδομάδα, πολλές από αυτές τις εταιρείες θα συμμετέχουν στο περίπτερο του ΕΟΤ, μέσω του CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ). Πέντε startups που έχουν «αποφοιτήσει» από το CapsuleT – Campsaround, Hotellisense, HotelToolBox, Narratologies και Vivestia – θα συμμετάσχουν στην ITB Berlin 2023 και μαζί τους οι Triparound και Welcome Pickups.

Οι 5 μεγαλύτερες τουριστικές startups

Hosthub (πρώην Syncbnb): Ιδρύθηκε στις ΗΠΑ τον Γενάρη του 2018 και την ίδια χρονιά άνοιξε υποκατάστημα στην Ελλάδα, μια και οι ιδρυτές της, Αλέξανδρος Καραβίτης και Πέτρος Ζιώγας είναι Έλληνες. Αρχικά η start-up ξεκίνησε ως channel manager, μια υπηρεσία που βοηθά ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης να ανεβάσουν τα ακίνητά τους σε πολλαπλές πλατφόρμες/κανάλια (όπως Airbnb, Vrbo, Booking.com, Tripadvisor, κλπ) με σκοπό να αυξήσουν τα έσοδά τους, και στη συνέχεια φροντίζει ώστε όλες οι κρατήσεις από όλα τα κανάλια να συγχρονίζονται σε όλα τα άλλα ημερολόγια ώστε να αποφεύγονται οι διπλοκρατήσεις. Πλέον έχει εξελιχθεί σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (all-in-one software).

Αυτή τη στιγμή, έχει φτάσει να έχει στην ομάδα της 25 εργαζόμενους ενώ διαθέτει πελάτες σε 87 χώρες στον κόσμο.

Welcome PickUpsΙδρύθηκε το 2015 στην Αθήνα από τον Αλέξανδρο Τρίμη και τον Σάββα Γεωργίου, παρέχει μία ολιστική ταξιδιωτική εμπειρία στους πελάτες της. Μέσω της πλατφόρμας της η Welcome Pickups καλύπτει όλες τις ταξιδιωτικές ανάγκες των χρηστών της. Από τη στιγμή της άφιξης ενός ταξιδιώτη σε ένα νέο προορισμό μέχρι την επιστροφή του, η Welcome αναλαμβάνει όλες τις ταξιδιωτικές ανάγκες (μεταφορές, ταξιδιωτικά προϊόντα, προτάσεις ενασχόλησης, πληροφορίες) με τον πιο διαπροσωπικό, φιλικό και εύκολο και τρόπο. Έχει πλέον παρουσία σε 100 πόλεις παγκοσμίως, επιτυγχάνοντας ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης που ξεπερνούν το 50%.

TriparoundΕίναι μια εταιρεία «SaaS» που δραστηριοποιείται στον Τουρισμό και απευθύνεται τόσο σε ξενοδόχους όσο και σε πράκτορες και εταιρείες διαχείρισης προορισμών. Μέσω του software που έχει αναπτύξει, διευκολύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών του Τουρισμού, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη και σύγχρονη εμπειρία στον ταξιδιώτη. Το 2014, οι Αντώνης Χαλκιόπουλος, Ανδρέας Καλαϊτζής και Θάνος Καρατζιάς ίδρυσαν την Tooristas, η οποία μετά την ένταξή της στο πρόγραμμα egg της Eurobank, μετεξελίχθηκε στην Triparound. Στους πελάτες της Triparound συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, οι εταιρείες: Sani Resort, Ιkos Resorts, Costa Navarino, Cabo Villas, Fasano κ.ά.

Ferryhopper: Πρόκειται για την εφαρμογή που από το 2017 που δημιουργήθηκε, αναβάθμισε την κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, σε μια χώρα που οι μετακινήσεις μεταξύ των νησιών είναι κρίσιμης σημασίας. Πέρα από την κράτηση εισιτηρίων για απευθείας προορισμούς, η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα συνδυασμού δρομολογίων για νησιά που δεν έχουν απευθείας ακτοπλοϊκή διασύνδεση. Η εταιρεία, η οποία απασχολεί πάνω από 110 εργαζομένους, έχει εξυπηρετήσει τρία εκατομμύρια ταξιδιώτες και έχει προσφέρει ακτοπλοϊκά δρομολόγια προς 400 προορισμούς σε δεκαπέντε χώρες. Επίσης, η υπηρεσία της είναι διαθέσιμη και ως εφαρμογή για κινητά (mobile app).

Campsaround: Πρόκειται για την πρώτη online πλατφόρμα κρατήσεων καταλυμάτων εναλλακτικού τύπου (όπως κάμπινγκ, glamping, καταφύγια, αγροτουριστικές μονάδες, κ.ά.) στην Ελλάδα. Ο Κυριάκος Τσίγκρος και η Κατερίνα Κάμτση, campers και οι ίδιοι, δημιούργησαν μια online κοινότητα που φέρνει σε επαφή τους επισκέπτες με τους ιδιοκτήτες camping. Η ανάπτυξη και η εξέλιξη της ελληνικής startup ήρθαν το 2019, όταν το Campsaround μετουσιώθηκε σε εταιρεία με τη συμμετοχή του στον 7ο κύκλο του προγράμματος The Egg, ενώ το 2020 κέρδισε το πρώτο βραβείο τόσο του κοινού όσο και της κριτικής επιτροπής στον διαγωνισμό του προγράμματος CapsuleT του ΞΕΕ. Η αυξανόμενη ζήτηση για τέτοιου είδους διακοπές που δημιούργησε η πανδημία, οδήγησε στην ανάγκη προσφοράς περισσότερων χώρων για υπαίθρια διαμονή. Για τον λόγο αυτό το Campsaround για πρώτη φορά στην Ελλάδα δίνει τη δυνατότητα σε όλους όσοι διαθέτουν αχρησιμοποίητη γη να την προσφέρουν σε επισκέπτες που επιλέγουν αυτού του τύπου διακοπές.

Άλλες δύο πολλά υποσχόμενες startups

TourmieΕίναι μία ολοκληρωμένη Guest Experience εφαρμογή, η οποία βοηθάει τουριστικά καταλύματα να συνδεθούν με τοπικούς παρόχους υπηρεσιών, αναβαθμίζοντας την εμπειρία των επισκεπτών τους. Η ιδέα ξεκίνησε το 2020 από τον Στέλιο Χρηστάκη, τον Γιώργο Χρηστάκη και τον Γιάννη Μακρίδη στο Ηράκλειο Κρήτης, με τους δύο πρώτους να είναι ιδιοκτήτες και διαχειριστές καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης. Σήμερα, η Tourmie όχι μόνο συνδέει τουριστικά καταλύματα με τοπικές επιχειρήσεις, αλλά τα βοηθάει και να δημιουργήσουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία διαμονής στους επισκέπτες τους, καταβάλλοντας τον ελάχιστο δυνατό χρόνο και κόπο.

Έπειτα από δύο χρόνια, η ομάδα πλέον έχει διευρύνει το πελατολόγιο της σε όλη την Ελλάδα και έχει διακριθεί με τρία σημαντικά βραβεία καινοτομίας, από τον CapsuleT Accelerator του ΞΕΕ και το Envolve Entrepreneurship Greece. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία σχεδιάζει τις διαδικασίες ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της και στο εξωτερικό, όπως την Ισπανία και την Ιταλία, δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ευρώπη, ενώ έχει ήδη εγγεγραμμένους χρήστες σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, το Μεξικό, Ινδονησία κ.α. Τα μέλη της ομάδας τους τελευταίους 6 μήνες έχουν διπλασιαστεί, ενώ η εταιρεία, με την εξωστρέφεια της, στοχεύει στη δημιουργία ακόμα περισσότερων θέσεων εργασίας για την ανάπτυξή της στις ξένες αγορές.

TasteatΗ tasteat απευθύνεται αποκλειστικά στον χώρο της φιλοξενίας φέρνοντας την εστίαση στο προσκήνιο των βραχυχρόνιων καταλυμάτων. Μέσω της tasteat, οι επισκέπτες, έχουν πρόσβαση στις καλύτερες γεύσεις της γειτονιάς που διαμένουν, εντός της άνεσης των καταλυμάτων τους. Πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό, κρασί, cocktail ή ό,τι άλλο ο οικοδεσπότης επιλέξει να προτείνει στους καλεσμένους του. Μόλις σε 4 μήνες η tasteat έχει ήδη ενεργή παρουσία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καβάλα, Κάρυστο και συνεχίζει τη δυναμική της επέκταση για να καλύψει άμεσα περισσότερες περιοχές με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον. Η εταιρεία ιδρύθηκε στα τέλη του 2022 και η ομάδα της tasteat συνδυάζει πολλά χρόνια εμπειρίας στον τομέα της φιλοξενίας, της εστίασης και της τεχνολογίας.

Πηγή: powergame.gr