Της Νατάσας Φραγκούλη
Οριακή αύξηση του τζίρου της τάξης του 1% κατέγραψε ο κλάδος των online φαρμακείων στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του έτους. Σε απόλυτους αριθμούς οι online πωλήσεις λιανικής διαμορφώθηκαν σε 145 εκατ.ευρώ τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία προέρχονται από την ετήσια έρευνα της Convert Group και αντλούνται από δείγμα 94 online φαρμακείων, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.
Στο +1% συγκρατήθηκε ο τζίρος για τα οnline φαρμακεία στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2024
Η κλάδος του online φαρμακείου διαχρονικά γνώριζε διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, εξαιτίας των μεγάλων εκπτώσεων σε σχέση με το φυσικό σημείο, την ευκολία εξυπηρέτησης και τη μεγαλύτερη ποικιλία σε σχέση με το φαρμακείο της γειτονιάς.
Η απότομη αλλαγή στην αγορά, σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα της Convert Group ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2023, «λόγω της εναρμόνισης με τις οδηγίες του υπουργείου Ανάπτυξης για το τρόπο αναγραφής και επικοινωνίας των εκπτώσεων σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, η οποία επηρέασε την αντίληψη που είχε το ευρύ κοινό για τον εκπτωτικό προσανατολισμό των online φαρμακείων».
Σύμφωνα με την Convert Group, οι πραγματικές εκπτώσεις στο online κανάλι που καταγράφησαν στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 38% επί της Προτεινόμενης Τιμής Λιανικής Πώλησης. Ωστόσο, η αποτύπωση του ποσοστού έκπτωσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα περιορίζεται κατόπιν της εναρμόνισης με τις οδηγίες του υπουργείου Ανάπτυξης
Ο ρόλος των μειωμένων γεννήσεων
Επιπρόσθετα, η σημαντική μείωση των γεννήσεων, που καταγράφεται τα τελευταία δύο χρόνια σε σχέση με προηγούμενα έτη, σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρονται στην εν λόγω έρευνα, «οδήγησε σε μειωμένες αγορές της κατηγορίας βρεφικών ειδών στο πρώτο εξάμηνο του 2024 κατά 16% σε αξία, δημιουργώντας ένα ακόμα πονοκέφαλο σε φαρμακοποιούς και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο».
Η αγορά το 2023
Το περσινό πρώτο εξάμηνο του έτους, ο κλάδος των online φαρμακείων πέτυχε πωλήσεις της τάξης των 146 εκατ.ευρώ, αυξημένες κατά 9% έναντι του 2022, ενώ σε επίπεδο όγκου οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022
Σύμφωνα με τα ευρήματα του σχετικού report, oι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 68% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες.
Πηγή: sepe.gr