Περί ηγεσίας : ερωτήματα που δεν τέθηκαν στους «σοσιαλιστές» υποψήφιους… Του Ηλία Καραβόλια

163

Του Ηλία Καραβόλια

Ποιος θα σηκώσει τα παιδιά μας από τα smartphones ώστε να τα μάθουμε να επικοινωνούν αληθινά και να σκέφτονται κριτικά, να μιλούν και να αρθρώνουν τα στοιχειώδη γύρω από ορθό νοηματικό λόγο και να διαμορφώνουν την δική τους γνώμη και άποψη;

Πως θα μάθουμε στους νέους ότι οι ατελείωτες ώρες στις οθόνες του Διαδικτύου δεν είναι εργασία ή εκπαίδευση αλλά αλλοτρίωση και αποξένωση μέσω ανώφελης και παθητικής συχνά υπερδικτύωσης και εκστατικής υπερεπικοινωνίας;

Ποιες συγκεκριμένες πολιτικές θα περιορίσουν στη χώρα την απώλεια θέσεων εργασίας για τα παιδιά μας από την επικείμενη επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης και των αλγορίθμων έαν εξακολουθήσουν οι πολυεθνικές πλατφόρμες να προσλαμβάνουν μόνο εξειδικευμένους προγραμματιστές λογισμικού ; Και ποιες πολιτικές( σύνδεσης έρευνας – αγοράς) θα γεννήσουν σε αυτά τα πεδία νέες βιώσιμες θέσεις εργασίας;

Πότε θα πέσουν οι τιμές των ενοικίων γαι τους φοιτητές και τους νέους εργαζόμενους εαν δεν υιοθετηθούν συγκεκριμένα παρεμβατικά μέτρα πριν «ανακοπεί» η διεθνής τάση της υπερμίσθωσης ακινήτων;

Ποιο συγκεκριμένο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό πρόταγμα ( ποιο πλαίσιο με εναλλακτικά παραγωγικά μοντέλα για παράδειγμα) ) θα εμπνεύσει την ελληνική νεολαία ώστε να αναζητήσει εναλλακτική επαγγελματική διέξοδο μπροστά στην λαίλαπα της ακραίας και εν πολλοίς ακριβής τεχνολογικής εξειδίκευσης;

Πως μπορούν οι πολιτικοί μας να πείσουν με συγκεκριμένο σχέδιο τα υπέρ συσωρευμένα λιμνάζοντα κεφάλαια μεγάλων αποταμιευτών(εντός και εκτός Ελλάδος) να μπουν στην αγορά και να εμπιστευθούν το ακαδημαϊκό ανθρώπινο κεφάλαιο, την καινοτομία και τους οικονομικούς θεσμούς (πέρα από τις χιλιοειπωμένες περι σταθερού φορολογικού περιβάλλοντος εξαγγελίες) ώστε να γεννηθούν δουλειές, κέρδη και αξιοπρεπείς μισθοί, ώστε τελικά να μειωθούν πρακτικά ( και όχι απλά θεωρητικά ) οι αυξημένες ανισότητες;

Ποιος μπορεί να σχεδιάσει συγκεκριμένα μοντέλα ανάπτυξης τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων ( ραχοκοκκαλιά της οικονομίας) αξιοποιώντας όχι μόνο το ρημάδι αυτό το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και άλλες εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, ώστε να τονωθεί η εγχώρια, και κυρίως η νεανική και οικογενειακή, επιχειρηματικότητα;

ΥΓ : Το πλέον σημαντικό : ποιος θα επαναφέρει κάποτε τον κουμπαρά στο Δημοτικό σχολείο;