Του Αντώνη Κρούστη*
Ιστορία 1.
Στο 6ο προεπαναστατικό συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης τον Ιούλιο του 1917 στο Πέτρογκραντ, οι σύνεδροι με ζήλο περιέγραφαν την τελειότητα της κομμουνιστικής κοινωνίας που ονειρεύονταν. Μετά από 8 ημέρες εισηγήσεων σε κλίμα ευφοριας για τα μελλούμενα, πετιέται ένας σύνεδρος και διατυπώνει μια «αθώα» ερώτηση. «Δηλ σύντροφοι στην κοινωνία που ονειρευόμαστε, τα τραμ θα σταματήσουν να πατούν ανθρώπους;»
Μετά από 68 χρόνια όχι μόνο η κοινωνία της ευδαιμονίας δεν επετεύχθη ποτέ , όχι μόνο και δεν έπαψαν τα τραμ να πατούν ανθρώπους, αλλά η κομματική αλαζονεία και η κρατική αδιαφορία δημιούργησε το μεγαλύτερο ατύχημα όλων των εποχών . Το Τσέρνομπιλ.
Το γεγονός όχι μόνο αποσιωπήθηκε για μέρες από τη διεθνή κοινότητα αλλά και από τον ίδιο τον Μιχαήλ Γκορμπατσόφ ως γ.γ. του ΚΚΣΕ. Για να σχολιάσει μετά από χρόνια, <<Τότε κατάλαβα ότι διοικώ ένα καθεστώς>>.
Αναρωτιέμαι αγαπητοί σύντροφοι, που για όλα σας φταίει ο καπιταλισμός και τα κέρδη των εταιρειών , πως και σας ξέφυγε μια πυρηνική καταστροφή που απείλησε τον πλανήτη από ένα εργοστάσιο που δεν είχε τα κίνητρα ενός ιδιωτικού;
Ιστορία 2.
Το Φεβρουάριο του 2019 στον κρατικό πλήρως εξοπλισμένο σιδηρόδρομο με τους άρτια καταρτισμένους υπαλλήλους στην προηγμένη Γερμάνια, ο σταθμάρχης Μίχαελ Π. πάτησε λάθος κουμπί σηματοδότησης γιατί η προσοχή του ήταν στραμμένη σ’ ένα βιντεοπαιχνίδι που έπαιζε στο κινητό του. Λίγα λεπτά αργότερα συγκρούστηκαν δυο αμαξοστοιχίες με 12 νεκρούς και 89 τραυματίες. Η κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού ήταν αστραπιαία ανάλογη αυτής των Τεμπών. Πολιτικοί παρευρέθησαν άμεσα στον τόπο του δυστυχήματος, ακυρώθηκε το τοπικό καρναβάλι, οι εκκλησιές έψαλαν επιμνημόσυνη δέηση, οι ποδοσφαιρικές ομάδες αγωνίζονταν με μαύρο περιβραχιόνιο, κανένας πολιτικός δεν παραιτήθηκε και ο σταθμάρχης καταδικάστηκε σε φυλακή για έγκλημα εξ αμελείας για 3,5 χρόνια.
Πορείες, απεργίες , βανδαλισμοί, ύβρεις και απαιτήσεις για πρόωρες εκλογές από την αντιπολίτευση δεν καταγράφονται.
Ιστορία 3.
Το 2013 ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν του δρομολογίου Μαδρίτη –Φερόλ υπερέβη του ορίου ταχύτητας από 80 χλμ/ωρα σε 190χλμ/ωρα. Το τρένο εκτροχιάστηκε σκοτώνοντας 80 ανθρώπους. Ο ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι κήρυξε εθνικό πένθος. Ο μηχανοδηγός οδηγήθηκε στην δικαιοσύνη. Κανείς υπουργός δεν παραιτήθηκε και καμία αντιπολίτευση δεν οργάνωσε απεργίες και διαμαρτυρίες.
Ιστορία 4.
Στις 12 Ιουλίου 2016, όπως ακριβώς έγινε και στα Τέμπη, δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται στην ίδια γραμμή και συγκρούστηκαν κατά μέτωπο στην Πούγκλια της νότιας Ιταλίας, ανάμεσα στις πόλεις Κοράτο και Άντρια. Ο αριθμός των νεκρών ανήλθε στους 26. Οι λάθος χειρισμοί του σταθμάρχη δεν ταρακούνησαν την ιταλική κυβέρνηση του Ματτέο Ρένζι. Εκεί άλλωστε οι κυβερνήσεις πέφτουν από μόνες τους.
Ιστορία 5.
Το 2017 η αμαξοστοιχία Αθήνας –Θεσσαλονίκης ανέπτυξε ταχύτητα άνω του ορίου των 60χλμ/ω σε 144χλμ/ωρα. Στο σταθμό Άδενδρο η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε προσκρούοντας πάνω σε ένα σπίτι, σκοτώνοντας δυο μέλη του πληρώματος , τον μηχανοδηγό και έναν επιβάτη. Κανείς υπουργός δεν παραιτήθηκε, καμία αντιπολίτευση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν απαίτησε να πέσει η κυβέρνηση για αυτόν το λόγο, δεν διοργάνωσε πορείες , απεργίες και διαμαρτυρίες . Ο αριστερός πρωθυπουργός όμως Αλέξης Τσίπρας έστειλε με το twitter συλλυπητήριο μήνυμα.
Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν συγκρούονται μόνο τα τρένα, αλλά και η πολιτική ευθύνη με τον αριστερό φαρισαϊσμό.
*συγγραφέας