Σεισμός στην αγορά: Δυσκολίες για μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

352

Επιχειρησεις: Δύσκολα τα πράγματα για μια από τις… μικρές, αλλά μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Τι αναφέρει δημοσίευμα…

Πιο συγκεκριμένα, διαβάζουμε στην ιστοσελίδα Powergame.gr:

Πριν από 20 χρόνια, όταν ο ΕΛΟΜΑΣ πρωτοστατούσε ως η απάντηση των μικρών αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην κυριαρχία των μεγάλων παικτών, διέθετε πενήντα μέλη τα οποία διέθεταν συνολικά πάνω από 450 καταστήματα.

Σήμερα κάτω από τις φτερούγες του βρίσκονται 26 αλυσίδες οι οποίες διαθέτουν 384 καταστήματα στην συντριπτική πλειοψηφία τους μεσαίου και μικρού μεγέθους.

Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας ότι αλυσίδα «Ελληνικά Market – Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες» βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την αλυσίδα «Κρητικός» ο ΕΛΟΜΑΣ κινδυνεύει να μείνει με μόλις 248 καταστήματα καθώς κάτω από την ομπρέλα του μεγαλύτερου παίκτη της βρίσκονταν 136 σημεία πώλησης (σ.σ. τα στοιχεία του αριθμού καταστημάτων προέρχονται από τον ιστότοπο του ΕΛΟΜΑΣ).

Επιχειρησεις: Συνεχείς αποχωρήσεις

Νωρίτερα μέσα στον Αύγουστο η Γενική Συνέλευση των εταίρων του ΕΛΟΜΑΣ αναγκάστηκε να προχωρήσει στην μείωση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 192 χιλ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στις εταιρικές μερίδες των εταιρειών «OK ANYTIME market Βορείου Ελλάδας», «ΣΥΝ.ΚΑ. Κρήτης», «Γαλαξίας ΑΕ – Δήμητρα markets» και «ΧΑΡΑ ΑΕ».

Η ίδια Γενική Συνέλευση αποφάσισε τον «αποκλεισμό για σπουδαίο λόγο από τον όμιλο της ανώνυμης εταιρείας – μέλους “ΛΕΩΝ ΑΕ”». Μέσα στο 2022, και συγκεκριμένα τον Απρίλιο η εταιρεία είχε προχωρήσει σε μία ακόμη μια μείωση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 60.000 ευρώ εξαιτίας της αποχώρησης της εταιρείας «Πίτσιας Α.Ε.».

Οι εξελίξεις είναι ιδιαίτερα αρνητικές και έρχονται σε μία περίοδο όπου οι εκπρόσωποι του ΕΛΟΜΑΣ θα κληθούν σύντομα να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τόσο με τους προμηθευτές και τους παραγωγούς των προϊόντων private label για τις ετήσιες συμφωνίες του 2023.

Η διαπραγματευτική ισχύς του ομίλου έχει περιοριστεί σημαντικά εάν αναλογιστεί κανείς ότι στις περσινές διαπραγματεύσεις ο όμιλος είχε στο δυναμικό του τον ΣΥΝΚΑ (με συνολικές πωλήσεις 231 εκατ. ευρώ).

Στην περίπτωση απώλειας και των Συνεργαζομένων Παντοπωλών θα καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με μείον επιπλέον 100 εκατ. ευρώ πωλήσεις.

Δεν αποκλείεται ο ΕΛΟΜΑΣ να καταφύγει για άλλη μία φορά σε «προσκλητήριο» για την είσοδο νέων μελών «χτυπώντας» τους ήδη αποδυναμωμένους μικρότερους συνεταιρισμούς αγορών όπως είναι ο «Αστέρας» και η «ΕΛΕΤΑ».

Η απώλεια μεγάλων παικτών την τελευταία τριετία όπως ήταν οι Bazaar – Βερούκας, Κρητικός και ΣΥΝΚΑ δύσκολα μπορεί να αντικατασταθεί καθώς στους παραπάνω συνεταιρισμούς η συντριπτική πλειοψηφία των μελών διαθέτει από ένα έως δύο καταστήματα και αυτά μικρού μεγέθους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΛΕΤΑ (καταστήματα Proton) διαθέτει 350 μέλη τα οποία συνολικά έχουν περίπου 450 σημεία πώλησης ενώ ο «Αστέρας» αριθμεί 78 επιχειρήσεις μέλη που διαθέτουν 219 καταστήματα.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο ΕΛΟΜΑΣ δημιουργήθηκε πριν από 28 χρόνια μετά από πρωτοβουλία του πολιτικού και συνεργάτη του τότε ΙΝΚΑ Χανίων, Νίκου Σκουλά.

Αρχικά αριθμούσε πέντε μέλη από τα οποία σήμερα μόνο μία αλυσίδα, η «Γουντσίδης» από την Δράμα συνεχίζει να είναι μέλος του ομίλου.

Τα υπόλοιπα τέσσερα (Γαληνός Λαουτάρης, Μπίσκας, ΣΥΝΚΑ και Γαλαξίας Δήμητρα Μάρκετ) στην πορεία του χρόνου εξαγοράστηκαν από μεγαλύτερες αλυσίδες, «κατάρα» που συνεχίζει να είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του ΕΛΟΜΑΣ ακόμη και σήμερα.

Carrefour: Επιστροφή στην Αθήνα μετά από 5 χρόνια με εταιρικό σούπερ μάρκετ – Επιχειρησεις:

Ήταν Φεβρουάριος του 2017 όταν άρχιζαν να ξηλώνονται οι πινακίδες από τα καταστήματα της Carrefour στην Αθήνα για να δώσουν τη θέση τους σε αυτά της Σκλαβενίτης, η οποία είχε έρθει σε συμφωνία με τον όμιλο Μαρινόπουλου για την εξυγίανση του μεγαλύτερου δικτύου λιανεμπορίου της χώρας.

Πέντε χρόνια και μερικούς μήνες μετά, η Carrefour επιστρέφει στην Αθήνα – συγκεκριμένα στον Πειραιά – με το πρώτο εταιρικό κατάστημα που λειτουργεί η Retail & More, η εταιρεία που έχει έρθει σε συμφωνία με τη γαλλική πολυεθνική για την επάνοδό της στην Ελλάδα.

Το πρώτο εταιρικό κατάστημα Carrefour, άνοιξε τις πόρτες του αυτές τις μέρες στην οδό Γούναρη στον Πειραιά, σε σχετικά μικρή απόσταση από το λιμάνι.

Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στελέχη της εταιρείας στο powergame.gr, όλο τον Αύγουστο η λειτουργία του καταστήματος θα είναι πιλοτική παίρνοντας την τελική του μορφή τον Σεπτέμβριο οπότε και αναμένεται να πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνια.

Πρόκειται για ένα μικρομεσαίου τύπου κατάστημα Carrefour Market που διαθέτει και γωνιά snack και καφέ με στόχο και τους διερχόμενους από την περιοχή.

Επιχειρησεις: Διευρυμένο ωράριο

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι το κατάστημα θα λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο από τις 7μιση το πρωί –σ.σ. στοχεύοντας κυρίως στους ταξιδιώτες του λιμανιού- ενώ θα είναι ανοιχτό και τις Κυριακές από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον χορό για έναρξη λειτουργίας πριν από τις 8 το πρωί για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είχε ανοίξει το 2018 η Lidl με το κατάστημα της Αλιπέδου που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το νέο κατάστημα της Carrefour.

Πλέον το κατάστημα της γερμανικής εταιρείας έχει επαναφέρει την έναρξη λειτουργίας του στις 8 το πρωί.

Σύμφωνα με πληροφορίες τους επόμενους μήνες έχει δρομολογηθεί και η έναρξη και άλλων εταιρικών καταστημάτων που θα προστεθούν στα έντεκα συνεργατών που λειτουργούν ήδη σε Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθο, Χαλκιδική, Θάσο, Σαντορίνη και Κω.

Στα νέα σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι θα είναι οι τύποι που δεν είχαν έως τώρα παρουσία στην Ελλάδα όπως Carrefour bio (με βιολογικά προϊόντα), Carrefour Flash (σ.σ. πιθανόν με άλλη επωνυμία στην Ελλάδα) που αφορά σε σούπερ μάρκετ χωρίς παρουσία ταμείων και SUPECO που αποτελεί την εκπτωτική αλυσίδα του ομίλου, και πιθανόν αντίπαλο δέος στην Lidl.

Ως αρχικό στόχο η Retail & More έχει θέσει τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου καταστημάτων, σε ολόκληρη την Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει 25 καταστήματα Carrefour Market και Carrefour Express, κατάλληλα προσαρμοσμένα στις συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς.

Η Retail & More είναι μέλος του ομίλου εταιρειών Globalsat – Teleunicom ο οποίος ηγείται στην ελληνική αγορά στη διανομή και εμπορία προϊόντων τεχνολογίας και οικιακών συσκευών και μικροσυσκευών και παράλληλα αναπτύσσει και παρέχει εξειδικευμένες επαγγελματικές λύσεις, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.

Ο Όμιλος έχει αποκλειστικές συνεργασίες με κορυφαία διεθνή brand, όπως η Samsung, η Huawei, η TCL και η Sencor ενώ έχει αναπτύξει συνεργασία και με την Blink Charging Hellas, αναλαμβάνοντας, ως εμπορικός αντιπρόσωπος, την ανάπτυξη του δικτύου των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Blink στην Ελλάδα. Επιχειρησεις

Πηγή: newsme.gr