Ενεργοποιείται σήμερα η δημοπράτηση της γραμμής τέσσερα του μετρό, συνολικού κόστους 1,5 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη γραμμή που θα συνδέει το Γαλάτσι με το Γουδί.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, η πρώτη φάση του έργου αφορά στην προεπιλογή των αναδόχων και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές καλοκαιριού. Η όλη διαδικασία είναι σχετικά χρονοβόρα οπότε δεν προβλέπεται ανάδοχος πριν το καλοκαίρι του 2018. Οι συρμοί θα είναι υπερσύγχρονοι, χωρίς οδηγό αλλά παρουσία συνοδού. Η εργολαβία θα είναι ενιαία καθώς εκτός από τα έργα πολιτικού μηχανικού, θα περιλαμβάνει τα ηλεκτρομηχανολογικά, την ηλεκτροκίνηση – σηματοδότηση αλλά και την προμήθεια συρμών.
Το έργο θα είναι συνολικού μήκους 12,9 χιλιομέτρων και θα εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες καθημερινά. Πάντως δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα επόμενα επτά χρόνια, ελλοχεύει όμως και ένας κίνδυνος. Να βρεθούν καθώς θα είναι σε εξέλιξη τα έργα, αρχαία. Εάν συμβεί αυτό θα ξεκινήσουν γραφειοκρατικές δυσκολίες, όπως έγινε με τα προηγούμενα έργα μετρό της Αθήνας και επαναλαμβάνεται με μεγάλη ένταση και με τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγία Σοφία στη Θεσσαλονίκη.
Την προκήρυξη του διαγωνισμού ανακοίνωσε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, κατά την τελετή διάνοιξης της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής του μετρό. Το υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι το κόστος του έργου θα καλυφθεί από δάνειο που θα συνάψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, σε ποσοστό 75% ενώ το υπόλοιπο θα καλυφθεί από την νέα προγραμματική περίοδο με το ποσό των 450 εκατ. ευρώ.