ΣΚΑΪ: Το ακριβό στοίχημα στα αθλητικά δικαιώματα-Πρώτα «αδειάσματα» σε Αβραμόπουλο-Tips για ΟΛΠ, ΚΡΙ, Dotsoft

40

ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ: Τα λεγόμενα και ιδίως το ύφος του Δημήτρη Αβραμόπουλου κατά τη χθεσινή συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, σχετικά με την εμπλοκή του στο Qatargate, καθόλου δεν άρεσαν στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου από την πρώτη στιγμή κρατούν διακριτικές αποστάσεις από τον πρώην Ευρωπαίο επίτροπο.

Φράσεις όπως «όσα μου αποδίδονται είναι μπούρδες» και «δεν θα απολογηθώ σε κανέναν κερατά» ακούστηκαν άσχημα στο πρωθυπουργικό επιτελείο, όπως βεβαίως και οι αιχμές κατά του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη (ότι κράτησε το θέμα τρεις μέρες στο συρτάρι του).

«Εντός 24 ωρών το ένταλμα διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα και ακολουθείται όλη η κατά το νόμο διαδικασία. Ούτε θα μπορούσε να έχει ούτε έχει σε αυτή την περίπτωση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης την οποιαδήποτε ανάμειξη ο οποιοσδήποτε υπουργός και στην προκειμένη περίπτωση, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης (στο ΟΡΕΝ), κρατώντας σαφείς αποστάσεις από τον κ. Αβραμόπουλο, τον οποίο «άδειασαν» και πηγές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Σύμφωνα με αυτές, το ένταλμα διαβιβάστηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο εισαγγελέα, όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση για την εφαρμογή ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης.

Ο κ. Μαρινάκης πέταξε και άλλο καρφί για τον πρώην υπουργό: «Όταν σε καλούν οι αρχές πρέπει να ανταποκρίνεσαι, όσο κι αν μας φαίνεται ότι μια υπόθεση δεν στέκει».

Όπως λένε στην κυβέρνηση, «μένει να δούμε την πορεία της υπόθεσης και να επιβεβαιωθούν αυτά τα οποία ο ίδιος λέει και που ακούγονται και φαίνονται και λογικά».

Ναι μεν, αλλά

ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ: Πολιτική χωρίς αναταράξεις δεν υπάρχει και η Μαρία Καρυστιανού, έναν μόλις μήνα μετά την ίδρυση του κόμματός της, αρχίζει να το διαπιστώνει.

Το χειρότερο γι’ αυτήν είναι ότι το πρόβλημα προέρχεται εκ των έσω, καθώς έγινε γνωστό ότι αποχώρησαν από την Ελπίδα για τη Δημοκρατία ο εμπειρογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης (που μάλιστα κατήγγειλε ότι το κίνημα εξελίχθηκε σε ένα «προσωπικό πολιτικό εγχείρημα») και ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου.

Η Μαρία των Τεμπών, στην πρώτη της αντίδραση μετά τη δυσάρεστη γι’ αυτήν εξέλιξη, σε ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook, έκανε λόγο για «πρόθυμους» που επιχειρούν να διασπάσουν την ενότητα του κινήματος και σε «δόλια κίνητρα, αν και ενίοτε καμουφλαρισμένα».

Πάντως, και οι τελευταίες δημοσκοπικές επιδόσεις του κόμματός της δεν δείχνουν μεγάλη δυναμική, κάτι που θα πρέπει να διερευνηθεί από το επιτελείο της Ελπίδας, αν και τα στελέχη της επιμένουν να αισιοδοξούν:

«Κόντρα στον πόλεμο, συνεχίζουμε», λένε.

ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Παρελθόν πρέπει να θεωρείται από χθες το σχέδιο για τον πλωτό τερματικό σταθμό LNG «ΑΡΓΩ», που προωθούσε η εταιρεία Mediterranean Gas στον Παγασητικό Κόλπο.

Με απόφαση που φέρει ημερομηνία 24 Ιουνίου 2026, η εταιρεία ενημερώνεται από το ΥΠΕΝ ότι απορρίπτεται ο φάκελος για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) σχετικά με την εγκατάσταση και λειτουργία του project στον Κόλπο του Βόλου.

Στην απόφαση που υπογράφει ο Γενικός Διευθυντής Περιβαλλοντικής Πολιτικής του υπουργείου, αναφέρεται ότι «με βάση τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις που προαναφέρθηκαν, προκύπτει ότι οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου είναι εξαιρετικά σημαντικές ακόμη και μετά την πρόβλεψη ειδικών όρων και περιορισμών, καθώς και μετά την αντιστάθμισή τους».

Η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη, όπως λένε όσοι παρακολουθούν χρόνια την υπόθεση. Τόσο λόγω του μπαράζ αρνητικών γνωμοδοτήσεων, όπως η Διεύθυνση Υδάτων Θεσσαλίας, αλλά και Επιτροπή Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), όσο και λόγω των αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία, που όπως γράφει η απόφαση του ΥΠΕΝ «αναφέρονται κυρίως σε ζητήματα ακαταλληλότητας της χωροθέτησης (εγγύτητα σε οικισμούς, ασυμβατότητα χρήσεων γης, κίνδυνοι Seveso και σεισμικότητα) και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του κλειστού Παγασητικού (θαλάσσιο οικοσύστημα, ατμοσφαιρική ρύπανση, αλιεία/τουρισμός)».

INTRUM: Με ανάρτηση στο LinkedIn έσπευσε να καλωσορίσει χθες η εταιρεία τη νομοθετική παρέμβαση για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη, σημειώνοντας ότι «παρέχει τις απαιτούμενες διευκρινίσεις και διευκολύνει την ταχύτερη υλοποίηση της απόφασης».

Η Intrum δηλώνει ότι «ήδη προχωρούμε στις απαραίτητες ενέργειες για τη λειτουργική υλοποίησή του, ώστε οι επιλέξιμοι δανειολήπτες να μπορούν να επωφεληθούν το ταχύτερο δυνατόν».

Συμπληρώνει δε ότι «το 80% των αποτελεσμάτων μας προέρχεται από συναινετικές λύσεις, ενώ παράλληλα τα ποσοστά έγκρισής μας στην πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού υπερβαίνουν το 90%».

ΚΡΙ ΚΡΙ: Εσπασε το φράγμα των 30 ευρώ και πέτυχε νέο ιστορικό ρεκόρ η μετοχή της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας. Ανήκει μάλιστα πλέον στο κλαμπ των «μονόκερων» του χρηματιστηρίου, καθώς η κεφαλαιοποίηση ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Το κλείσιμο έγινε στα 30,3 ευρώ ή 4,48% υψηλότερα, με τις συναλλαγές να φτάνουν το 1,23 εκατ. ευρώ. Η απόδοση το τελευταίο εξάμηνο φτάνει το 52%.

COCA COLA: Τρεις ανοδικές συνεδριάσεις συμπλήρωσε η μεγαλύτερη σε κεφαλαιοποίηση εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και στρογγυλοκάθισε στα 55 ευρώ, μόλις 35 λεπτά χαμηλότερα από το υψηλό έτους της 24ης Φεβρουαρίου.

Τα αθροιστικά κέρδη από την τριήμερη κίνηση της μετοχής ανέρχονται σε 5,7%, ενώ η απόδοση στο τρίμηνο ξεπερνά το 12%. Πλέον βρίσκεται πολύ κοντά στην τιμή-στόχο που έχει δώσει η Deutsche Bank (στα 56 ευρώ), η οποία θεωρεί τον όμιλο μια από τις κορυφαίες επιλογές στον ευρωπαϊκό κλάδο ποτών.

ΟΛΠ-OΛΘ: Την τιμητική του είχε χθες το… ναυτιλιακό segment στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, με το διαφαινόμενο ξεμπλοκάρισμα στα Στενά του Ορμούζ να στέλνει το πετρέλαιο σε χαμηλά τετραμήνου (το αμερικανικό WTI υποχώρησε κάτω και από τα 70 δολάρια) και τις εμπλεκόμενες μετοχές να δέχονται αυξημένα πονταρίσματα.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε ο τίτλος του ΟΛΠ, με τις εκτιμήσεις για επικείμενη αύξηση στη διακίνηση εμπορευμάτων να στέλνουν τον τίτλο σε υψηλά επταμήνου στα 42 ευρώ, με άλμα 7,28%.

Απέχει ωστόσο ακόμη σχεδόν 15% από το υψηλό που κατέγραψε πέρυσι τον Ιούνιο, στα 49,7 ευρώ, ενώ εμφανίζει πλαγιοκαθοδική κίνηση σχεδόν από τις αρχές του πολέμου στο Ιράν.

Με δεδομένο πάντως ότι η εκτίναξη για τη μετοχή πραγματοποιήθηκε με αυξημένο όγκο συναλλαγών -άλλαξαν χέρια μετοχές αξίας 667 χιλ. ευρώ-, κάποιοι στην αγορά κάνουν λόγο για αγορές από τη βασική μέτοχο COSCO.

Σημαντικά κέρδη κατέγραψε και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με τη μετοχή του ΟΛΘ να κλείνει με άνοδο 1% στα 39 ευρώ.

Στις πρώτες θέσεις από πλευράς αποδόσεων βρέθηκε και ο τίτλος της YKNOT, κλείνοντας με κέρδη σχεδόν 5,5% στο 1,445 ευρώ. Στα 6,245 ευρώ με άνοδο σχεδόν 1% έκλεισε και ο τίτλος της Safe Bulkers.

DOTSOFT: Με το βλέμμα στις κινήσεις για μετάταξη στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου μπήκε η Diorama (DECA) στην εισηγμένη αποκτώντας το 40%.

Οι βασικοί μέτοχοι, μεταξύ αυτών ο Τζουζέπε Τζιάνο, διέθεσαν μέρος της θέσης τους προκειμένου να μπει ένα ισχυρό σχήμα στην εταιρεία. Ο τελευταίος άλλωστε είναι παλιός γνώριμος με τον Γιώργο Παπουτσή της DECA.

ΥΓ: Το μετοχολόγιο της Dotsoft χθες στην ιστοσελίδα του Euronext Athens που, περιλαμβάνοντας το 40% που απέκτησε η Diorama, άθροιζε το ποσοστό των βασικών μετόχων στο 128,9% θα το αφήσει η στήλη ασχολίαστο

ΣΚΑΪ: Εντονη συζήτηση προκαλεί στην αγορά των media η επιθετική στρατηγική που φέρεται να ακολουθεί το τελευταίο διάστημα ο όμιλος ΣΚΑΪ στον τομέα των αθλητικών τηλεοπτικών δικαιωμάτων, καταθέτοντας ιδιαίτερα υψηλές προσφορές για σειρά διοργανώσεων και ομάδων.

Μετά την απόκτηση των δικαιωμάτων του Κυπέλλου Ελλάδος και του Super Cup, ο σταθμός κινήθηκε δυναμικά και για άλλα αθλητικά προϊόντα.

Μεταξύ αυτών, η Basket League/GBL (την οποία εξασφάλισε χθες) αλλά και η ΠΑΕ Ηρακλής, όπου προσφέρθηκαν ποσά τα οποία παράγοντες της αγοράς χαρακτηρίζουν ως ιδιαίτερα υψηλά σε σχέση με τις σημερινές συνθήκες εμπορικής αξιοποίησης των δικαιωμάτων.

Στην περίπτωση του Κυπέλλου Ελλάδος και του Super Cup, τα διαθέσιμα στοιχεία της αγοράς αναφέρουν ότι το συνολικό πακέτο τηλεοπτικών δικαιωμάτων και εμπορικής/χορηγικής αξιοποίησης αποφέρει στην ΕΠΟ ποσό άνω των 13 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας. Σημαντικά υψηλότερο από τα επίπεδα των προηγούμενων συμφωνιών.

Αντίστοιχα, για τη Stoiximan GBL έχουν κυκλοφορήσει πληροφορίες για συμφωνία έως το 2029, με συνολικό τίμημα που προσεγγίζει τα 21 εκατ. ευρώ, για τρεις αγωνιστικές περιόδους.

Το βασικό ερώτημα που τίθεται από στελέχη της αγοράς αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο πίσω από αυτές τις κινήσεις. Ο σχεδιασμός προφανώς συνδέεται με τη δημιουργία νέας αθλητικής/streaming πλατφόρμας.

Ωστόσο ο ΣΚΑΪ δεν διαθέτει ακόμη ώριμη συνδρομητική πλατφόρμα με εγκατεστημένη πελατειακή βάση. Οπότε το κρίσιμο ζήτημα είναι αν το νέο περιεχόμενο μπορεί να μετατραπεί σε επαρκή συνδρομητικά, διαφημιστικά και χορηγικά έσοδα, ώστε να δικαιολογηθεί το ύψος των προσφορών.

ΣΚΑΪ II: Στην τελευταία δημοσιευμένη χρήση (2024) ο όμιλος ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ εμφάνισε κύκλο εργασιών 66,85 εκατ. ευρώ και ζημιές μετά φόρων 7,70 εκατ. ευρώ, ενώ η μητρική εταιρεία είχε ζημιές 8,11 εκατ. ευρώ. Εκτοτε προχώρησε σε αύξηση κεφαλαίου κατά 4,24 εκατ. ευρώ και στη σύναψη ομολογιακού δανείου, ύψους 16,5 εκατ. ευρώ.

Αυτά, όμως, δεν αναιρούν τους προβληματισμούς για το ύψος των νέων δεσμεύσεων, τον χρόνο απόσβεσης των αθλητικών δικαιωμάτων και την επίπτωσή τους στα αποτελέσματα των επόμενων χρήσεων.

Γνώστες του χώρου μνημονεύουν το παράδειγμα της πρόσφατης κρίσης στη Γαλλία, όπου η συνεργασία της γαλλικής λίγκας με την πλατφόρμα DAZN οδήγησε σε έντονες συγκρούσεις σχετικά με τα οικονομικά ανταλλάγματα και την εμπορική απόδοση των δικαιωμάτων.

Αναδεικνύοντας έτσι τους κινδύνους που δημιουργούνται όταν οι οικονομικές προβλέψεις δεν επιβεβαιώνονται από την πραγματικότητα της αγοράς.

Παράλληλα, παλαιότεροι παράγοντες του ελληνικού ποδοσφαίρου θυμίζουν ότι στα τέλη της δεκαετίας του 2000 ο ΣΚΑΪ είχε επενδύσει σημαντικά ποσά για την απόκτηση του δικαιώματος μετάδοσης ενός αγώνα της Super League, στο slot του Σαββάτου, το απόγευμα, για τρία χρόνια.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο ΣΚΑΪ υπαναχώρησε από τη συμφωνία ύστερα από έναν χρόνο. Το σίγουρο είναι ότι μετά από μόλις μια σεζόν, (2009-2010), τα δικαιώματα τα πήρε η NOVA.

ΥΓ: Αντιδράσεις είχε δημιουργήσει και η συμφωνία του με την Super League 2, για τη σεζόν 2024-25. Τότε παράγοντες της κατηγορίας (αλλά και το One Channel καθώς διεκδικούσε κι εκείνο τα σχετικά δικαιώματα) αντέδρασαν έντονα, κριτικάροντας τη διοίκηση Μαρτσέκου, για τον τρόπο σύναψης και υλοποίησης της συμφωνίας. Μεταξύ άλλων η SL 2 έμεινε τελικά και χωρίς χορηγία ονοματοδοσίας.

Πηγή: euro2day.gr