Πολλοί αναρωτιούνται για το πως είναι δυνατόν μία σχετικά άγνωστη influencer του Instagram ή του Facebook διαθέτει χιλιάδες ή και εκατομμύρια ακολούθους ή αν ο τρόπος ζωής της που συνεχώς επιδεικνύει ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ο συγγραφέας-σκηνοθέτης Nick Bilton αποκαλύπτει άγνωστα-μυστικά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO με τίτλο «Fake Famous» κατά τη διάρκεια του οποίου προσπαθεί να δημιουργήσει από το μηδέν τρεις influencers: Την ηθοποιό Dominique Druckman, τον σπουδαστή τέχνης Wiley Heiner και τον σχεδιαστή Chris Bailey.
Στην ουσία πρόκειται για ένα πείραμα διάρκειας ενός έτους όπου ο Bilton χρησιμοποιεί μια σειρά από απλά κόλπα για να κατασκευάσει τη φήμη τους, να αγοράσει ακολούθους και να δημιουργήσει γύρω από τους πρωταγωνιστές του έναν πολυτελή τρόπο ζωής και τελικά καταφέρνει την πρώτη πρωταγωνίστρια του, την Dominique, να κερδίσει 342.000 ακολούθους στο instagram. Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν είναι και τόσο μυστικό ότι πολλοί influencers και διασημότητες έχουν πολλούς ψεύτικους ακολούθους.
«Όταν κοιτάζετε στο Instagram, υπάρχουν πάνω από 140 εκατομμύρια άνθρωποι που έχουν πάνω από 100.000 οπαδούς», εξήγησε ο 44χρονος Bilton, στην εφημερίδα «New York Post». «Πώς μπορεί ολόκληρος ο πληθυσμός της Ρωσίας να θεωρηθεί διάσημος; Δεν είναι δυνατό. Είναι αρκετά εύκολο να πληρώσετε για αυτούς τους ψεύτικους θαυμαστές, που δεν είναι πραγματικοί άνθρωποι, αλλά μάλλον ρομπότ που ακολουθούν αλγόριθμους και συμπεριφέρονται σαν πραγματικοί άνθρωποι. Ήταν πραγματικά συγκλονιστικό να δούμε πόσα χρήματα καταλήγουν σε αυτό το σκοπό και πώς οι εταιρείες τεχνολογίας πραγματικά δεν έχουν καμία επιθυμία να κάνουν τίποτα, διότι απλούστατα αυξάνει τις επισκέψεις στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης τους», πρόσθεσε ο Bilton.
Στο ντοκιμαντέρ του, ο Bilton επισκέφτηκε ιστότοπους όπως το Famoid.com για να αγοράσει ακολούθους και καρδούλες ή Likes, δίνοντας $119,60 για 7.500 ακολούθους και 2.500 επισημάνσεις «μου αρέσει». «Δεν χρειάζεται να απευθυνθείς στο σκοτεινό internet ή οπουδήποτε αλλού. Απλά πηγαίνεις στις εταιρείες και μπορείς να αγοράσεις σχεδόν ό, τι θέλεις», είπε.
Ο Bilton χρεώθηκε πραγματικά για το πείραμα του, ξοδεύοντας $15.000 σε περισσότερους από 300 ιστότοπους που αγοράζουν ακολούθους για τους τρεις επίδοξους influencers του, ωστόσο πιστεύει ότι ο μέσος άνθρωπος θα μπορούσε να γίνει διάσημος με μόλις $2.000.
«Εύκολα κάποιοι μπορεί να αναρωτηθούν αν αξίζει τον κόπο και το χρήμα όλη αυτή η διαδικασία, καθώς κανένας από αυτούς τους ακολούθους δεν είναι πραγματικοί θαυμαστές. Όμως, ο γενικός στόχος είναι να κάνουμε τους ανθρώπους να φαίνονται πιο δημοφιλείς από ό,τι πραγματικά είναι και όσο πιο δημοφιλείς εμφανίζονται, τόσο πιο πραγματικούς οπαδούς θα προσελκύσουν. Το σημαντικότερο είναι ότι ο υψηλός αριθμός ακολούθων μπορεί να οδηγήσει σε προσφορές χορηγιών, συμπεριλαμβανομένων δωρεάν δώρων και ακόμη και πολλών μετρητών» συμπλήρωσε με νόημα.
Σύμφωνα με το Marketing Hub, που εξειδικεύεται στον τομέα «επιρροή στο instagram», ένας «μικρό-influencer» με 1.000 έως 10.000 ακόλουθους στο Instagram μπορεί να κερδίσει έως και $100 ανά ανάρτηση, ενώ οι «mega-influencers» με ένα εκατομμύριο ακόλουθους ή περισσότερους μπορούν να κερδίσουν έως και $10.000. Η Dominique, την πρώτη φορά, προσέλκυσε διάφορες μάρκες που προσέφεραν προσφορές χορηγιών και δωρεάν ταξίδια. Επίσης, κατάφερε να κερδίσει περισσότερες ακροάσεις ως ηθοποιός, κυρίως όταν ο αριθμός των οπαδών της έφτασε τους 100.000. Υπάρχει, ωστόσο, μια προειδοποίηση: Κατά καιρούς, το Instagram καθαρίζει τους ψεύτικους οπαδούς, διαγράφοντας λογαριασμούς που φαίνεται να είναι bots ή spammers.
Τον Φεβρουάριο του 2020, η influencer από την Καλιφόρνια, η 24χρονη Natalia Taylor είχε πάνω από 300.000 ακολούθους στο Instagram και δύο εκατομμύρια εγγεγραμμένους στο κανάλι της στο YouTube. Η Taylor πραγματοποίησε ένα ψεύτικο ταξίδι στο Μπαλί της Ινδονησίας, προσλαμβάνοντας τη φωτογράφο Ally Amodeo έτσι ώστε να ταξιδέψει μαζί της. Αργότερα, αποκάλυψε ότι όλες οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν στο τοπικό κατάστημα της Ikea.
Σε βίντεο στο YouTube εξήγησε ότι «οι αναρτήσεις στο Instagram έπρεπε να είναι πιστευτές, οπότε ξεκίνησε με instagram stories, στις οποίες χρησιμοποίησε φωτογραφίες από το διαδίκτυο. Έψαξα το hashtag #Bali και βρήκα τα στιγμιότυπα αεροδρομίου που πήρα. Αυτό το βίντεο το έκανα για να δείξω στους ανθρώπους πόσο εύκολο είναι να τους ξεγελάσεις, να πιστεύουν ότι είσαι κάποια που δεν είσαι. Όλοι πίστευαν ότι ήμουν εκεί, κανείς δεν το αμφισβήτησε, παρόλο που η ετικέτα Ikea υπάρχει στη δεύτερη εικόνα, μαζί με ένα iPad της Ikea», πρόσθεσε.
Και τον Απρίλιο του 2019, η vlogger Gabbie Hanna πλαστογράφησε ένα ταξίδι στην Coachella. Η influencer του YouTube είχε φωτογραφίσει τον εαυτό της επαγγελματικά από τον φωτογράφο Kellan Hendry για να φαίνεται σαν να παρευρέθηκε στο δεύτερο Σαββατοκύριακο του μουσικού φεστιβάλ. Μετέτρεψε επίσης αναλόγως το σπίτι του φίλου της στο Airbnb και εκτύπωσε ψεύτικες ταυτότητες καλλιτέχνη που εμφανίζονταν στο Coachella.
Αργότερα, αποκάλυψε την αλήθεια σε ένα βίντεο στο YouTube με τίτλο «I Faked Going To Coachella», εξηγώντας ότι εμπνεύστηκε από άλλους influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έχουν κάνει κόλπα. «Μπορώ να το κάνω αυτό γιατί γνωρίζω ανθρώπους που πηγαίνουν στο Coachella ένα Σαββατοκύριακο, επιστρέφουν από εκεί με διπλάσια ρούχα και ετικέτες ώστε να μπορούν να προσποιούνται ότι είναι για δύο Σαββατοκύριακα στο φεστιβάλ ενώ δεν είναι», συμπλήρωσε. «Είναι στο σπίτι», εξήγησε. «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ψέμα. Επομένως, αυτό που κάνω δεν είναι τόσο μακριά από την πραγματικότητα» εξήγησε.
Ενώ οι επίδοξοι influencers μπορούν να στραφούν σε Photoshop και ψεύτικες τοποθεσίες, με κάποιο ρίσκο, χρησιμοποιούν επίσης φωτογραφίες σε πραγματικές πολυτελείς τοποθεσίες πληρώνοντας αναλόγως. Στο ντοκιμαντέρ του HBO, ο Bilton νοικιάζει μία έπαυλη για φωτογράφηση, ξοδεύοντας $600 για να έχει πρόσβαση όλο το απόγευμα. Παρόλο που η χρέωση ήταν τσουχτερή, του κόστισε σαφώς λιγότερο απ’ ότι να αγοράσει την… έπαυλη.
Ο Bilton έκανε επίσης μία φωτογράφηση μέσα σε ένα ιδιωτικό τζετ-στούντιο με $49,99 την ώρα. Το σετ έμοιαζε με το εσωτερικό ενός πραγματικού τζετ αρκεί η φωτογραφία να έβγαινε από τη σωστή γωνία λήψης. «Κυριολεκτικά, τα πάντα είναι διαθέσιμα έτσι ώστε να πλαστογραφηθούν οι φωτογραφίες σας, συμπεριλαμβανομένων ψεύτικων ιδιωτικών τζετ» ανέφερε στην εφημερίδα «New York Post».
Οι influencers κάνουν μεγάλη χρήση ψεύτικων ιδιωτικών αεροσκαφών. Το 2018, ο 33χρονος καλλιτέχνης και επιχειρηματίας Matty Mo με έδρα το Λος Άντζελες δημιούργησε το The Private Jet Experience στο Λος Άντζελες. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα αντίγραφο του εσωτερικού ενός αεριωθούμενου αεροσκάφους Gulfstream G3, που κατασκευάστηκε αποκλειστικά με σκοπό ένα δροσερό στιγμιότυπο Instagram. Αρχικά τοποθετημένη μέσα στο κατάστημα Fred Segal στη λεωφόρο Sunset Boulevard του Λος Άντζελες, η εγκατάσταση ήταν εξοπλισμένη με δερμάτινα καθίσματα, μοκέτα ακόμα και με θήκες για ποτήρια σαμπάνιας.
«Η εμπειρία Private Jet δημιουργήθηκε επειδή θέλαμε να είμαστε σε θέση να τραβήξουμε φωτογραφίες σε ένα ιδιωτικό τζετ όπως όλες οι διασημότητες που βλέπουμε στο διαδίκτυο», δήλωσε ο Mo. «Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα πραγματικό τζετ, οπότε φτιάξαμε ένα που εκδημοκρατίζει την πρόσβαση σε ένα σκηνικό που προοριζόταν προηγουμένως για τους πλούσιους και διάσημους», συμπλήρωσε.
Πηγή: kourdistoportocali.com