Στα $8,4 δισ. οι ευρωπαϊκές δαπάνες για AR/VR το 2027… Της Νατάσας Φραγκούλη

338

Της Νατάσας Φραγκούλη

Με ισχυρό διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης θα τρέξουν οι δαπάνες για λύσεις Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας (AR/VR) στην Ευρώπη την επόμενη 4ετία. Παρά την οικονομική αβεβαιότητα και το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον, η αγορά του AR/VR στην Ευρώπη δείχνει εξόχως ανθεκτική.

Σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC), οι δαπάνες για επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και την εικονική πραγματικότητα (VR) θα φτάσουν τα $8,4 δισ. έως το 2027, που μεταφράζεται σε σύνθετο μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 22,4%. Μετά την κυκλοφορία του Apple Vision Pro και του νέου Meta Quest 3, το VR προβλέπεται να αναπτυχθεί ελαφρώς πιο γρήγορα από το AR και θα αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής αγοράς AR/VR στην Ευρώπη.

“Οι ευρωπαϊκές εταιρείες παραμένουν δύσπιστες σχετικά με τις οικονομικές προοπτικές, καθώς ο συνεχιζόμενος υψηλός πληθωρισμός, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού σε ορισμένους κλάδους και ο παρατεταμένος αντίκτυπος στις τιμές συνεχίζουν να απειλούν την απόδοση των επιχειρήσεων”, εξηγεί η IDC. Όπως, πάντως, προσθέτουν οι αναλυτές της εταιρείας ερευνών, “παρ’ όλα αυτά, οι οργανισμοί αυξάνουν τους προϋπολογισμούς τους για το IT, σε μια προσπάθεια να θωρακιστούν έναντι των αντίξοων  οικονομικών ανέμων”.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, πολλές εταιρείες σχεδιάζουν να κατανείμουν προϋπολογισμούς στο AR και το VR, με σκοπό να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές, να προσφέρουν καινοτόμα προϊόντα κατάλληλα για υβριδικούς χώρους εργασίας και να επιτρέψουν μια κορυφαία εμπειρία πελατών με οδηγό την τεχνολογία.

ar_vr

Τομείς με έντονη κινητικότητα

Η βιομηχανία, οι μεταφορές και οι κατασκευές θα είναι οι βιομηχανίες, που θα δαπανήσουν τα περισσότερα για AR το 2024. Βιομηχανίες, που βασίζονται στην παραγωγή, όπως η μεταποίηση, θα αξιοποιήσουν το AR για λόγους συντήρησης στοιχείων, απομακρυσμένης επικοινωνίας και εκπαίδευσης.

“Επιτρέποντας τον εξορθολογισμό, ακόμη και των πιο σύνθετων εργασιών σε πραγματικό χρόνο, το AR συμβάλλει στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών σε όλη την αλυσίδα αξίας”, σημειώνει η IDC.

Στον χώρο του B2B, οι δαπάνες AR στον τομέα της κεντρικής κυβέρνησης θα γνωρίσουν την ταχύτερη αύξηση μεταξύ όλων των άλλων, χάρη στην ανάπτυξη λύσεων AR σε έργα Smart City. Η επαυξημένη συντήρηση είναι η πιο δημοφιλής περίπτωση χρήσης AR, αλλά η αυξανόμενη ζήτηση για παιχνίδια AR στο τμήμα των καταναλωτών καθιστά αυτόν τον τομέα ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη περίπτωση χρήσης AR έως το 2027.

Όσον αφορά την εικονική πραγματικότητα, το λιανικό εμπόριο θα είναι ο εμπορικός κλάδος με τις υψηλότερες δαπάνες. Το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο έφερε επανάσταση στην εμπειρία αγορών, αναγκάζοντας τους εμπόρους να μετατοπίσουν την εστίαση τους από την εμπειρία πελατών (CX) στην κερδοφορία και τη συγκράτηση του κόστους το προηγούμενο έτος.

Πλέον, καινοτομίες, όπως το να επιτρέπουν στους πελάτες να αλληλοεπιδρούν με εικονικά προϊόντα 3D πριν από την αγορά και να προσαρμόζουν τα προϊόντα από το σπίτι, έχουν αυξήσει σημαντικά το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Στον εμπορικό τομέα, η εκπαίδευση θα είναι η πιο δημοφιλής περίπτωση χρήσης το επόμενο έτος. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι ανάγκες απομακρυσμένων ομάδων και οι υβριδικοί χώροι εργασίας θα ωθήσουν τις επενδύσεις στο VR, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Πηγή: sepe.gr