Της Νατάσας Φραγκούλη
Ψηφιακή έχει γίνει η καθημερινότητα των Ελλήνων, ακόμη κι αυτών που ανήκουν στις μεγαλύτερες ηλικιακές κατηγορίες, οι οποίοι έχουν μπει στον κόσμο του digital με πλειάδα εφαρμογών και χρήσεων. Οι …ώριμοι ηλικιακά Έλληνες κάνουν πλέον online τις αγορές τους και αποδεικνύονται φανατικοί χρήστες των social media.
7 στους 10 Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου, ηλικίας 55 ετών και άνω, έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο 6μηνο
Σήμερα, σχεδόν 7 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου άνω των 55 ετών απαντούν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο 6μηνο. Το ποσοστό αυτό, μάλιστα, είναι αυξημένο κατά 58% συγκριτικά με το τέλος του 2019, γεγονός που υπογραμμίζει τον καταλυτικό ρόλο της πανδημίας στην ψηφιοποίηση της καθημερινότητας των πολιτών.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση “Focus on Tech Life TIPS” από την Focus Bari, οι Έλληνες άνω των 55 διέθεσαν για τις αγορές τους το τελευταίο 6μηνο, κατά μέσο όρο, €853. Μέσα σε μία διετία το ποσό των online εξαμηνιαίων δαπανών έχει αυξηθεί κατά €299 (από τα €554 που ήταν στα τέλη του 2019).
Όσον αφορά το τί αγοράζουν από το Διαδίκτυο, οι Έλληνες πολίτες αυτών των ηλικιών, οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες είναι τα ρούχα (31%), τα παπούτσια (29%), τα ηλεκτρονικά (28%) και ηλεκτρικά είδη (26%) και τα καλλυντικά (25%).
Φανατικοί των social media
Η ψηφιακή στροφή των Ελλήνων, άνω των 55 ετών, δεν αφορά μόνο τις αγορές τους, αλλά και τον τρόπο που ξοδεύουν τον καθημερινό τους χρόνο. Έτσι, το 86% των Ελλήνων ηλικίας 55-64 απαντά ότι χρησιμοποιεί σήμερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 37% σε σχέση με το 2019 (όταν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 63%).
Μάλιστα, ο μέσος χρόνος, που αφιερώνουν στα social media, είναι σήμερα 62 λεπτά την ημέρα (από 56 λεπτά ημερησίως στα τέλη του 2019). Η έρευνα αναδεικνύει και το “top 3” των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία έχουν προφίλ οι Έλληνες αυτής της ηλικιακής ομάδας.
Προφίλ στο Facebook έχει το 84%, από 56% το 2019, το 74% χρησιμοποιεί το Messenger από 44% πριν από περίπου δύο χρόνια, ενώ προφίλ στο Viber έχει το 67% από το 58% στα τέλη του 2019. Η χρήση των τριών networks είναι αυξημένη κατά 51%, 67% και 16%, αντίστοιχα, μεταξύ 2019 και 2021.
Εκτοξεύθηκε η χρήση webinars
Το κοινό 55-64 εξοικειώνεται όλο και περισσότερο με το ψηφιακό περιβάλλον, καθώς μέσω του Διαδικτύου εξυπηρετούν, πλέον, όλο και περισσότερες καθημερινές τους δραστηριότητες.
Το “top 8” των λόγων χρήσης του Internet με τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία 2 χρόνια είναι: Webinars με αύξηση 177% σε δύο χρόνια, οnline banking, όπου καταγράφθηκε αύξηση 76%, ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο +58, e-shopping +58%, Web tv με αύξηση 57%, οnline gaming/games download +43%, e-mailing +41 και social networks με αύξηση 37.
Όλοι οι …ώριμοι Έλληνες στο internet
Τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας, αυξήθηκε εντυπωσιακά η χρήση internet στις ηλικίες 55-64 ετών (+11%) και ακόμα πιο εντυπωσιακά στους λίγο μεγαλύτερους 65-74 ετών (+21%), τάση που ήρθε για να μείνει. Η χρήση internet στις ηλιακές ομάδες 55-64 και 65-74 χρόνων έχει φτάσει σήμερα στο 90% και 73% αντίστοιχα.
Οι Έλληνες πολίτες έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους πλειάδα χρήσεων, όπως ενημέρωση, επικοινωνία, social media networks, ηλεκτρονικές αγορές με σημαντική αύξηση του ποσού που δαπανούν online. Οι …ώριμοι Έλληνες χρήστες internet έχουν πρόσβαση από διαφορετικές συσκευές που χρησιμοποιούν για να συνδεθούν, με κυρίαρχη το smartphone.
Έτσι, το 92% των χρηστών συνδέεται από το “έξυπνο” κινητό του, έναντι 79% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 (αύξηση 15%). Από laptop και notebook συνδέεται το 53% από 44% πριν από δύο χρόνια (αύξηση κατά 19%), ενώ μικρότερα είναι τα ποσοστά όσων επιλέγουν να συνδεθούν μέσω desktop: 43% από 38% στα τέλη του 2019 (αύξηση κατά 12%).
Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα, ο μέσος χρόνος σύνδεσης στο internet από το κινητό φτάνει τα 85 λεπτά την ημέρα (από 53 λεπτά πριν από δύο χρόνια).
Πηγή: sepe.gr