Το 15% των Ελλήνων δηλώνει πρόθυμο να αγοράσει αυτοκίνητο online… Της Νατάσας Φραγκούλη

272

Της Νατάσας Φραγκούλη

Σε ρυθμούς ψηφιακού μετασχηματισμού κινείται η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων – και – στην Ελλάδα. Σήμερα, ένα μικρό, αλλά διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό, των πολιτών στη χώρα, και συγκεκριμένα το 15%, δηλώνει πρόθυμο να αγοράσει αυτοκίνητο online, χωρίς να το δει από κοντά για test drive, μία τάση που γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη τα τελευταία χρόνια.

Σε ρυθμούς ψηφιακού μετασχηματισμού η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων – και – στην Ελλάδα

Οι κύριοι λόγοι, που ωθούν τους Έλληνες στο Διαδίκτυο ακόμη και για την αγορά αυτοκινήτου, είναι οι παροχές που προσφέρονται από τους εμπόρους. Το 31% του προαναφερθέντος δείγματος απαντά ότι θα αγόραζε online, εάν είχε το δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων, ενώ το 11,5% απαιτεί πιστοποίηση της κατάστασης του αυτοκινήτου για να έχει μία πολύ καθαρή εικόνα του οχήματος, προκειμένου να αγοράσει αυτοκίνητο μέσω Internet.

Tην παραπάνω εικόνα αποτυπώνει έρευνα από τη Spotawheel, η οποία επιχειρεί να καταγράψει τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς γύρω από τον κλάδο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. “Η μειωμένη παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων και η παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο πληθωρισμό, έχουν συμβάλει στην αύξηση ενδιαφέροντος στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα”, αναφέρει η μελέτη.

Κριτήρια αγοράς

Όπως διαπιστώνει η σχετική έρευνα, για τους Έλληνες η εύρεση ενός αξιόπιστου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι δύσκολη υπόθεση, καθώς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 57% έχει απλά μία γενική ιδέα για το είδος αυτοκινήτου που ψάχνει, χωρίς να μένει προσκολλημένο σε συγκεκριμένες μάρκες, σε αντίθεση με το 39% που είναι πλήρως συνειδητοποιημένο σχετικά με τις ανάγκες του και το ιδανικό αυτοκίνητο που θα τις καλύψει.

Το κύρος της μάρκας/μοντέλου είναι το πιο σημαντικό κριτήριο για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ενώ ακολουθεί η αξιοπιστία του οχήματος και η οικονομία στα καύσιμα. Χαρακτηριστικά, όπως ο eco-friendly χαρακτήρας, η εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση και η χωρητικότητα, είναι λιγότερο σημαντικά για τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Ποιους εμπιστεύονται 

Αν υπάρχει ένα κομβικό σημείο, στην διαδικασία αγοράς, το 27% υπέδειξε πως το Test drive του αυτοκινήτου συντελεί καθοριστικά στην τελική απόφαση. Ακολουθούν η αξιοπιστία και διαφάνεια του πωλητή, η αναλυτική οικονομική προσφορά και η επέκταση εγγύησης και των παροχών που καλύπτει.

Σύμφωνα με την έρευνα της Spotawheel – εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη – το 43,5% των ερωτηθέντων καταναλωτών απαντά ότι εμπιστεύεται περισσότερο τις επίσημες αντιπροσωπείες, που διαθέτουν και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ δεύτεροι έρχονται οι ιδιώτες με 31,5%.

Πηγή: sepe.gr