Της Νατάσας Φραγκούλη
Πολύ ψηλά στην ατζέντα των Ελλήνων CEOs παραμένει η τεχνολογία και ειδικά αναδυόμενες τάσεις της, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, ενώ η κυβερνοασφάλεια συνεχίζει να απασχολεί σφόδρα τις ελληνικές εταιρείες. Για την ακρίβεια, το 63% των CEOs στην Ελλάδα προβλέπει ότι η GenAI θα αλλάξει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας τους τα επόμενα τρία χρόνια.
Παρά το γεγονός ότι προβλέπουν πως η νέα τεχνολογία της Generative AI θα αλλάξει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας τους, μέχρι τώρα μόνο λίγοι CEOs έχουν υιοθετήσει μια τεχνολογική στρατηγική εστιασμένη προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σε κάθε περίπτωση, το 41% αναμένει βελτίωση της κερδοφορίας του κατά περισσότερο από 5% λόγω του Generative AI, εκτιμώντας ταυτόχρονα πως αυτή θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δημιουργία αξίας για την εταιρεία τους, στις δεξιότητες που χρειάζεται να έχει το ανθρώπινο δυναμικό και στο ευρύτερο τοπίο του ανταγωνισμού.
41% προβλέπουν βελτίωση της κερδοφορίας τους κατά περισσότερο από 5% λόγω της GenAI
Την ίδια στιγμή, οι διευθύνοντες σύμβουλοι εκφράζουν ανησυχία για τις απειλές στην κυβερνοασφάλεια και τη διάδοση της παραπληροφόρησης. Εκτιμούν δε, σε ποσοστό 64%, ότι ο κίνδυνος κυβερνοασφάλειας θα αυξηθεί μέσα στον επόμενο χρόνο λόγω της GenAI.
Συνολικά, οι CEOs τοποθετούν την καινοτομία στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και την τεχνολογική αλλαγή στην κορυφή της ατζέντας τους, ενώ παράλληλα αντιλαμβάνονται πλήρως την ανάγκη για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.
Επανεφεύρεση επιχειρηματικού μοντέλου
Όπως προκύπτει από την 27η Ετήσια Παγκόσμια Έρευνα Διευθυνόντων Συμβούλων της PwC (27th Annual Global CEO Survey) για την Ελλάδα, κοινή συνισταμένη στις απαντήσεις των συμμετεχόντων είναι η ανάγκη για επανεφεύρεση του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Σε αυτό το πλαίσιο, οκτώ στους δέκα συμμετέχοντες (79%) θεωρούν την τεχνολογία, τις προτιμήσεις των πελατών, τις ενέργειες των ανταγωνιστών και τις κυβερνητικές ρυθμίσεις ως τους μεγαλύτερους καταλύτες αλλαγών.
Αντίστοιχα, στο ένα τρίτο των περιπτώσεων, περισσότερο από το 20% των συνολικών πωλήσεων προήλθε από νέα προϊόντα και υπηρεσίες και ταυτόχρονα πάνω από το 75% των εταιρειών έχουν αναπτύξει νέα προϊόντα και υπηρεσίες και έχουν υιοθετήσει νέες τεχνολογίες με θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις τους.
Ως προς τις επικείμενες απειλές για τις επιχειρήσεις και την οικονομία, το 27% θεωρεί την κλιματική αλλαγή και τις γεωπολιτικές συγκρούσεις ως τις κυριότερες πηγές ανησυχίας, δηλώνοντας πως είναι εξαιρετικά ή πολύ εκτεθειμένοι σε αυτές.
Περί προοπτικών
Σύμφωνα με τα επιμέρους ευρήματα της έρευνας, ως προς τις προοπτικές ανάπτυξης, το 76% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η ελληνική οικονομία θα βελτιωθεί τους επόμενους 12 μήνες, εκφράζοντας μεγαλύτερη αισιοδοξία σε σχέση με τους ομολόγους τους παγκοσμίως.
Αντίστοιχα, το 54% είναι εξαιρετικά ή πολύ σίγουροι για τις προοπτικές αύξησης των εσόδων της εταιρείας τους, δεδομένου του γεγονότος ότι οι ελληνικές εταιρείες παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς αύξησης των εσόδων και της κερδοφορίας κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στις μελλοντικές προοπτικές.
Οι ελληνικές εταιρείες θεωρούν τις ΗΠΑ, τη Γερμανία και την Κύπρο ως τις 3 πιο σημαντικές χώρες για αύξηση των εσόδων τους, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στη Δυτική Ευρώπη σε σχέση με το 2023.
Πηγή: sepe.gr