ΤΟ ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ: Ήρθε η ώρα για τον «αγαπημένο δικτάτορα» του Τραμπ να ακούσει ένα διαφορετικό μήνυμα

170

«NO MORE λευκές επιταγές για ατού“το αγαπημένο δικτάτορα”, » Τζο Μπάιντεν έγραψε τον Ιούλιο για Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι, την πιο καταπιεστική ηγεμόνα στη σύγχρονη ιστορία της Αιγύπτου. Τώρα, ο εκλεγμένος πρόεδρος έχει την ευκαιρία να κάνει καλό σε αυτήν την υπόσχεση. Την περασμένη εβδομάδα, το καθεστώς του Σίσσι συνέλαβε τον εκτελεστικό διευθυντή και δύο άλλους ανώτερους υπαλλήλους της Αιγυπτιακής Πρωτοβουλίας για τα Προσωπικά Δικαιώματα (EIPR), μια από τις σημαντικότερες ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων της χώρας και μία από τις λίγες που εξακολουθούν να λειτουργούν εντός της χώρας. Η κυβέρνηση Τραμπ έχει συνηθίσει να δικαιολογήσει ή να αγνοήσει τέτοια αδικήματα, εκτός εάν αφορούσαν πολίτες των ΗΠΑ. Ο κ. Μπάιντεν πρέπει να καταστήσει σαφές ότι η εισερχόμενη διοίκησή του θα είναι διαφορετική.

Οι συλλήψεις που ξεκίνησαν την περασμένη Κυριακή του διοικητικού διευθυντή EIPR Mohammad Basheer, του διευθυντή ποινικής δικαιοσύνης Karim Ennarah και του εκτελεστικού διευθυντή Gasser Abdel Razek πραγματοποιήθηκαν δύο εβδομάδες μετά την ενημέρωση μιας ομάδας 13 Ευρωπαίων πρεσβευτών και άλλων διπλωματών, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων της Γερμανίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, Καναδάς και Ευρωπαϊκή Ένωση. Αφού ερωτήθηκαν σχετικά με τη συνάντηση και το άλλο έργο της οργάνωσης, οι εργαζόμενοι στα ανθρώπινα δικαιώματα κατηγορήθηκαν για την υποστήριξη της τρομοκρατίας και τη διάδοση ψευδών ειδήσεων.

Το σκούπισμα προστέθηκε σε καταστολή εναντίον ανεξάρτητων δημοσιογράφων, πολιτικών ακτιβιστών και οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών που συνεχίζεται εδώ και μήνες, με περισσότερες από 900 συλλήψεις. Αυτή η καταστολή είναι το διακριτικό χαρακτηριστικό του καθεστώτος Σίσσι, το οποίο από τότε που άρχισε στην εξουσία σε ένα αιματηρό πραξικόπημα του 2013 ενάντια σε μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση έχει φυλακίσει δεκάδες χιλιάδες Αιγύπτιους και βασανίστηκε, σκότωσε ή εξαφανίστηκε πολλές χιλιάδες ακόμη. Το Κογκρέσο, το οποίο συνέχισε να συγκεντρώνει ετήσια στρατιωτική βοήθεια άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για την Αίγυπτο, χάνει την υπομονή του: Τον Οκτώβριο, 56 δημοκρατικοί νομοθέτες υπέγραψαν επιστολή με το οποίο καλούσε το καθεστώς να απελευθερώσει αυτούς που «κρατούνται άδικα για άσκηση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους».

Ο κ. Τραμπ, ωστόσο, άφησε αγάπη στον κ. Σίσσι, τον οποίο ονόμασε «τον αγαπημένο μου δικτάτορα» σε μια συνάντηση κορυφής του 2019 Οι συλλήψεις της περασμένης εβδομάδας προκάλεσαν διαδηλώσεις υψηλού επιπέδου από ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Εξωτερικών της Βρετανίας και του Γάλλου υπουργού Άμυνας. Αλλά η κυβέρνηση Τραμπ ήταν χαρακτηριστικώς χαμηλή: Η μόνη αντίδραση μέχρι την Παρασκευή ήρθε σε μερικά tweet του Στέιτ Ντιπάρτμεντ από αξιωματούχους μεσαίου επιπέδου, οι οποίοι δήλωσαν ότι «ανησυχούσαν βαθιά»

Αν και δεν θα αναλάβει καθήκοντα για άλλες εβδομάδες, ο κ. Μπάιντεν έχει την ευκαιρία να στείλει ένα διαφορετικό μήνυμα. Ένας από τους κορυφαίους βοηθούς του, ο Antony Blinken, το έκανε ήδη, γράφοντας ότι «η συνάντηση με ξένους διπλωμάτες δεν είναι έγκλημα. Ούτε υποστηρίζει ειρηνικά τα ανθρώπινα δικαιώματα. ” Ο κ. Μπάιντεν πρέπει να μιλήσει επίσης, και θα πρέπει να εγείρει την υπόθεση σε κάθε τηλεφωνική κλήση που παίρνει από τον Αιγύπτιο κυβερνήτη. Έχει δεσμευτεί να αναβιώσει την αμερικανική υποστήριξη για τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα σε όλο τον κόσμο. Η Αίγυπτος πρέπει να είναι πρωταρχικός στόχος αυτής της προσπάθειας.