Ένα μήνα μετά τη δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, Σωκράτη Φάμελλου, ότι θα υπογράψει την περιβαλλοντική μελέτη για τα διόδια στον Άγιο Στέφανο και την Βαρυμπόμπη, το θέμα επανήλθε ξανά χθες στην επικαιρότητα με αφορμή την αρνητική θέση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής. Κατά τη συνεδρίαση του ΠΕΣΥ, στο οποίο παραβρέθηκε και ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κάτοικοι της περιοχής και εκπρόσωποι του κινήματος «Δεν Πληρώνω» εναντιώθηκαν στην πολιτική των διοδίων, ζητώντας όχι μόνο να μην τοποθετηθούν οι σταθμοί στην περιοχή αλλά να αφαιρεθούν και άλλοι που βρίσκονται εντός του περιαστικού χώρου στην εθνική οδό από την Μεταμόρφωση έως τις Αφίδνες.
Μεταξύ άλλων, «στην απόφαση τονίζεται η ανάγκη εφαρμογής συστήματος αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης όχι μόνο στην Εθνική αλλά και την Αττική οδό, που οφείλει να είναι στην κατεύθυνση της δραστικής μείωσης των τελών διοδίων».
Στην Περιφέρεια Αττικής φαίνεται να αγνοούν ότι τις συνεχείς αναβολές στην τοποθέτηση των δύο σταθμών εντός του αστικού ιστού, πληρώνει ο κρατικός προϋπολογισμός με περίπου 15 εκατ. ευρώ ετησίως. Η εγκατάσταση των διοδίων προβλέπεται με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και στις αναθεωρημένες συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους του 2013. Χθες, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι οι σταθμοί δεν θα εγκατασταθούν καθώς θα εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης από το 2018.