Πάνω από 5.000 ψηφιακές υπηρεσίες σταδιακά στο Gov.gr… Της Νατάσας Φραγκούλη

257

Της Νατάσας Φραγκούλη

Πάνω από 5.000 διαδικασίες θα έχουν ψηφιοποιηθεί την επόμενη τετραετία μέσω του gov.gr, βάζοντας τέλος στις ουρές και τις αναμονές για τις συναλλαγές του κράτους και των κρατικών υπηρεσιών με τον πολίτη. Σύμφωνα με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη και την αποτίμηση της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, έχουν καταμετρηθεί περισσότερες από 5.000 διαδικασίες, οι οποίες εντός της επόμενης τετραετίας μπορούν θα να ψηφιοποιηθούν όλες. 

Η επόμενη τετραετία θα ακόμη πιο συναρπαστική στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης

Όπως ανέφερε χθες ο κ. Πιερρακάκης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για τα τρία χρόνια gov.gr, κάθε ενήλικας στην Ελλάδα εξοικονόμησε το 2022 περίπου 100 ώρες από τη διευρυμένη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών.

Το 2022 είχαν ψηφιοποιηθεί πάνω από 1.500 υπηρεσίες, ενώ από 8,8 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές φτάσαμε τα  778 εκατ. Τον Μάρτιο του 2020, η χώρα είχε 503 ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ τον Φεβρουάριο του 2023 έχουμε φτάσει τις 1.514 ψηφιακές υπηρεσίες.

Ο κ. Πιερρακάκης έκανε αναφορά κατά την ομιλία του και στην πορεία της χώρας προς το 5G, εκτιμώντας ότι από το 1,3 εκατ. γραμμές που έχουμε σήμερα, μέχρι το 2027 η Ελλάδα θα καταφέρει να φθάσει στα 4,8 εκατ. “Σε όλη τη χώρα σκάβουν οπτικές ίνες”, είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά ο  Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Θοδωρής Λιβάνιος έδωσε στην δημοσιότητα στοιχεία από τις συναλλαγές με τα ΚΕΠ. Όπως αποκάλυψε, το 2018, τα 1.013 Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη είχαν εκδώσει 2.133.058 πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης. “Ο αριθμός αυτός είναι πιθανόν διπλάσιος, αν υπολογίσουμε τα πιστοποιητικά που εκδόθηκαν απευθείας από τους δήμους”, είπε χαρακτηριστικά.

“Ο αριθμός των πιστοποιητικών οικογενειακής κατάστασης, που εκδόθηκαν από τα ΚΕΠ το 2022, 4 χρόνια μετά ήταν μόλις 45.831. Δηλαδή μείωση 97,8%. Δηλαδή 2,1 εκατ. πολίτες δεν πήγαν σε ένα ΚΕΠ για να εκδώσουν το πιστοποιητικό αυτό γιατί είτε παρέχεται ψηφιακά από το gov.gr, είτε τα στοιχεία αντλούνται από την αρμόδια υπηρεσία απευθείας από το μητρώο πολιτών”, τόνισε ο ίδιος.

Σοβαρό ψηφιακό κράτος

“Γινόμαστε επιτέλους σοβαρό κράτος. Και νομίζω ότι αυτή η πρόταση συνοψίζει τη μεγάλη επιτυχία του εγχειρήματος της ψηφιακής διακυβέρνησης, το οποίο έχει τύχει καθολικής αναγνώρισης από τους Έλληνες πολίτες, ανεξαρτήτως του ποιο κόμμα επιλέγουν να ψηφίσουν στις εθνικές εκλογές”. Με αυτήν τη διαπίστωση άνοιξε χθες την ομιλία του ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση για τα τρία χρόνια του gov.gr, που διοργάνωσε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μιλώντας από το βήμα της εκδήλωσης, με τίτλο “Ένα κράτος ψηφιακό, η Ελλάδα σε κίνηση”, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε αναφερόμενος στην ψηφιακή πρόοδο, που έχει κάνει η Ελλάδα: “Μπορέσαμε και μετατρέψαμε τις αντιξοότητες σε ευκαιρίες. Αυτό είναι επιτυχία όχι της κυβέρνησης, αλλά συνολικά της χώρας”.

“Η πανδημία μας υποχρέωσε, αρχικά, να χρησιμοποιήσουμε τα ψηφιακά εργαλεία, που είχαμε στη διάθεσή μας. Η ψηφιακή τεχνολογία, μας βοήθησε σε εκείνην την περίοδο. Χρησιμοποιήσαμε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τα self tests. Η διαδικασία εμβολιασμού σχεδιάστηκε από την αρχή με ψηφιακούς όρους. Για πρώτη φορά το κράτος πήγε στον πολίτη και όχι ο πολίτης στο Κράτος”, τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ο ίδιος χαρακτήρισε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της επόμενης τετραετίας την τεχνητή νοημοσύνη, που – όπως είπε – έρχεται να τα αλλάξει όλα. “Η Ελλάδα μετατρέπεται σε πόλο τεχνολογικής καινοτομίας. Κι αυτό συνδέεται με το γεγονός ότι έχουν γίνει βήματα στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης και στην πολιτική”, υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός και πρόσθεσε: “Πρόκειται για μια προοδευτική πολιτική, γιατί βοηθά τους νησιώτες, τους ανάπηρους, την εργαζόμενη μητέρα. Αυτοί είναι οι πρώτοι που κερδίζουν”.

“Έχουμε πετύχει πολλά αυτά τα 3,5 χρόνια. Είμαστε, ωστόσο, ακόμη μόνο στην αρχή. Έχουμε πολλή δουλειά ακόμη. Η τεχνολογία τρέχει, αλλά μπορούμε να τρέξουμε μαζί της. Η επόμενη τετραετία θα είναι ακόμη πιο συναρπαστική στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης. Έχουμε, πλέον, την τεχνογνωσία για να τρέξουμε ακόμη πιο γρήγορα στο άμεσο μέλλον”, τόνισε από το βήμα της εκδήλωσης ο Πρωθυπουργός.

Ευρωπαϊκό ψηφιακό πορτοφόλι

Στα σκαριά, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν χθες, βρίσκεται η δημιουργία του ευρωπαϊκού ψηφιακού πορτοφολιού, που θα διευκολύνει σημαντικά όλους του πολίτες της Ε.Ε. για συναλλαγές με όλες τις χώρες – μέλη.

Το ευρωπαϊκό ψηφιακό πορτοφόλι είναι το επόμενο βήμα στο ψηφιακό αύριο της Ευρώπης, όπου όλοι οι πολίτες των χωρών – μελών θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν σε όλες τις χώρες- μέλη.

Μέσα από αυτήν τη νέα εφαρμογή,  όλοι οι πολίτες της Ένωσης θα έχουν την δυνατότητα να διεκπεραιώνουν συγκεκριμένες διαδικασίες, όπως η ενοικίαση αυτοκινήτου, τίτλοι σπουδών, κ.λπ. χωρίς κόπο και χρόνο.

Στις  εργασίες, που πραγματοποιούνται σε επίπεδο Ε.Ε. για τη δημιουργία του ευρωπαϊκού ψηφιακού πορτοφολιού, η συμμετοχή της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα δυναμική, καθώς ήδη έχει την εμπειρία του σχεδιασμού και της υλοποίησης του Govgr Wallet.

Τη σχετική αποκάλυψη έκανε χθες ο κ. Πάνος Λουρίδας από το ΕΔΥΤΕ, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια ενιαία εφαρμογή, που θα γίνει στο πρότυπο που δημιούργησε το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό COVID.  

50 έργα, ύψους μισού δισ. ευρώ

Στην ίδια εκδήλωση, που διοργανώθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση τριών ετών λειτουργίας του gov.gr, ο Διευθύνων Σύμβουλος στην Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ, κ. Σταύρος Ασθενίδης, ανέφερε ότι τα τελευταία τρία χρόνια μόνο η ΚτΠ έχει “τρέξει” πάνω από 100 διαγωνισμούς, με προϋπολογισμό άνω του €1 δισ. Όπως είπε, έπονται άλλα 50 έργα, τα οποία αθροιστικά υπολογίζονται περίπου στο μισό δισ.

Ο ίδιος αναφέρθηκε διεξοδικά σε έργα, όπως το CRM και το public cloud, αλλά και το έργο για την ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης. Όπως τόνισε, ένα από τα μεγάλα θέματα, που αναδεικνύονται, είναι η ψηφιοποίηση της διαδικασίας απονομής της δικαιοσύνης.

“Είναι το “νούμερο ένα” θέμα, που μπαίνει σε ζητήματα ανάπτυξης και επενδύσεων. Για τον λόγο αυτό, δίνουμε μεγάλη έμφαση, ώστε να προωθήσουμε το ejustice”, τόνισε ο κ. Ασθενίδης, μιλώντας σε πάνελ της εκδήλωσης σχετικό με τα μεγάλα έργα Πληροφορικής και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Μιλώντας στο ίδιο πάνελ, η Πρόεδρος του ΣΕΠΕ, κυρία Γιώτα Παπαρίδου, τόνισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει ωφελήσει και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Όπως ανέφερε, “έγιναν πάρα πολλά πράγματα που αφορούν την πολιτεία, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Ως χώρα, είχαμε μείνει τραγικά πίσω αναπτυξιακά, γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό που ξεκίνησε η ολοκλήρωση του έργου ‘Ψηφιακός μετασχηματισμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων”.

Η κυρία Παπαρίδου, αναφερόμενη στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, σχολίασε ότι υπάρχει προβληματισμός για το πως θα πληρωθούν τα έργα, αν δεν γίνουν εντός των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων.

Τηλεπικοινωνιακές υποδομές

Σε άλλο πάνελ της ίδιας εκδήλωσης για τις επενδύσεις στις τηλεπικοινωνιακές υποδομές, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Θανάσης Στάβερης, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις υποδομές δικτύων νέας γενιάς, που αναπτύσσονται στη χώρα, μετά από την – εντός προθεσμίας – ολοκλήρωση της δημοπρασίας για το 5G, αλλά και στην προώθηση των δικτύων οπτικών ινών μέσα από τη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ως επόμενα βήματα, ο κ. Στάβερης σημείωσε ότι η μεγάλη πρόκληση είναι η περαιτέρω διεύρυνση των δικτύων 5G και των οπτικών ινών, αλλά και το Ενιαίο Μητρώο Υποδομών, που θα διευκολύνει εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

Πηγή: sepe.gr