Οι μισές βιομηχανικές επιχειρήσεις έχουν προβλήματα δικτύου σε μηνιαία βάση

33

Σε μείζον θέμα για τις επιχειρήσεις εξελίσσονται τα προβλήματα δικτύου. Σήμερα, μία στις τρεις βιομηχανικές επιχειρήσεις απαντά ότι συναντά συχνά προβλήματα δικτύου, με το 45% να τα αντιμετωπίζει αρκετές φορές τον μήνα.

Στο μεταξύ, μόνο το 12% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αυτές οι προκλήσεις προκύπτουν μία φορά τον χρόνο ή λιγότερο. Τα ανησυχητικά αυτά ευρήματα επισημαίνει η Kaspersky στην έκθεσή της, η οποία ερευνά τις προκλήσεις ασφάλειας δικτύων και πληροφοριών, που αντιμετωπίζουν εταιρείες σε διάφορες τοποθεσίες. 

Μόνο το 12% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αυτές οι προκλήσεις προκύπτουν μία φορά τον χρόνο ή λιγότερο

Οι βιομηχανικές εταιρείες, συνήθως, λειτουργούν χρησιμοποιώντας γεωγραφικά διασκορπισμένες υποδομές, με εργοστάσια, υποκαταστήματα και άλλες βασικές εγκαταστάσεις σε διαφορετικές τοποθεσίες. Η ιδιαιτερότητα αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά προβλημάτων, όπως υλικοτεχνικά ζητήματα, εμπόδια επικοινωνίας, δυσκολίες στον συντονισμό της λειτουργίας τους, στην σταθερή τήρηση των προτύπων ποιότητας και στη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τους τοπικούς κανονισμούς. 

Εκτός από τις παραπάνω προκλήσεις, οι βιομηχανικές επιχειρήσεις, που εκτείνονται σε πολλαπλές τοποθεσίες, συχνά αντιμετωπίζουν ζητήματα IT υποδομής και ασφάλειας πληροφοριών. Σύμφωνα με την έκθεση “Managing geographically distributed businesses: challenges and solutions” της Kaspersky, το 49% των κατασκευαστικών εταιρειών διαπίστωσε ότι το πιο δύσκολο εγχείρημα ήταν ο αποτελεσματικός εντοπισμός και η επίλυση περιστατικών ψηφιακής ασφάλειας.

Ως σημαντικές δυσκολίες, επίσης, αναφέρθηκαν η παρακολούθηση της εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας (46%) και η δημιουργία μιας συνεκτικής πολιτικής ασφάλειας (42%).

Διακοπές δικτύου

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία, σχεδόν το 30% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αντιμετώπιζε τακτικά προβλήματα δικτύου, όπως βλάβες ή διακοπές δικτύου, κακή απόδοση υπηρεσιών και εφαρμογών και ανεπαρκή χωρητικότητα σύνδεσης. Το 38% εξ αυτών αντιμετώπισε τέτοιες προκλήσεις μία έως τρεις φορές τον μήνα, το 28% κάθε δύο μήνες και το 7% ακόμη και εβδομαδιαία.

Σχετικά με τον χρόνο, που απαιτείται για την αποκατάσταση του δικτύου μετά από βλάβη ή διακοπή, η πλειονότητα των ερωτηθέντων (74%) δήλωσε ότι συνήθως χρειάζεται μεταξύ 1 και 5 ωρών, το 15% ξόδεψε λιγότερο από 1 ώρα, ενώ το 10% χρειάστηκε έως και μία ολόκληρη εργάσιμη ημέρα. 

Τέτοιες διακοπές λειτουργίας επιφέρουν σημαντικό πλήγμα στα κέρδη και τη φήμη της επιχείρησης, καθώς μπορεί να κοστίζουν χιλιάδες δολάρια ανά λεπτό και ακόμη περισσότερα ανά ώρα. Είναι επομένως σημαντικό οι εταιρείες να εμποδίζουν τις πιθανές διακοπές δικτύου και να μπορούν να τις διορθώνουν γρήγορα εάν προκύψουν.

“Τα ζητήματα δικτύου στις βιομηχανικές επιχειρήσεις συχνά οδηγούν σε καθυστερήσεις, μείωση των επιπέδων παραγωγής, οικονομικές απώλειες και διακινδυνεύουν τη φήμη των εταιρειών. Όταν πέσει το δίκτυο, η επικοινωνία και οι επιχειρηματικές διαδικασίες διακόπτονται, οι εργαζόμενοι χάνουν την πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες και όλα αυτά οδηγούν σε μείωση της παραγωγικότητας, διαβρώνοντας έτσι την εμπιστοσύνη των πελατών”, αναφέρει η Kaspersky. 

Όπως προτείνει, “οι εταιρείες θα πρέπει λοιπόν να προστατεύονται, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη συνέχιση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους. Κατανοώντας τις πιθανές αιτίες των προβλημάτων δικτύου και εφαρμόζοντας έγκαιρα στρατηγικά μέτρα, οι εταιρείες μπορούν να καταπολεμήσουν αυτές τις προκλήσεις και να προστατεύσουν όλες τις λειτουργίες τους”.

Πηγή: sepe.gr