Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, μητρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ), η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι, το Μάρτιο του 2021 διακινήθηκαν συνολικά 416,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 378,1 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων τον ίδιο μήνα πέρυσι, σε μία αύξηση της τάξεως του 10,1%. Σημειώνεται ότι η επίδοση του Μαρτίου του 2020 ήταν μία από τις χειρότερες του έτους, καθώς τότε ξεκίνησαν να εμφανίζονται τα «απόνερα» της πανδημίας στις λιμενικές δραστηριότητες.
Με «φόρα» από το «άλμα» του Μαρτίου, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώριας περιόρισε την πτώση στο πρώτο τρίμηνο, η οποία διαμορφώθηκε σε -5,8% (1,145 εκατ. containers φέτος έναντι 1,215.9 εκατ. containers πέρυσι). Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο διακινήθηκαν 14% λιγότερα «κουτιά» σε ετήσια βάση, ενώ το Φεβρουάριο η μείωση «άγγιξε» το 12%.
Αρμόδιες πηγές είχαν προαναγγείλει μέσω του Reporter τη θετική ανάπτυξη του Μαρτίου, επισημαίνοντας πως ο Πειραιάς αφήνει πίσω του τα προβλήματα που «μπλόκαραν» τη διακίνηση το πρώτο δίμηνο του έτους, όπως η συμφόρηση μετά την απεργία των πλοηγών και η κακοκαιρία.
Φυσικά οι προκλήσεις παραμένουν, καθώς η υψηλή ζήτηση στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει επιφέρει καθυστερήσεις και σημαντικές ελλείψεις σε containers. Ωστόσο, η διοικητική αρχή του Πειραιά έχει ένα λόγο να «χαμογελά» κι αυτός είναι η «έκρηξη» των κινεζικών εξαγωγών. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι κινεζικές εξαγωγές σημείωσαν άνοδο 30,6% το Μάρτιο σε ετήσια βάση, ενώ είχε προηγηθεί και μία αύξηση 60,6% το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πλέον ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας, πάνω από τις ΗΠΑ, γεγονός που θα ωφελήσει και τον Πειραιά, δεδομένης της παρουσίας της Cosco.
Ζητούμενο για τον ΟΛΠ είναι να παραμείνει ένα από τα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης, εν μέσω αύξησης του ανταγωνισμού, ιδιαίτερα από το λιμάνι της Βαλένθια, το οποίο πέρυσι τερμάτισε μία θέση πίσω από τον Πειραιά. Προς αυτήν την κατεύθυνση, γίνεται προσπάθεια για την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα, τη χρησιμότητα του οποίου ανέδειξε η διοίκηση του λιμένα, κατά τη χθεσινή (15/4) ενημέρωση των θεσμικών επενδυτών για τα αποτελέσματα του 2020. Πάντως ήδη παρατηρείται μία κινητικότητα, με τις αναδιατάξεις που προωθεί η Cosco στις εγκαταστάσεις του car terminal, στο πλαίσιο υλοποίησης του Master Plan.
Γιώργος Γεωργίου
Πηγή: Reporter.gr